Artėja SEO galas? Tegyvuoja geras turinys! (1)
Po 2 metų optimizavimas interneto paieškos sistemoms (SEO) bus pamirštas dalykas, ir teks grįžti prie to, apie ką visi žino, bet nedaro: auditoriją gali pritraukti tik įdomus ir originalus tinklalapių turinys, rašo „Forbes“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Forbes.com“ paskelbtame Keno Krogue'o, „InsideSales.com“ steigėjo ir prezidento, straipsnyje svarstoma apie niūrią SEO paslaugų ateitį „Google“ nusprendus perkelti savo paieškos rezultatų reitingavimo sistemos svorio centrą į socialiniuose tinkluose reiškiamą žmonių nuomonę. Pasak autoriaus, vienas geriausių JAV SEO paslaugų konsultantų Adamas Torkildsonas dar šį pavasarį jį apstulbino pareiškęs, kad „Google“ ėmėsi proceso, kuris visiškai sugriaus SEO rinką per artimiausius 2 metus.
Priminęs, kad SEO skirstomas į vidinį (kai tinklalapiai kuriami atsižvelgiant į geriausias „Google“ reitingo didinimo praktikas) ir išorinį (kai reitingą kelia straipsniai, pranešimai spaudai, tinklaraščiai, komentarai ir kiti tekstai, į kuriuos įterpti raktažodžiai veda į kliento tinklalapį), K. Krogue'as pabrėžia, kad šiuo metu tokia praktika sparčiai keičiasi dėl didelės interneto socialinės terpės įtakos.
„Ko nori „Google“? Ji nori tiesiogiai susijusio, realaus turinio internete, kurį žmonės norėtų skaityti ir apie kurį norėtų pranešti kitiems. Jei „Google“ nepateikia jūsų užklausą geriausiai atitinkančio turinio, vadinasi, ji nesusitvarko su savo darbu“, – rašo autorius.
Pasak jo, jau pačioje sąvokoje „optimizavimas paieškos sistemoms“ yra užkoduota „žaidimo“ su „Google“ paieška ir kitomis interneto paieškos sistemomis prasmė: SEO paslaugos turi pateikti kliento turinį geriau matomą internete, nei tai atsitiktų palikus jį vienui vieną su internete „veikiančiomis jėgomis“.
Paaiškėjo, kad niūrią SEO ateitį išpranašavęs Adamas Torkildsonas buvo teisus, nes jau po mėnesio „Google“ pranešė apie jos plėtojama naują tinklalapių reitingavimo algoritmą kodiniu pavadinimu „Penguin“, rašoma straipsnyje. Jis nukreiptas prieš vadinamąjį „juodąjį SEO“, tai yra, interneto tinklalapius, siekiančius pagerinti savo pozicijas rezultatų sąraše pasitelkus „Google“ draudžiamą praktiką: neleistiną raktažodžių įterpinėjimą į metažymas, turinio modifikavimą paieškos robotams, kuomet jiems pakišamas pakeistas tinklapio turinys, kuris skiriasi nuo to, kurį vartotojas mato naršyklėje, dalyvavimą įvairiose nuorodų schemose ir kt.
Kurdama „Penguin“ algoritmą „Google“ stengiasi panaikinti dirbtinio tinklalapių reitingų kėlimo mechanizmus. Nauja reitingavimo sistema svorio centrą perkels iš atgalinių nuorodų (backlinks) į socialinių tinklų mechanizmus „Like“ mygtukų, komentarų, dalijimosi su kitais, „Twitter“ publikacijų, „Reddit“ žymų ir kt. pavidalu.
Tai reiškia, kad „Google“ tiesiog keičia požiūrį, teigia autorius. Anksčiau paieškos sistema manė, kad jei įdedate nuorodą į kitą tinklalapį, vadinasi, jame turėtų būti vertingas turinys. Dabar ji, atrodo, tiki, kad jei turinys populiarinamas socialiniuose tinkluose, tai reiškia, jog kitų domėjimąsi juo yra sunkiau sufalsifikuoti, o populiarumas šioje terpėje tikriau atspindi realų skaitytojų dėmesį ir leidžia nustatyti objektyvesnį reitingą, rašoma straipsnyje.
Pasak autoriaus, keisdama tinklalapių reitingavimo politiką „Google“ mano galėsianti apsisaugoti nuo klastojimo būdų socialiniuose tinkluose ir atskirti „netikrus žmones“ taip, kaip tai jau daro „Facebook“: esą vieno eksperimento metu A. Torkildsonas prieš metus „Facebook“ buvo sukūręs 1000 netikrų paskyrų, tačiau šiandien visos jos jau aptiktos ir uždarytos. Įdomiausia, kad jis net nežinąs, kaip „Facebook“ tai pavyko išsiaiškinti.
Taigi, kaip reikėtų elgtis tomis sąlygomis, kai „Google“ rimtai stengiasi pateikti savo vartotojams SEO neiškraipytus, tikslesnius paieškos rezultatus? – klausiama straipsnyje. Atsakymas, o kartu ir patarimas įmonių vadovams bei verslo strategams būtų labai paprastas, rašo autorius. Investuokite į realų, vertingą, kokybišką, adekvatų jūsų auditorijos poreikiams turinį. Padarykite jį tokį patrauklų, kad žmonės kalbėtų apie jį ir juo dalintųsi. Toks patarimas seniai žinomas visiems, nes jį sufleruoja sveikas protas. Bėda ta, kad iki šiol tai netapo sveika praktika, pastebi autorius.