Kaip greitai keičiasi pasaulis: garsiausi IT milžinai, kuriuos ištiko dinozaurų likimas  ()

Rodos, dar vakar nešėme išryškinti atostogų fotojuostą ir kelias dienas laukėme dažais kvepiančių nuotraukų. Arba skubėjome išsinuomoti VHS vaizdajuostę su vos prieš metus kine prasisukusiu filmu. O ar pamenate, kai skubėjote atsisiųsti naują telefono melodiją? Šiandien tokie nostalgiški prisiminimai kelia šypseną, bet linksma ne visiems: prie pokyčių prisitaikyti nesugebėjusios technologijų kompanijos dabar skaičiuoja grašius ar apskritai liko tik istorijos paraštėse.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Telia“ naujų verslų plėtros vadovas Mantas Goštautas teigia, kad gera įmonės veiklos pradžia ar populiariausios prekės ženklo titulas dar negarantuoja ilgalaikės sėkmės: „Greitas gyvenimo tempas ir įvairūs pokyčiai verčia technologijas nuolat tobulinti ir vystyti, priimant drąsius sprendimus. Inovatyvumas, lankstumas ir greita reakcija – pagrindinės savybės, kurias turi išlaikyti sėkminga technologijų įmonė.“

Pristatome 7 žymių IT ir technologijų įmonių, kurios savo laiku buvo populiarumo ir pripažinimo viršūnėje, tačiau šiandien yra garsios tik savo praeitimi.

  1. „Kodak“. „The Eastman Kodak Company“, geriau žinomą trumpiniu „Kodak“, dar 1888 m. įkūrė George‘as Eastmanas. XIX a. fotografijos novatore laikyta įmonė tokio pripažinimo sulaukė dėl produktų, skirtų fotografijos mėgėjams, technologijų, kurios leido filmuoti holivudinius filmus, skaitmeninės fotografijos įvedimo ir kt. Deja, 2012 m. sausio 19 d. „Kodak“ paskelbė bankrotą. Pasirodo, atsiradus išmaniesiems, žmonėms nebereikia brangių fotoaparatų ir spausdintų nuotraukų.
  2. „Nokia“. 1865 m. įkurta „Nokia“ anuomet gamino įvairius produktus, pradedant guminiais batais ir padangomis, baigiant kabeliais ir telekomunikacijų priemonėmis. 1998 metais „Nokia“ tapo telefono sinonimu – suomių mobilieji buvo perkamiausi visame pasaulyje. Visgi po dešimtmečio prasidėjus išmaniųjų erai į areną žengė patrauklesnės, patogesnės, milijonus programėlių turinčios operacinės sistemos, kurios nukarūnavo „Nokia“. Dabar pati „Nokia“ gamina įrangą telekomunikacijų operatoriams, o jos prekės ženklo telefonus bando atgaivinti „HMD Global“.
  3. „BlackBerry“. Ši kompanija sukūrė vieną iš pirmųjų plačiai paplitusių išmaniųjų telefonų pasaulyje. Jos įrenginiai suteikė galimybę žmonėms naudotis tuo metu stulbinančiomis galimybės, pavyzdžiui, elektroniniu paštu ir internetu. „Blackberry“ išmaniųjų telefonų rinkoje dominavo iki pat 2010 metų, tačiau ji per lėtai reagavo į rinkos pokyčius ir jos titulą, kaip ir rinkos dalį, suvalgė išmaniuosius su liečiamais ekranais pristatę konkurentai.
  4. „Myspace“. Socialinį tinklą „MySpace“ sukūrė keli interneto rinkodaros „eUniverse“ įmonės darbuotojai dar 2003 metais. Čia buvo galima rasti mėgstamų grupių puslapius, žmonių profilius ir sekti dominantį turinį. Deja, 2008 m. populiariausio socialinio tinklo vardą perėmė „Facebook“. Šiandien „MySpace“ vis dar funkcionuoja, bet jo šlovės dienos jau praeityje.
  5. „Altavista“. Paieškos sistemų pioniere laikoma „Altavista“ dienos šviesą išvydo 1995 m. Ji žmonėms suteikė galimybę gauti prieigą prie didesnio kiekio turinio ir leido lengviau valdyti gautus rezultatus. Populiarumo nuosmukį paieškos sistema patyrė, kai nusprendė vartotojams pateikti sudėtingesnį interneto svetainės variantą su itin netvarkingu pagrindiniu puslapiu.
  6. „Vine“. 2013 m. pradėjusi veikti programėlė „Vine“ buvo unikali tuo, kad vartotojams leido filmuoti vos 6 sekundžių trukmės vaizdo įrašus, kurie paleisti nuolat kartodavosi. Programėlę įsigijo „Twitter“, bet pelningo verslo modelio taip ir neišvystė, tad 2017 m. „Vine“ veikla buvo nutraukta.
  7. „Pebble“. Išmaniųjų laikrodžių gamintojo „Pebble“ istorija prasidėjo nuo didžiausio visų laikų finansavimo, surinkto per „Kickstarter“ platformą. Sukurti laikrodžiai galėjo prisijungti prie „Android“ arba „iOS“ įrenginių ir rodyti gautus pranešimus ar žinutes. Tačiau arši konkurencija ir „Pebble“ sprendimas sumažinti produktų kainas kompanijai sukėlė finansinių sunkumų. Kompanijos intelektinę nuosavybę įsigijo konkurentė „Fitbit“. 

Šis IT ir technologijų dinozaurų sąrašas toli gražu nėra baigtinis, jį būtų galima tęsti paminint tokias kompanijas, kaip „Path“, „Sega“, „AOL“, „Netscape“ ir kitas. Deja, technologijoms vystantis septynmyliais žingsniais, ateityje prie jų gali tekti prisijungti ir daugiau šiandien visame pasaulyje žinomų įmonių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(30)
(16)
(14)

Komentarai ()