Mokslinė fantastika artėja prie realybės: legendinė žaidimų kompanija „Valve" kuria kompiuterio ir smegenų sąsają, leisiančią redaguoti savo jausmus (Video) ()
Legendinės žaidimų kompanijos „Valve“ generalinis direktorius Gabe Newellas teigia, kad jo įmonė kuria smegenų ir kompiuterio sąsajos (BCI) ausines, kurios galėtų paversti vaizdo žaidimus labiau įtraukiančius nei bet kada anksčiau.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Realus pasaulis atrodys plokščias, bespalvis, neryškus, palyginti su patirtimi, kurią galėsite sukurti žmonių smegenyse", - sakė Newellas leidiniui „New Zealand 1 News“ duotame interviu.
„Valve“ bendradarbiauja su biosensorinės aparatūros kompanija „OpenBCI“. Bendradarbiavimą Newellas apibūdino kaip „atviro kodo projektu, kad visi galėtų turėti didelės raiškos smegenų signalo skaitymo technologijas, įmontuotas į ausines“.
„OpenBCI“ lapkričio mėnesį pristatė smegenų ir kompiuterio sąsajos šalmo dizainą pavadinimu „Galea“, skirtą veikti kartu su VR ausinėmis, tokiomis kaip „Valve's Index“.
„Neįprasčiausia yra tai, kad vartotojų mintys ir patirtys yra redaguojamos per smegenų kompiuterio sąsają. Mūsų gebėjimas sukurti žmonių smegenyse naują patirtį bus geresnė, nei buvo įmanoma.“ – „NZ1“ sakė Newellas.
Pasak jo, ši technologija galėtų leisti vartotojams redaguoti ne tik tai, ką mato, bet ir savo jausmus bei emocijas. Pavyzdžiui, Newellas teigė, kad tokios ausinės gali pagerinti miegą. Toliau gali būti ištaisyti arba visiškai pašalinti kiti nepageidaujami jausmai – tikra mokslinės fantastikos amžiaus terapijos forma.
Galų gale Newellas nemano, kad BCI užplūs rinką per naktį, pirmiausiai dėl saugumo problemų.
„Žmonės turės labai pasitikėti, kad tai yra saugios sistemos, neturinčios ilgalaikio pavojaus sveikatai".
Tačiau, tokios technologijos nebus prieinamos dar daugelį metų. Bet tyrimai šia linkme jau vykdomi.
Interviu su „Valve“ generaliniu direktoriumi Gabe Newellui: