Žvalgybinis lėktuvas vogs energiją iš aukštos įtampos linijų (6)
Nepilotuojami žvalgybiniai lėktuvai senokai ne naujiena. Tiesa, pilnai išbaigto ir universalaus modelio turbūt dar niekas nesukūrė, tačiau bandymų – aibės. Apskritai paėmus, nepilotuojamas žvalgybinis lėktuvas – ideali priemonė ilgalaikiams stebėjimams. Tik štai kaip su jo energijos papildymu – saulės elementams reikia didelių matmenų ir akumuliatorių, o akumuliatoriai ar kuro bakai iš karto didina masę. Žodžiu, energetiniai klausimai – vieni iš svarbiausių projektuojant tokius lėktuvus. Tad šia prasme labai įdomų projektą atlieka viena JAV laboratorija – ji nusiteikusi pagaminti lėktuvą, galintį savarankiškai „pasikrauti“ nuo visame pasaulyje esančių aukštos linijos laidų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ši laboratorija - Air Force Research Laboratory, jau kuris laikas dirba prie nedidelio nepilotuojamo žvalgybinio lėktuvo projekto, kuris galės papildyti energijos resursus iš aukštos įtampos linijų. Nors detalių kol kas žinoma nedaug, tačiau panašu, jog jo sparnų plotis neviršys 1 metro, o didžiausias skrydžio greitis bus 74 km/h. Tačiau svarbiausia jo savybė – saugiai priskristi prie elektros linijų ir nesukeliant pavojaus pakibti po jomis taip, kad jų įtampa galėtų pakrauti lėktuvo akumuliatorius.
Be to, tokios operacijos metu lėktuvas turės sugebėti sulankstyti sparnus ir netgi pakeisti savo išorę – tai bus galima atlikti dėka anglies pluošto paviršinės dangos – visa tai turėtų paversti lėktuvą į atsitiktinės šiukšlės pavidalą . Tikimasi, jog tokios šiukšlės, prikibusios prie aukštos įtampos linijų, niekam nesukels įtarimo. Vaizdas turėtų būti panašus į pirmoje nuotraukoje užfiksuotą šiksnosparnį, netyčia atsitrenkusį į liniją ir žaibiškai iškepusį.
Kai kurie ekspertai gana kritiškai vertina šį projektą. Pasak jų, netgi neatsargus paukštis, ką jau kalbėti apie nedidelį metalo gabalą ar laidą, atsitiktinai pakliuvęs ant tokių linijų gali sukelti ne tik kibirkščiavimus, bet ir visos linijos trumpą jungimą. Tuo labiau, jog prisiartinusiam lėktuvui išvengti kibirkščiavimo beveik nėra šansų – o maskuotei tai tikrai nepadeda.
Tačiau visa tai spėlionės – patys projektuotojai planuoja jau 2008 metais pradėti praktinius testavimo darbus. Tad kol kas reikia palaukti pirmųjų rezultatų ir tuomet jau bus galima daryti vienokias ar kitokias išvadas.