„Mitsubishi Motors” paskelbė pradedanti elektromobilio gamybą (13)
„Mitsubishi Motors“ oficialiai paskelbė, kad pradeda serijinę pirmojo elektra varomo automobilio „i-MiEV“ gamybą. Tai pirmasis didelis japonų gamintojo žingsnis įgyvendinant naują strategiją, kurios tikslas – per artimiausius 10 metų pasiekti, kad penktadalis visų „Mitsubishi Motors“ pagamintų automobilių būtų varomi elektra.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iki šiol visuomenei buvo demonstruojamas tik „Mitsubishi i-MiEV“ prototipas, kuris masinei gamybai dar nebuvo paruoštas. Balandžio mėnesį šis elektra varomas automobilis buvo atgabentas ir į Lietuvą. Tuomet jį išbandė žymūs verslininkai, politikai ir kiti visuomenės veikėjai, neabejingi aplinką tausojantiems automobiliams.
„Mitsubishi i-MiEV“ yra keturvietis miesto automobilis, kuriame montuojamas 180 Nm sukimo momentą išvystantis elektros variklis. Energija jį aprūpina ličio jonų baterijos, kraunamos iš įprasto elektros tinklo. Ateityje šį elektromobilį bus galima krauti ir specialiose stotelėse, leisiančiose 80 procentų baterijos talpos įkrauti vos per pusvalandį. Preliminarūs skaičiavimai parodė, kad nuvažiuoti 100 kilometrų šiuo automobiliu Lietuvoje kainuotų apie vieną eurą.
Prekyba „Mitsubishi i-MiEV“ elektromobiliu pirmiausiai pradėta Japonijoje, kur jis bus tiekiamas svarbiausiems juridiniams klientams: energetikos kompanijoms, savivaldybių įmonėms ir su aplinkosauga susijusioms bendrovėms. Planuojama, kad šiemet bus pagaminta 1400 „Mitsubishi“ elektromobilių, tačiau jau dabar aišku, kad gamybos apimtis bus stengiamasi kuo greičiau padidinti iki 30.000 vienetų per metus. Toks sprendimas priimtas dėl didelio susidomėjimo šiuo automobiliu, kurį iš dalies lemia ir kitose valstybėse galiojančios įvairios lengvatos „žaliems“ automobiliams. Jiems netaikomas registracijos mokestis, skiriama iki 5000 eurų subsidija, leidžiama važiuoti viešajam transportui skirta eismo juosta, nekainuoja parkavimas ir panašiai.
Lietuvoje „Mitsubishi i-MiEV“ debiutas numatomas kitąmet.
Techninės „Mitsubishi i-MiEV“ charakteristikos
Pavaros sistema
|
2WD (galiniai varomi ratai)
|
Matmenys ir svoris
|
|
Ilgis / plotis / aukštis (mm)
|
3395 / 1475 / 1600
|
Atstumas tarp ašių (mm)
|
2550
|
Svoris (kg)
|
1100
|
Vietų skaičius
|
4
|
Važiavimo charakteristikos
|
|
Energijos sąnaudos (Wh/km)
|
125
|
Nuvažiuojamas atstumas (km)
|
160
|
Baterija
|
|
Tipas
|
Ličio jonų
|
Įtampa (V)
|
330
|
Talpumas (kWh)
|
16
|
Variklis
|
|
Modelis
|
Y4F1
|
Maksimali galia (AG / aps. / min)
|
64 / 3000-6000
|
Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps. /min)
|
180 / 0-2000
|