"Windows XP" – 10 metų! O gal jau pamiršote, kas tai? (Video)
(6)
Užvakar sukako lygiai prieš 10 metų (2001 m. spalio 25 d.), kai rinkoje pirmą kartą pasirodė operacinė sistema „Windows XP“. Tai buvo iš tiesų revoliucinis produktas, daugelyje aspektų aplenkęs savo laikmetį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Dėl pirmaujančių technologijų, naujos vartotojo grafinės sąsajos, daugelio originalių funkcijų ir naujovių „Windows XP“ buvo lemta ilgam užimti populiariausių operacinių sistemų reitingų viršūnę.
Darbai prie „Windows XP“ (kodinis pavadinimas „Whistler“) buvo pradėti dar 1999 m.; tuo metu ji buvo žinoma kaip „Windows Neptune“, tuo tarpu vardas XP (nuo žodžio „eXPerience“) buvo sugalvotas vėliau. Maždaug po 18 mėnesių darbai buvo baigti.
2001 m. rugpjūčio 24 d. įvyko vakarėlis, kurio herojumi tapo oficialiam pristatymui paruošta „Windows XP RTM“ versija. Tuomet vienas „Microsoft" kompanijos įkūrėjų ir tuometinis vadovas Bilas Geitsas (Bill Gates) kartu su korporacijos viceprezidentu Džimu Alčinu (Jim Allchin) RTM kopijas kompiuterių gamintojams pristatė su malūnsparniais. Kiekvienas iš malūnsparnių buvo pažymėtas „Windows XP" skiriamaisiais ženklais ir vieno iš gamintojų logotipu, o salone buvo gabenama operacinės sistemos „auksinė kopija“, kurias vėliau pristatė į kiekvieno stambiausio kompiuterių gamintojo pagrindinę būstinę.
Praėjus dešimtmečiui, šiam įvykiui pažymėti „Microsoft“ sukūrė specialią grafinę informacinę diagramą (pateikta žemiau), kuri parodo pagrindines buvusio ir dabartinio dešimtmečių tendencijas. Pristatytas piešinys kartu ragina vartotojus atsinaujinti turimą programinę įrangą iki „Windows 7“ ir „Office 2010“.
Pabaigai siūlome pažiūrėti kelis video, kuriuose atsispindi kai kurie „Windows XP“ istorijos momentai.
Pirmoji „Windows XP“ reklama:
Bilas Geitsas demonstruoja naujos sistemos pritaikymo mažmeninės prekybos vietose galimybes:
Itin emocionalus Styvas Balmeris (Steve Ballmer) dar vienoje operacinės sistemos reklamoje – vertinant dabartinės reklamos standartais, sunku patikėti, jog toks produkto pateikimas apskritai turėjo pasisekimą: