Fotorealizmas kelia žaidimus į kitą lygį (2)
Nauja žaidimų banga naudoja tūkstančius fotografijų, kad atkurtų kiekvieną realaus pasaulio detalę, dar padidina įsitraukimo jausmą
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujų žaidimų banga naudoja vadinamąją fotogrametrijos techniką skaitmeniniam tikro pasaulio atkūrimui. Technika gali būti naudojama kambarių, objektų, gatvių ir net ištisų miestų atkūrimui, sako Krzysztofas Plonka iš specialiųjų efektų studijos Better Reality Lenkijoje.
Better Reality pradėjo nuo efektų kūrimo kino pramonei. Dabar jos technologija pirmą kartą bus panaudota videožaidime. Get Even kuria Lenkijos studija The Farm 51. Kita Lenkijos žaidimų studija, The Astronauts, naujausiame žaidime The Vanishing of Ethan Carter irgi naudoja panašų būdą.
Kanados studija Pixyul nori visiškai išnaudoti šią techniką – nuskenuoti visą pasaulį dronais ir atkurti jį žaidime. Pirmoje dalyje, ReROLL, naudojama tiksli Montrealio centro rekonstrukcija, o žaidimas turėtų būti išleistas kitais metais. Studija planuoja po vieną išleisti vis naujus regionus, pradedant nuo Š. Amerikos, nors dėl kai kurių sričių skelbimo dar reikės sulaukti aviacijos valdybos patvirtinimo.
Žaidimas pažįstamoje aplinkoje gali pridėti jaudulio. „Idealus pasaulis žaidėjui yra tikslai atkuriantis tikrąjį, bet leidžiantis daryti dalykus, kurių nebūtų galima atlikti realybėje,“ sako Plonka. Tai gali būti lenktynės savo šalia namų ar apokalipsės išgyvenimas – kaip ReROLL.
Fotogrametrijoje surenkami šimtai skirtingu rakursu padarytų objekto ar vietovės fotografijų ir sujungiama į 3D modelį. Bendri fotografijų taškai sujungiami ir sudaro bazinį apvalkalą ir šis virtualus objektas apvelkamas persiklojančiais atvaizdais.
„Gaunama ne tik tiksli objekto forma, bet ir tikslus objekto atvaizdas, kaip jis atrodo fotografijose,“ sako Andrew Poznanski iš The Astronauts. Rezultatai tokie detalūs, kad fotogrametrija buvo panaudota aerofotografijų patobulinimui ir nusikaltimo vietų analizei. Tačiau stipriausiai tai gali būti pajausta žaidimuose.
Ankstesnės žaidimų konsolės tokios detalios grafikos nebūtų pavežusios. Bet naujausi aparatai daug galingesni. Žaidimuose taip pat naudojami algoritmai, labai gerai susitvarkantys su grafikos priartinimu ir atitolinimu ir prisireikus, atlaisvinantys vietą.
Poznanski'is nori, kad žaidėjai pamirštų žaidžiantys. „Norime, kad jie vaikščiotų po mišką ir jaustų, kad tai miškas, o ne galvotų „Vau, kokia graži grafika“,“ sako jis. „Norime tą smegenų dalį išjungti.“
Pridėkite virtualią realybę, su kuria eksperimentuoja The Astronauts, ir pasinėrimas į žaidimą pasiekia visai kitą lygį. Pavyzdžiui, žiaurumas gali tapti didesne problema, kai veiksmai jaučiami labai realistiškai ir atrodo vis baugesni.
„Pašalindami žaidimo rėmus, žengiame į asmeninės atsakomybės valdas, peržengiančias dabartinių žaidimų teikiamus potyrius,“ sako Markas Bolasas iš Pietų Karolinos universiteto. Todėl, Bolaso manymu, gali pasikeisti žaidėjų mėgstamų žaidimų prioritetai. „Rinka atsirinks,“ sako jis.
Douglas Heaven
New Scientist № 2977