Vengriškas ultra ekonomiškas koncepcinis automobilis Solo
(14)
Kaip ir reikėjo tikėtis, netylant kalboms apie ekologiją ir aplinkos taršą, į rinką pradeda brautis ekologinės koncepcijos technologijos. Ne išimtis ir automobiliai – apie įvairiausius automobilių projektavimo sprendimus, kaip kurą naudojant elektros energiją, vandenį, vandenilį, suspaustą orą mes jau esame rašę. Šį sykį dar vienas „keistųjų automobilių“, pasižymintis tikrai futuristiniu dizainu ir įspūdinga kuro ekonomija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Netradicinį automobilį Solo pristatė Vengrijos kompanija Antro, pasiryžusi pasaulį nustebinti ne tik unikaliu koncepciniu modeliu, bet ir galima jo serijine gamyba. Modelis Solo tapo kompanijos atsaku į ekologų kvietimą miesto žmonėms persėsti iš asmeninių automobilių į viešąjį transportą. Kompanijos atstovu manymu, tai nerealus raginimas, vien jau dėl to, jog daugeliui žmonių automobilis ne tik transporto priemonė, bet ir saviraiškos būdas. Be to, viešasis transportas niekada nebus toks patogus, kaip asmeninis automobilis.
Tad kompanija sugalvojo rinkai pateikti tokį automobilį, kuris visu pirma pirkėjus viliotu unikaliu dizainu, o ekologus ramintų dėl ypatingai mažų kuro sąnaudų. Taip gimė futuristinės išvaizdos trivietis Antro Solo modelis. Svarbiausia, jog tai nėra dar viena „teorinė koncepcija“ – modelis yra pilnai veikiantis ir gali vienu metu vežti tris suaugusius žmones.
Automobilis beveik visas pagamintas iš kompozicinių medžiagų, todėl jo masė sumažinta iki 270 kg. Gana netradicinis salono išdėstymas – vairuotojas sėdi tiksliai automobilio viduryje, o du keleiviai įsitaiso iš abiejų jo pusių.
Naudojamas hibridinis variklis (visgi kol kas gamintojai neatskleidžia, kokie yra mazgai ir pagrindinės sudedamosios variklio dalys), kuris dėl nedidelės automobilio masės leidžia pasiekti stulbinančią kuro ekonomiją – nuo 1,5 iki 2 litrų 100 km. Tokių kuro sąnaudų pakanka važiuoti didžiausiu 140 km/h greičiu.
Variklis dirba naudodamas benziną arba etilo spiritą. Tačiau šis „senovinis“ kuras naudojamas tik ilgų kelionių metu. Miestuose, kuomet reikia nuvažiuoti nuo 15 iki 25 km, naudojamas elektros variklis, maitinamas saulės elementais – jais padengtas visas automobilio viršus.
Jeigu kompanijai pavyktų išpildyti savo svajonę ir pradėti serijinę gamybą, toks modelis kainuotų $18 000. Lyginant dabartines naujų tradicinių automobilių kainas, tai visai „įkandama“ suma...
Toliau kompanija planuoja projektuoti stambesnį modelį Duo – jame be vairuotojo bus numatytos 5 vietos keleiviams. Kadangi modelis bus orientuotas į šeimyninius poreikius, konstruktoriai iškėlė sau rimtą iššūkį – suprojektuoti modulinį automobilį. Kitaip tariant, šeimai atvažiavus į miestą, automobilis pasidalins į dvi dalis – vieni vaikai važiuos su tėčiu, kiti su mama skirtingais reikalais.
Tai ne tik patogus, bet ir vėlei ekologiškas sprendimas – žalieji niekaip negali priversti žmonių važiuoti automobiliuose ne po viena, bet grupelėmis. Visgi tai nėra patogu, todėl modulinis automobilis būtų tikras proveržis šioje srityje. Tačiau kaip jį bus galima įgyvendinti techniškai kol kas neaišku...