Nerasta ryšio tarp smurto filmuose, videožaidimuose ir smurto tikrame gyvenime (16)
Baigtas pirmasis ilgas ryšio tarp smurtinės medijos ir smurto tikrame gyvenime tyrimas parodė, kad… jo nėra. Tiesą sakant, viena galima šimtmetį išryškėjusi tendencija, kad didesnis žiaurių videožaidimų naudojamas koreliuoja su sumažėjusiu jaunimo smurtavimu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Debatai, kaip videožaidimai, filmai ir televizija koreliuoja su aukštesniu smurto lygiu visuomenėje vyksta nuo praėjusio amžiaus trečiojo dešimtmečio, ir tik kaista dėl padažnėjusių masinių šaudymų JAV. Bet naujas klinikinio psichologo Christopherio Fergusono iš Stetsono universiteto JAV tyrimas parodė, kad per keletą dešimtmečių ryšio tarp smurtinės medijos vartojimo ir smurto visuomenėje nebuvo.
Praeityje mokslininkai tyrė šį klausimą, atlikdami laboratorinius eksperimentus, kuriais buvo tiriamas žaidžiančių smurtinius videožaidimus ir žiūrinčių smurtinius filmus agresyvumas. Bet Fergusonas teigia, kad tokie laboratoriniai testai nepadeda, nes tiksliai neatkartoja to, kas vyksta tikrame gyvenime. Tad, jis nusprendė peržiūrėti keleto pastarųjų dešimtmečių duomenis, ieškodamas kokių nors tendencijų.
Pirmiausia Fergusonas išanalizavo smurto filmuose ir tikrų žmogžudysčių lygį nuo 1920 m. iki 2005 m. Per šį laiką išleistų populiariausių filmų žiaurių scenų lygio ir dažnio vertinimui jis pasinaudojo nepriklausomais ekspertais ir tada sugretino duomenis su atitinkamų metų žmogžudysčių lygiu. Ryšio nebuvo rasta, nebent gal XX a. viduryje.
Šiame istorijos taške žmogžudysčių ir žiaurių filmų lygis trumpai augo drauge, bet tada tendencija apsivertė dešimtajame dešimtmetyje, kai žiaurumas filmuose ėmė koreliuoti su mažesniu žmogžudysčių lygiu. Toks pat ryšys stebėtas du dešimtmečius tarp trečiojo ir penktojo dešimtmečio.
Paskui Fergusonas ištyrė žiaurių videožaidimų naudojimą ir jaunimo smurto lygį nuo 1996 iki 2011. Šio laikotarpio populiarių videožaidimų smurto dažnį ir lygį vertino nepriklausomi JAV Pramoginės programinės įrangos vertinimo tarybos (Entertainment Software Ratings Board – ESRB) ekspertai ir šie duomenys su federaline to meto informacija apie jaunumo smurtą koreliavo atvirkščiai.
Nors duomenys rodo ryšį tarp išaugusio žiaurių videožaidimų vartojimo ir jaunimo smurto sumažėjimo, lygiai kaip ir filmų po 1990-ųjų atveju, Fergusonas nesiima sakyti, kad šie rezultatai yra kas nors kito, nei sutapimas. Bet jis gali užtikrintai pasakyti, kad nepaisant fakto, jog medijose smurto tikrai daugiau, nei bet kada, nėra absoliučiai jokių ryškių įrodymų, siejančių žiaurumą medijose ir visuomenėje.
Rezultatai buvo publikuoti Journal of Communication.
„Visuomenė turi ribotus laiko ir dėmesio išteklius, kuriuos gali skirti nusikalstamumo mažinimui. Yra grėsmė, kad neteisingai nustatyta problema, pavyzdžiui smurtas medijoje, gali atitraukti visuomenę nuo svarbesnių reikalų, pavyzdžiui, skurdo, švietimo ir užimtumo nelygybės ir psichinės sveikatos,"sakė Fergusonas pranešime spaudai. „Šis tyrimas gali padėti visuomenei susitelkti į tikrai svarbias problemas ir išvengti bereikalingo išteklių skyrimo nedaug praktinės vertės turintiems moraliniams planams."
Iš esmės tai yra mandagus būdas pasakyti „visi užsičiaupkit ir susiraskit ką nors tikrai vertą nerimo."