Nemokamos interneto paslaugos smukdo televiziją  (0)

Antrą kartą korporacijos IBM atliktas pasaulinis vartotojų laisvalaikio įpročių tyrimas parodė, jog vis daugiau žmonių visame pasaulyje renkasi naujos kartos internetines paslaugas, tokias kaip socialinė žiniasklaida, vaizdo klipai asmeniniuose kompiuteriuose ar mobiliuosiuose telefonuose.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tyrimo duomenimis, populiariausi šiuo metu yra socialiniai žiniasklaidos tinklapiai – prie jų prisijungę 60 proc., o aktyviau naudoja 38 proc. apklaustųjų. 48 proc. vartotojų internetu klausosi muzikos, 41 proc. naudojasi savo mobiliųjų telefonų interneto naršyklėmis, 39 proc. žiūri video klipus asmeniniuose kompiuteriuose ir mobiliuosiuose telefonuose.

Palyginus su 2007 metais, beveik visų skaitmeninių paslaugų vartojimas padvigubėjo, socialinės žiniasklaidos paplitimas didėjo iki 60 proc., interneto paslaugų mobiliesiems įrenginiams – iki 40 proc.

76 proc. vartotojų yra žiūrėję video medžiagą internete, ir tai yra 27 proc. daugiau nei 2007 m.

32 proc. vartotojų yra žiūrėję video medžiagą nešiojamame įrenginyje, 45 proc. daugiau nei pernai.

70 proc. vartotojų mieliau renkasi nemokamas ir iš reklamos išlaikomas paslaugas nei įgyjamas už vartotojo mokestį.

45 proc. žiūrėjusių video medžiagą internete, daro tai reguliariai – bent kelis kartus per mėnesį.

Daugiau kaip 50 proc. interneto paslaugų vartotojų teigia žiūrintys šiek tiek mažiau televizijos, 15 proc. – tai darantys žymiai rečiau, 36 proc. įpročiai lieka nepakitę.

Beveik 60 proc. vartotojų pateikia asmeninę informaciją internete, jei už tai gauna nemokamas paslaugas.

Ekspertų vertinimu, IBM tyrimo atskleistos tendencijos turės lemiamą įtaką žiniasklaidos, komunikacijos, reklamos ir kitiems panašiems verslams visame pasaulyje, nes „Web 2.0“ milijonams žmonių visame pasaulyje leido patiems kurti, publikuoti ir vartoti informaciją internete.

Praėjusiais metais vykdytas analogiškas tyrimas aiškiai nubrėžė televizijos populiarumo mažėjimo kreivę. Ta pati tendencija išlieka ir šiemet – daugiau kaip pusė video klipus stebinčių internete teigė TV programas žiūrintys šiek tiek mažiau, 15 proc. – daug mažiau, ir tik 36 proc. respondentų įpročiai televizijos atžvilgiu nepasikeitė. Tačiau 45 proc. iš jau žiūrėjusių video medžiagą internetu tą daro reguliariai – bent kelis kartus per mėnesį.

Tyrėjai pastebi, kad vartotojai vis aktyviau renkasi įvairias skaitmenines paslaugas savo kompiuteriuose, mobiliuosiuose telefonuose, kituose įrenginiuose. Tris kartus daugiau respondentų verčiau renkasi nemokamas, iš reklamos išlaikomas paslaugas negu įgyjamas už vartotojo mokestį.

Beveik 60 proc. apklaustųjų teigė internete atskleidžiantys savo amžių, lytį, pomėgius, vertybes ir kitą asmeninę informaciją, jei tik tai leidžia naudotis vertinga informacija. Mažiau skrupulų dalintis savo asmens duomenimis turi jaunesni respondentai, tačiau tarp jų padaugėjo ir žmonių, perkopusių per 45-erių metų amžių.

Tyrimas rodo, kad auga įvairių nešiojamų įrenginių populiarumas. Vidutiniškai vienam 13-24 metų amžiaus asmeniui tenka 4-5 įrenginiai. Populiariausi tarp apklaustųjų – nešiojamieji muzikiniai grotuvai, prijungiamieji žaidimų kompiuteriai ir aukštos kokybės mini-televizoriai. Toks populiarumas lemia ir poreikį sieti šiuos įrenginius. Daugiau kaip 40 proc. apklaustųjų įrenginius renkasi pagal jų galimybes integruotis į bet kurią sistemą ir komunikuoti tarpusavyje.

Internetinę apklausą trečią 2008 metų ketvirtį vykdė „The IBM Institute of Business Value“. Tyrime dalyvavo 2800 respondentų iš 6 pasaulio šalių (Australijos, Vokietijos, Indijos, Japonijos, D. Britanijos ir JAV). Buvo apklausta po lygiai vyrų ir moterų, vyresnių nei 13 metų amžiaus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: vtv.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)