Kokiu tikslu „Google“ pakeitė logotipą? (Video) (0)
„Google“ per savo veiklos metus išaugo iš balto puslapio, turinčio tik langelį įvesti paieškos tekstui. Ši kompanija tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi, ir tai šiek tiek gąsdina: „Google“ apie mus turi daugiau duomenų ir kartais žino daugiau nei mes apie save žinome patys. Todėl nenuostabu, kad IT giganto logotipo pakeitimas taip pat buvo atliktas ne šiaip sau.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iš tiesų kompanija nori, kad mes pamirštume, jog ji yra visa žinanti ir visagalė įmonė. „Google“ – patogus naujasis pasaulis, žmogų – ne kokias technologijas ar prietaisus – laikantis pačiu svarbiausiu.
Naujasis logotipas išsaugo visų atpažįstamą elementą – žymiąją mėlynos – raudonos – geltonos – žalios spalvų gamą. Jo raidžių šriftas pakeistas. Naujasis ženklas pakeis logotipą, žymėjusį paieškos langelį nuo 1999 m.
„Google“ taip pat pristatė logotipų grupę, kurie lygiai taip pat kaip raidė „G“, rašoma telefonų ekranuose, ar mikrofono ikona, lydės kitus „Google“ produktus. Kaip kompanija pristatė naujus logotipus, jie yra „paprasto, draugiško ir lengvai priimamo“ dizaino.
„Skaitmeninės sąsajos gali išgąsdinti labai daug žmonių“, – tvirtina dizaino bendrovės „Cooper“ produktų strategijos vadovas Nate Clintonas. Jis sakė, kad „Google“ išgyvena iššūkių kupinus laikus dėl vartotojų nuomonės apie kompaniją ir bendro jų nusistatymo prieš technologijas: „Aš manau, kad jie nori keisti toną ir parodyti savo klientams, kad ir „Google“ dirba žmonės – ne vien apsėstieji, besidomintys tik kompiuteriais.“
Panašios tendencijos pastebimos ir vertinant kitas technologijų kompanijas: jos peržiūri ir atnaujina, supaprastina dizainą, stengiasi jį pritaikyti išmaniesiems mobiliesiems prietaisams ir pristato save kaip labai draugiškus. Dizaineriai, naikindami logotipų aštrius kampus, keičia visus ženklus ir mygtukus taip, kad juos būtų lengviau matyti ir patogiau naudoti mažesniuose ekranuose.
„Tiesą sakant, diskusija turėtų vykti ne apie logotipą, o apie išmaniąją sistemą“, – įsitikinęs vienas „Base Design“ įkūrėjų Džefris Cookas. Iš dalies jis nurodo į „Google“ valdančią kontroliuojančiąją kompaniją „Alphabet“, kuri turi gana aptakių formų ir paprastą prekės ženklą. Sukurdami „Alphabet“, „Google“ vadovai tarsi pristatė naują ekosistemą – tokią, kurioje „Google“ yra vienos didelės sistemos dalis – ne atskiras labai populiarus ir visa valdantis prekės ženklas.
Taigi, „Google“ naujasis logotipas atspindi jos motininės kompanijos strategiją, priversdamas svarstyti, ar tai yra „Youtube“ ir „Calico“ ateitis. Mobilumas, paprastumas, prieinamumas – štai šias vertybes pristato „Google“ naujasis logotipas, ir tai – tikrai ne revoliucija, nes jų link judame mes visi.
„Wired“ rašo, jog tikrai verta atkreipti dėmesį į „Google“ logotipo pristatymo animaciją. Logotipo raidės nepastebimai virsta taškelių eile, vėliau persikūniją į didžiąją „G“, kuria bus pažymėtos programėlės. Dizaineriai yra įsitikinę, kad tokie sklandūs perėjimai tarp skirtingų formų galimi išgauti tik dėl naujojo šrifto: su senuoju taip padaryti tikrai neįmanoma, nes jo raidės daug storesnės ir „sunkesnės“, taip pat turi serifus – mažas užkardėles raidžių galuose.
Naujas šriftas jų neturi, dėl to dažnai pavadinamas ne tokiu jaukiu, tačiau jis turi vieną didelį privalumą – juo daug paprasčiau dirbti dizaineriams: „Dizaineriai daug paprasčiau ir greičiau „susitvarko“ su „vienodo svorio“ grafiniais elementais. Tai ir tapo ta priežastimi, dėl kurios buvo sukurta ši šriftų grupė“, – spėjo „Pentagram“ partnerė Paula Scher.
„Google“ produktų įvairovė sparčiai auga: kompanija pristato savo vartotojams vieną naujovę po kitos, siūlydama jas pradėti naudoti drauge. Norint, kad ši žinia pasiektų vartotojus, „Google“ reikia naujos vizualinės sistemos ir naujo įvaizdžio. N. Clintonas yra įsitikinęs, kad naujasis dizainas padės kompanijai pasiekti užsibrėžtus tikslus. „Tai apvali, beveik organiška forma, tarsi jūsų pirštų antspaudas, kuris irgi yra ovalus. Nejučia susiejame naująjį logotipą su DNR sistema, molekulėmis, statybiniais blokeliais“, – sakė jis.
Viešojoje erdvėje jau galima pastebėti palankumą „Google“ logotipui: kaip senasis buvo pramintas „keistu“, taip naujasis jau vadinamas jaunatviškesniu ir gyvesniu. Pristatant logotipą, Aleksas Cookas, Jonathanas Jarvis ir Jonathanas Lee ne kartą pasakė ir parašė, kad naujasis šriftas visiems primins raides, rašytas mokykloje. Tiesa, logotipo pristatymui skirtoje paieškos svetainės „Google“ vizualizacijoje taip pat vaizduojamas rašymas ar piešimas kreida ant mokyklinės lentos.
Logotipas susilaukė labai daug pritarimo ir palaikymo. Juo patenkintas ir dizaino kritikas Stevenas Helleris: „Pirmą kartą per daugelį metų aš džiaugiuosi kažkokios korporacijos logotipo pokyčiais.“ Tačiau jis pastebi, kad kaip ir bet kuris kitas logotipas, šis dar turės paplisti ir tapti žinomas internete. O vėliau jau bus galima spręsti, ar jis priimtas ir naudojamas tinkamai. Kol kas aišku yra viena – „G“ taps pagrindiniu ženklu, naudojamu pristatyti kompanijos produktams mobiliuosiuose prietaisuose.
Laikui bėgant, „G“ gali tapti panašus į „Apple“ obuolio ženklą – vienintelį bendrovę pristatantį ženklą. Be abejo, tai atspindėtų naujausias tendencijas: tokios kompanijos kaip „Yahoo“, „Netflix“, „Twitter“ ar „Snapchat“ dėjo visas pastangas, siekdamos supaprastinti logotipus. Aišku, ne visi šį žingsnį laiko vertu pastangų: „Type Design“ įkūrėjas Džimas Parkinsonas labiau vertina išraiškingesnes raidžių formas“. Dar kiti kiti yra įsitikinę, kad svarbiausia „Google“ išlaikyti spalvas – ne šriftą: „Nusivilčiau, jei „Google“ prarastų savo spalvas, nes tuo šios kompanijos logotipas ir žavus“, – įsitikinusi Scher.
Daugelis kritikų palaiko naująją „G“ – ji išlaikė spalvų paletę ir tapo paprastesnė, tačiau svarbiausia, kad dabar, kaip teigia „Wired“, logotipas išties žavus ir draugiškas. Tai – svarbiausia.