SEO ar Adwords: amžina kova biudžeto eilutėse  (7)

Ką rinktis – SEO optimizavimą ar reklamą Adwords reklamos tinkle? Toks klausimas kankina ne vieną verslininką, ypač naujoką bei tuos, kurie išgyvena ne itin gerus finansinius metus. Juk tiek SEO, tiek Adwords kainuoja ir užima svarbią eilutę įmonės biudžete. Tad šiame straipsnyje aptarsime esminius SEO ir Adwords skirtumus, privalumus ir trūkumus bei kaip juos vieną su kitu suderinti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Grumtynės dėl pirmų paieškos pozicijų vietų

Statistika negailestinga, vartotojai apsiriboja informacija pirmame paieškos sistemos rezultatų puslapyje. Paieška yra ištobulėjusi taip, jog pirmame puslapyje pateikiama visa aktuali informacija ir net 10 ar daugiau galimų variantų, tad nelieka poreikio keliauti į antrą ar tuo labiau trečią paieškos rezultatų puslapį. SEO specialistai turi net juokelį “Kur slėpti lavoną? Antrame paieškos rezultatų puslapyje!”, kuris puikiai iliustruoja, jog tik pirmas puslapis gali atnešti rezultatų – lankytojų bei pelno. O juk toks yra pagrindinis verslo internete tikslas – pritraukti kaip įmanoma daugiau potencialių klientų į tinklalapį.

Šiltai įsitaisyti pirmame paieškos rezultatų puslapyje padeda tiek SEO, tiek Adwords. Tik pozicijos skirtingos. Adwords reklama rodoma spalviškai arba ženklais išskirta pačiame rezultatų viršuje arba dešiniame šone. Visa kita yra organiniai rezultatai, t.y. matomi rezultatai labiausiai atitinkantys paieškos užklausą. Arba kitaip, tai tinklalapio optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) rezultatas.

Pliusiukai – minusiukai

Adwords ir SEO visuomet svarstomos kaip alternatyvos, tad ieškoma privalumų ir trūkumų, kurie pasufleruotų ką pasirinkti. Priklausomai nuo verslo srities jie gali skirtis, tačiau pabandysime akcentuoti pagrindinius pliusus ir minusus.

SEO optimizacija

Pliusai:

  • Atlikus vidinį ir išorinį optimizavimą bei pasiekus norimą poziciją, tinklalapis pasiekiamas pagal platų spektrą raktažodžių naudojamų tinklalapyje.
  • Užtikrinamas nenutrūkstantis lankytojų srautas į tinklalapį.
  • Natūraliais paieškos rezultatais vartotojai labiau pasitiki, jie nėra traktuojami kaip reklama.
  • Net ir nutraukus optimizaciją, kurį laiką pasiekti rezultatai nepakis ir lankytojų srautas nesumažės.
  • SEO optimizacijos galima išmokti pačiam, taip bus sutaupoma pinigų specialistams. (gera verslo investicija – SEO mokymai)

Minusai:

  • Optimizavimas gali užtrukti kelis mėnesius ar pusę metų (priklausomai nuo rinkos ir konkurencijos).
  • Kol pasiekiamas pirmas paieškos rezultatų puslapis pagal pagrindinius raktažodžius, tol nėra jaučiamo lankytojų srauto padidėjimo.

Adwords reklama

Pliusai:

  • Reklama pradedama rodyti per 24 valandas nuo užsakymo.
  • Mokamas ne bendras mokestis, o už klientų paspaudimus.
  • Galima reguliuoti sezoninius srautus pasirenkant tikslinius reklamos raktažodžius, antraštes ir reklamos tekstą. Sutraukiama tikslinė auditorija.

Minusai:

  • Nutraukus reklamą iškart nutrūksta ir tinklalapio lankytojų srautas.
  • Ilgalaikėje perspektyvoje Adwords kainuoja daugiau nei tinklalapio optimizavimas paieškos sistemoms.
  • Dalis žmonių sąmoningai ignoruoja reklamas ir spaudžia tik naturalią paiešką.
  • Dauguma įmonių klaidingai organizuoja adwords reklamos parametrus, todėl moka daugiau pinigų nei galėtų.

Kaip derinti SEO ir Adwords?

Kaip supratote, SEO ir Adwords turi nemažai skirtumų, tad sunku juos vadinti vienas kitą efektyviai pakeičiančiomis alternatyvomis. Tačiau tai puikūs marketingo įrankiai, galintys vienas kitą papildyti konkrečioje situacijoje. Tad, kaip juos išnaudoti efektyviai?

Pirmiausia iškeliamas tikslas optimizuoti tinklalapį paieškos sistemoms pasitelkus SEO metodikas. Kadangi tai užtrunka, o laukti niekas nenori, nes pajamų reikia jau šiandien, geriausiai optimizavimo laikotarpiui skirti biudžetą ir Adwords reklamai. Adwords neturi įtakos natūraliems paieškos rezultatams, tad nereikia bijoti, jog užsakius Adwords, SEO neveiks. Pradėjus apčiuopiamai veikti optimizavimui, galima stabdyti Adwords reklamą ir džiaugtis natūraliais pasiekimais. Tačiau Adwords vaidmuo čia nesibaigia. Šis reklamos įrankis puikiai pasitarnauja, pristatant rinkai naujas prekes, sezono naujienas, norint padidinti kažkokios konkrečios prekės ar paslaugos pardavimus, skelbiant akcijas.

Taip derinant SEO ir Adwords, galima pasiekti išties puikų rezultatą. Pasikliauti vien Adwords neverta dėl nuolatinio biudžeto skyrimo ir jokios ilgalaikės lankomumo garantijos, juk nutraukus reklamą nutrūksta ir lankytojų srautas. Tuo tarpu SEO yra lėtas procesas ir momentinėms akcijos, reklamoms, paskutinės minutės pasiūlymams reklamuoti nevisada gali būti tinkamas. Tačiau juk verslui reikalinga ilgalaikė perspektyva, kuri neštų pelną ne trumpą laikotarpį. Jeigu jums reikia būtent šio varianto, patartina tai užsisakyti pas SEO specialistus, arba apsilankyti vedamuose SEO seminaruose, kur galėsite pagilinti savo žinias. Įsisąmoninus SEO ir Adwords privalumus ir trūkumus, galima juos išnaudoti savo naudai, taip užtikrinant sėkmingą verslą internete.

Teksto autoriai –  SEO specialistai Darius Intas ir Mantas Klimavičius

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Darius Intas
(38)
(7)
(31)

Komentarai (7)