SEO: Google nori to paties, ko ir interneto svetainių lankytojai?  (0)

Ar žinojote, kad interneto vartotojai, Google paieškos sistemoje ieškantys įvairiausių prekių ar paslaugų yra gyvybiškai svarbūs ne tik Jums, tačiau ir pačiam Google? Būtent jų dėka Google gali pozicionuoti internetinius tinklalapius, taip užkariaujant juose apsilankančiųjų (o gal tik užklystančių) vartotojų simpatijas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tad tai daryti tikrai verta – už tai būsite gausiai apdovanoti. Tad ko gi reikia, kad lankytojai Jūsų internetinėje svetainėje užtruktų ilgiau ir net neperkant Jūsų prekės ar paslaugų, Jums butų atnešta pastebima nauda?

Įsivaizduokite save, internete ieškantį kokybiškų žieminių batų. Suvesdami į Google paieškos laukelį raktažodį „žieminiai batai“ sulauksite daugybės rezultatų. Iš jų, statistiškai, pasirinksite aukščiau esančius. Tačiau kai kurias elektronines parduotuves vos atsidaręs paliksite, o kitose užtruksite ilgėliau – gal net įsigysite norimą avalynę, kitaip tariant, tinklapis taps Jūsų galutine stotele. Toks Jūsų elgesys neliks nepastebėtas visa matančių Google akių. Tinklapiai, kuriuos aplankėte trumpam ir tie, kuriuose praleidote daugiau laiko, yra kruopščiai rūšiuojami. Laikui bėgant, pagal Jūsų ir kitų interneto vartotojų „pateiktus“ duomenis Google atsirinks, kam suteikti aukštesnę poziciją paieškoje, todėl greičiausiai jau kitą žiemą, ieškodami naujų batų, tinklapius, kuriuos matėte gana aukštai ankstesnėse paieškose, tačiau nepateisinusius Jūsų lūkesčių, rasite žemesnėse pozicijose. Kodėl taip nutinka?

Internetinės rinkodaros įmonės "Helis" direktorius Vytis Uogintas teigia: „Nors aukšti rezultatai Google paieškoje susideda iš daugybės faktorių, kaip kad SEO, Google AdWords ir kiti internetinės rinkodaros sprendimai, nemažą darbo dalį galime pasidaryti ir patys“. SEO specialistas išskiria tris esminius žingsnius, kurie gali padėti pasiekti pastebimų teigiamų pokyčių: „Klientams visada primename pagrindinę gero tinklapio taisyklę: Pažink vartotoją – Pasirūpink tinkamu dizainu – Pasirūpink sparčiu ir patogiu naršymu.“ Įgyvendinus šiuos žingsnius, ne tik užtikrinama patraukli aplinka lankytojams, tačiau ir teigiami vertinimai iš Google.

Google mėgsta skaičiuoti. Didelis „bounce rate“ (atmetimo rodiklis, t. y. išėjimo iš tinklapio vos į jį patekus) procentas rodo, kad Jūsų tinklapis nėra patikimas arba nepatrauklus vartotojams, todėl laikui bėgant jis yra pasmerktas paieškos rezultatų lentelėje užleisti vietą konkurentams. Tad kaip to išvengti?

Visų pirma, pažinkite interneto vartotoją. Tai padaryti nėra sunku – atlikite nedidelę apklausą artimųjų ir draugų tarpe, užduodami klausimus, susijusius su Jūsų teikiamomis paslaugomis ar parduodamomis prekėmis. Ką jie norėtų rasti Jūsų tinklapyje? Kokie šūkiai ir aprašymai geriausiai atspindėtų Jūsų įmonės formuojamą įvaizdį? Vytis Uogintas pastebi, kad tokia strategija yra ne tik paprasta, tačiau ir nieko nekainuoja: „Visa ši informacija yra visiškai nemokama, tačiau tuo pat metu yra neįkainojama – tai padės jums kurti tinklapį, kuris yra patrauklus ir naudingas vartotojams.“

Antrasis ne ką mažiau svarbus žingsnis – tinkamas dizainas. Tyrimai rodo, kad interneto vartotojams tinklapio dizainas yra vienas iš esminių kriterijų, todėl investuoti į įmonės įvaizdį formuojantį profesionalų dizainą yra tiesiog būtina. Jei neturite galimybių unikaliam dizainui kurti – galite rinktis iš daugybės nebrangių „template'ų“, kurie jau yra paruošti naudojimui. „Klientams siūlome įvairiausius dizaino sprendimus, tačiau visada rekomenduojame pasirinkti tai, kas tinka tikslinei auditorijai – tokiu būdu įmonės „namai internete“ yra patrauklūs ir jaukūs jų lankytojams,“ - pastebi pašnekovas, - „pasirinkdami teisingą tinklapio dizainą laimėsite ne tik vartotojų simpatijas, tačiau ir laiko – profesionalus dizainas jums tarnaus kur kas ilgiau, nei tas, kurį pasirinksite greitai ir neapgalvotai“.

Trečiasis ir ne ką mažiau svarbus etapas, kuris leidžia sumažinti „bounce rate“ lygį, yra tinklapio veikimo greitis ir navigacijos jame patogumas. Net ir turėdami puikų turinį ir patrauklų dizainą, tačiau nepasirūpinę tinklapio veikimo greičiu, neteksite didžiosios dalies lankytojų, neturinčių laiko ir noro klaidžioti po Jūsų sudėtingą portalą. „Taip pat nereikėtų pamiršti apie sparčiai augantį išmaniųjų mobilių telefonų ir planšetinių kompiuterių vartotojus – ne visi šie prietaisai palaiko formatus, kuriuos nesunkiai atvaizduoja kompiuteriai. Geriau pasirinkti paprastą, tačiau veiksmingą sprendimą, nei perkrautą ir lėtą tinklapio struktūrą, kuri gali atstumti potencialų klientą“, - teigia Vytis Uogintas.

Tinkamai suderinus tinklapio turinį, dizainą ir greitį, galima ženkliai sumažinti „bounce rate“ lygį ir gauti geresnį Google vertinimą, nei Jūsų konkurentų. Žinoma, tai tėra vienas nedidelis žingsnelis link aukštesnės pozicijos Google paieškos rezultatų juostoje, tačiau jį atlikti tikrai verta ne tik dėl to, kad patiktumėte Google, o ir tam, kad patiktumėte interneto vartotojams, tarp kurių yra ir Jūsų potencialus klientas. „Aukštos pozicijos Google paieškoje – tai ilgas ir sudėtingas procesas, tačiau pasitelkus SEO ar AdWords paslaugas, nereikėtų pamiršti ir to, ką galima pasidaryti patiems – šie nesunkūs ir paprasti žingsniai yra ne ką mažiau svarbūs“, - primena V. Uogintas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Helis.lt
Helis.lt
(4)
(0)
(0)

Komentarai (0)