„Google“ pradeda rimtus paieškos variklio pokyčius: per kelis metus pasikeis visas internetas ()
Interneto paieškų lyderis – „Google“ paieškų variklis – pradėjo eksperimentuoti su vienu iš svarbiausiu savo istorijoje paieškos rezultatų generavimo pokyčiu. Pradėta bandyti paieškos indekso versija, teikianti pirmenybę mobiliajam turiniui, kas reiškia, kad paieškos rezultatuose į pirmąsias pozicijas kils mobiliesiems įrenginiams paruoštas turinys, rašo mashable.com.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pradžiai – prisiminkime kaip veikia „Google“ paieška: „Google“ „robotai“ landžioja po pačias įvairiausias interneto svetaines – paieškos variklis jų iš viso stebi daugiau nei 60 trilijonų, kartu su viduje šių svetainių esančiomis nuorodomis. Robotų surinktus duomenis „Google“ pagal šimtus kriterijų kategorizuoja į milžinišką katalogą. Būtent šis katalogas ir tam tikri skaitmeniniai algoritmai suteikia galimybę „Google“ parodyti mus dominančius paieškos rezultatus – mėlynų nuorodų rinkinį.
Pakoregavus paieškos principus, „Google“ svetainėms reitingą suteiks pagal jų mobilųjį turinį. Tiesa, nors anksčiau būta informacijos, kad „Google“ turės absoliučiai „šviežią“ katalogą specialiai mobiliesiems įrenginiams, dabar aiškėja, kad bus naudojamas tas pats katalogas, tačiau svetainių reitingavime bus naudojamos svetainių mobiliosios versijos.
„Nors ir toliau bus naudojamas tas pats katalogas interneto svetainėms ir programėlėms, mūsų algoritmai ilgainiui svetaines pradės reitinguoti daugiausiai pagal jų mobiliosios versijos turinį, analizuos struktūrizuotus mobiliųjų versijų duomenis ir rezultatuose rodys būtent mobiliųjų versijų svetainės fragmentus“, – rašė „Google“ produktų vadybininkas Doantamas Phanas.
Ir nors šis pasikeitimas reiškia, kad numatomi nemenki pokyčiai pačiame paieškos variklyje, tačiau akivaizdu ir tai, kad turės smarkiai keistis konservatyvesnės interneto svetainės, mat jeigu jos neturės mobiliųjų versijų, tai paieškos rezultatų sąraše grims vis giliau ir giliau. Tokiu būdu „Google“ visai pasaulinei interneto turinio kūrėjų bendruomenei skelbia: dabar pats laikas tobulinti mobiliąsias svetainių versijas.
Anot D. Phano, pasikeitimas yra labai rimtas, tad pilnas jos įgyvendinimas bus matomas tik po kurio laiko, tačiau paprastiems vartotojams tai reiškia, kad smarkiai pagerės „Google“ paieškos rezultatai besinaudojantiems mobiliaisiais įrenginiais. Ir tai yra iš esmės geros naujienos, nes didesniąją dalį paieškos užklausų „Google“ gauna būtent iš mobiliųjų įrenginių (būtent dėl to ir imtasi pagrindinio „Google“ produkto optimizavimo šia auditorijos daliai).
Kol kas pakeitimai yra tik bandymų fazėje, tačiau norintiems iš anksto pasiruošti savo programėles ir svetaines ateities permainoms „Google“ pateikia rekomendacijas, kurias rasite „Google Webmaster“ tinklaraštyje.