Technologijos.lt rekomenduoja karščiausią el. dviračių naujieną: puikus variklis, pagaminimo kokybė ir fantastiškai ilgai tarnaujanti baterija - ar tai geriausias miesto el. dviratis? („BEZIOR M1“ elektrinio dviračio apžvalga, iš Vokietijos, FOTO, Video) (1)
„BEZIOR M1“ - ką tik rinkoje pasirodęs elektrinis dviratis. Puikus dizainas, labai tvirtas korpusas bei gera pagaminimo kokybė, solidūs parametrai, fantastiškai ilgai tarnaujanti baterija. Bet ar viskas taip jau puiku? Štai ką po bandymų galime papasakoti apie šį elektrinį dviratį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Speciali akcija ir sąlygos
„BEZIOR M1“ elektrinis dviratis
250W galios, 48V 12.5Ah baterija, vienu įkrovimu iki 120 km, 27,5 colių ratai, 21 Shimano pavara, diskiniai stabdžiai priekyje ir gale, tvirtas aliuminio rėmas - atlaiko iki 120 kg apkrovas
- Cafago - 884,99 €;
- 35 % nuolaida;
- iš Vokietijos sandėlio;
- nemokamai į Lietuvą pristatys per 3-5 d.d.
Pabrėžiama, kad visus mokesčius sutvarko Cafago, tad pirkėjams niekuo rūpintis nebereikia. Kokią kainą matote užsakymo pabaigoje, tokia ji ir yra galutinė.
Plačiau apie pirkimą iš Cafago galite paskaityti čia.
„BEZIOR M1“ pakuotės turinys
Iškart norėčiau pažymėti, kad Cafago „BEZIOR M1“ elektrinį dviratį atsiuntė super greitai. Vos tik buvo sutartos visos detalės, elektrinis dviratis iškeliavo į Lietuvą ir UPS kurjeris jį man pristatė tiesiai prie namų durų.
Dviračio kelionė iki manęs truko vos 4 dienas ir čia įskaičiuojant savaitgalį.
Pats dviratis ir jo priedai supakuoti tvarkingoje dėžėje. Atskirai dėžutėje sudėti dviračio surinkimui reikalingi raktai, važtai, įkroviklis, baterijos raktai. Yra ir naudojimosi instrukcija bei informacinis katalogas.
„BEZIOR M1“ baterija
Didelis „BEZIOR M1“ pliusas yra jo baterija. Ne tik dėl didelės 48V 12.5Ah talpos, bet ir to, kad bateriją galima nuo dviračio rėmo nuimti ir taip patogiai įkrauti.
Baterija yra gana masyvi. Tačiau taip ir turi būti. Čia turime didelės talpos bateriją, kuri labai kompaktiškai prisitvirtina prie rėmo.
Pakuotėje yra štai tokie baterijos atrakinimo/užrakinimo raktai - vienas jų atsarginis.
Rekomenduoju iškart vieną raktą pasidėti kažkur atskirai, jei kartais pagrindinį raktą pamestumėte. Be šių raktų baterijos nenuimsite.
Tad belieka į spynelę įkišti raktą, jį pasukti - yra rodyklės ir užrašai, kada užrakinama/atrakinama - paimti bateriją už korpuso šono esančios rankenos ir švelniai truktelėti į save ir taip baterija išima.
Visi kontaktai labai tvarkingi ir kokybiški.
Įkrovus bateriją, belieka ją įstatyti atgal į jai skirtą vietą ir ji užfiksuojama automatiškai.
Beje, viršutinėje baterijos dalyje yra mygtukas, kurį paspaudus užsidega šviesos indikatoriai. Jų yra 5. Taip prieš pradedant savo kelionę galima greitai sužinoti kiek baterijoje liko energijos - patogus ir praktiškas dalykėlis.
Žemiau nuotraukoje galite matyti baterijos įkroviklį. Gana standartinis, tvarkingai pagamintas ir krovimo metu išlieka vėsus.
Mano atveju baterija atkeliavo nepilnai įkrauta, tad kol surinkinėjau dviratį, iškart ją pajungiau įkrauti.
Krovimo metu ant įkroviklio yra šviesos indikatoriai. Kol baterija kraunama - šviečia raudonos spalvos indikatorius, kai baterija įkrauta - spalva pasikeičia į žalią.
Gamintojas teigia, kad baterija pilnai įkraunama per maždaug 9 valandas ir galiu patvirtinti, kad tai yra tiesa.
