Japonijoje pradedama kurti elektromobilių rinka  (16)

Tuo metu, kai didieji Japonijos automobilių gamintojai Toyota ir Honda pradėjo kovą dėl hibridinių automobilių (varomų ir benzinu, ir elektra) pirkėjų, mažesnės įmonės renkasi kiek kitą kelią – Mitsubishi pristatė pirmąjį pasaulinei rinkai skirtą elektromobilį i-MiEV, kuris, beje, buvo atvežtas ir į Lietuvą. Ši mašina vienu baterijų pakrovimu gali nuvažiuoti 160 km.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jo prekyba Japonijoje prasidės kitą mėnesį, o didžiąsias rinkas, kaip JAV, šis automobilis turėtų pasiekti metų gale.

Pati Mitsubishi naująjį i-MiEV vadina pionieriumi, atversiančiu duris į elektromobilių rinką. Tačiau ir rizika didelė – nors elektromobilių technologijos ir sparčiai tobulėja, jie vis dar išlieka brangūs - i-MiEV kainuoja 47500 JAV dolerių, ir neabejotina, kad hibridinių automobilių pardavimo lygio pasiekti greitai nepavyks.

Ekspertai mano, kad artimiausius 5-10 metų elektromobiliai išliks tiktai riboto panaudojimo miesto mašina, tuo metu kai hibridinės mašinos jau tapo visaverte alternatyva įprastiniams automobiliams.

Hibridinių automobilių paklausa sparčiai auga, jų 2008 metais buvo parduota maždaug pusė milijono, ir 90% jų – Toyotos ir Hondos gaminių.

Tačiau nežiūrint hibridinių automobilių dominavimo, mažesni gamintojai, kaip Tesla (JAV) bei kelios Kinijos kompanijos tiki elektromobilių ateitimi, ypač nišinėse rinkose – ten, kur didelis užterštumas ar labai brangus kuras. Fuji Heavy Industries, Subaru gamintoja, irgi paskelbė apie savo elektromobilio Stella EV debiutą,mašina, numatoma, kainuos apie 48000 JAV dolerių ir vienu pakrovimu galės nuvažiuoti 90 km.

Nissan tai pat kuria savo elektromobilį, kurio gamyba prasidės 2010 metais.

Pramonės ekspertai mano, kad mažesni gamintojai pradėjo nuo elektromobilių todėl, kad jų technologijos yra paprastesnės nei hibridinių, rinka dar nėra susiformavusi ir nedominuojama didžiųjų gamintojų.

Kol kas viena iš didžiausių problemų, sulaikančių pirkėjus, yra pakrovimo stočių infrastruktūros nebuvimas. Nežiūrint aukštos pradinės kainos, elektromobilių eksploatacinės ir kuro išlaidos yra labai patrauklios – pavyzdžiui, su i-MiEV vieną kilometrą nuvažiuoti kainuos vos vieną dolerio centą, tuo metu kai benzininio variklio kuro išlaidos yra dešimtis kartų didesnės.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MokslasPlius
MokslasPlius
(0)
(0)
(0)

Komentarai (16)