Įkrovimo laikas ne pats greičiausias, bet ir baterija yra didelės talpos, o ir jos tarnavimo laikas yra įspūdingas.
Teigiama, kad vieno įkrovimo užtenka 80 km, tačiau mano testavimai rodo, kad galima nuvažiuoti ir kur kas toliau - bent 120 km. Bet apie tai kiek vėliau.
„BEZIOR M1“ surinkimas, pagaminimo kokybė
„BEZIOR M1“ atkeliauja didžiąja dalimi surinktas, bet truputi reikės įdėti ir savo pastangų: pritvirtinti priekinį ratą, priekinį diskinį stabdį, jį sureguliuoti, pritvirtinti vairą, priekinį ir galinį žibintus, pedalus. Gana įprasti dalykai.
Ir gamintojas pateikia štai tokį vaizdo įrašą, kuriame greitai parodomi pagrindiniai momentai, kaip teisingai surinkti „BEZIOR M1“ dviratį:
Asmeniškai labai rekomenduoju prieš keliaujant važinėtis, patikrinti ar gerai priveržti visi dviračio varžtai.
Nepatingėkite juos patikrinti kelis kartus. Saugumas svarbiausia.
Tad štai šitaip atrodo pilnai surinktas ir kelionėms parengtas elektrinis „BEZIOR M1“ dviratis. Simpatiškos išvaizdos dviratis.
Turiu pasakyti, kad „BEZIOR M1“ pagamintas labai kokybiškai.
Itin tvirtas aliuminio rėmas, gražus dizainas. Pats dviratis yra tokių išmatavimų: 1780 x 670 x 1120 mm. Sveria 30 kg. Kaip elektriniam dviračiui, normalus svoris.
Esu 185 cm ūgio ir 81 kg svorio ir man dviračio aukštis bei dydis yra pats tas. Iki 13-14 metų paaugliams jis gali būti per didelis, tačiau vyresniems žmonėms tikrai tiks.
Vairo aukštis nėra reguliuojamas, tačiau balnelio aukštis jau reguliuojamas, tad su šiuo dviračiu gali važinėtis ir iki 200 cm ūgio žmogus. Juolab, kad dviratis atlaiko iki 120 kg apkrovas.
Čia dar verta pažymėti ir tai, kad su „BEZIOR M1“ dviračiu galima važinėtis nuo -10 iki +45C temperatūroje.
Taip pat dviratis atitinka IP54 standartą, tad yra atsparus dulkėms ir lietui. Žinoma, per dideles vandens balas važinėti nerekomenduojama, tačiau netikėtai užklupto lietaus jis nebijo.
„BEZIOR M1“ priekyje turi LED žibintą. Šviečia normaliai, iki keleto metrų. Toks standartinis variantas.
Priekinis ratas su amortizuojančia šake. Geras dalykas važinėjant nelygiais keliais, sumažinamas nelygumų ir smūgių pojūtis.
Gale baterijomis maitinamas žibintas. Keli skirtingi švietimo režimai. Irgi standartinis variantas be kažkokių įmantrybių.
Dviratis turi 27,5 colių dydžio pripučiamus ratus. Irgi pagaminti kokybiškai. Belieka tik juos pripūsti su standartine pompa ir galima keliauti pasivažinėti.
Galiniame rate sumontuotas 250W galios bešepetėlinis elektros variklis. Ne pats galingiausias rinkoje, kai yra dviračių ir su 1500W varikliais, tačiau dirbantis labai puikiai.
Kiek abejojau dėl gamintojo nurodomo 30 laipsnių įkalnių įveikimo rodiklio. Tačiau praktinis važiavimas parodė, kad „BEZIOR M1“ su tokiais kalnais susidoroja kuo sklandžiausiai, tad toji 250W variklio galia išnaudojama labai puikiai.
Taip pat gale turime Shimano pavaras ir diskinį stabdį. Viso dviratis turi 21 Shimano pavarą ir jos persijungia tvarkingai, sklandžiai.
Priekiniame rate taip pat turime diskinį stabdį ir kaip jau užsiminiau - amortizuojančią šakę.
Deja, bet papildomai amortizatoriaus po balneliu, prie galinio rato, nėra. Tad su „BEZIOR M1“ važinėtis labai jau nelygiais keliais nėra pats didžiausias malonumas. Iš esmės šis elektrinis dviratis nėra skirtas bekelės tipo keliams.
Įprastu žvyrkeliu ar gana lygiu miško keliu dar galima važiuoti gana komfortiškai, bet ne daugiau. Tai miesto, lygių kelių elektrinis dviratis.
Vienas rimtesnių „BEZIOR M1“ minusų - štai šis balnelis. Kietas, kaip akmuo. Neperdedu, bet nuvažiavus kokius 10 km jau pradeda skaudėti sėdimąją.
Tad patarimas paprastas - iškart įsigykite paminkštinimą ar naują ir Jūsų poreikius atitinkantį balnelį. Bent jau man - gamintojo pritvirtintas balnelis yra per daug kietas.
„BEZIOR M1“ valdymas, važiavimo režimai, asmeniniai įspūdžiai
Visos valdymo ir pavarų perjungimo rankenėlės yra tradiciškai ant vairo.
Kairėje jo pusėje yra ir informacinis LCD ekranas, kuriame pateikiama esminė informacija: pasirinktas važiavimo režimas, greitis, nuvažiuotas atstumas, važiavimo metu dar rodoma kiek naudojama variklio galios.
Prieš pradedant kelionę paspaudžiame "i" mygtuką ir taip įsijungia LCD ekranas bei galima rinktis važiavimo režimus. Jų čia yra 5 ir papildomai Push.
Kitoje vairo pusėje yra kitas pavarų perjungiklis, galinio diskinio stabdžio rankenėlė ir standartinis garsinis signalas. Rankenos patogios, vairas sukiojasi sklandžiai.
Kalbant apie greitį, tai gamintojas nurodo, kad maksimalus „BEZIOR M1“ greitis yra 25 km/h.
Įdomu yra tai, kad nukeliavus tam LCD ekrane į parametrus, galima limitą padidinti iki 50 km/h. Visgi, tai naudos neduoda.
Reikalas tame, kad „BEZIOR M1“ atveju elektros variklis veikia tik tuo atveju, kai minami pedalai. Tai reiškia, kad elektros variklis įsijungia ir pagelbėja važiuoti, pasiekti tam tikrą greitį, kai minami pedalai.
Pavyzdžiui, pasirenku maksimalų 5 važiavimo režimą, pradedu minti pedalus ir po 1-2 sek. įsijungia el. variklis bei dviratis šauna į priekį. Kuo aukštesnis važiavimo režimas, tuo didesnė akceleracija. Jei pedalus iškart nustoju minęs, elektros variklis išsijungia.
Tad pedalus reikia minti nuolat ir jei minant nepasiekiamas, pagal pasirinktą režimą, maksimalus greitis, tos papildomos energijos priduoda el. variklis.
Ir pastebėjau, kad maksimaliai el. variklis įsijungia esant iki 20-23 km/h greičiui. Jei minant pasiekiamas didesnis greitis - el. variklis nedirba.
Tad į šį dalyką galima žiūrėti kaip į minusą ir kaip į privalumą.
Vien elektros varikliu su šiuo dviračiu važiuoti nepavyks. Jei norite atsisėsti ant dviračio, padėti kojas ant pedalų, nuspausti akceleratorių ir važiuoti, kaip motociklu - tai su „BEZIOR M1“ to padaryti nepavyks. Pedalus vis vien teks minti. Kad ir energijos naudosite labai mažai, bet pedalai turi suktis ir tada energijos trūkumą kompensuos el. variklis.
Jei mėgstate važinėtis dviračiu, bet tą daryti taip, kad per nugarą upeliu nebėgtų prakaitas ir į įkalnes užvažiuoti taip, kad aplinkiniai nesuprastų, kaip taip įmanoma - patikėkite, kai lengvai mindamas pedalus ir visiškai atsipūtęs su „BEZIOR M1“ važiavau į kalnus, tai aplinkiniai žiūrėjo ir nesuprato, kas čia vyksta - tada toks el. variklio energijos naudojimo sprendimas Jums yra pats tas.
Taigi, „BEZIOR M1“ turi didelės talpos bateriją ir efektyviai veikiantį 250W galios elektros variklį.
Kiek galima nuvažiuoti su vienu įkrovimu? Jau po pirmos kelionės rezultatų, kuriuos galite matyti žemiau pateiktoje nuotraukoje, pradėjo aiškėti situacija.
Ir toliau važinėjantis matau kelis svarbius momentus:
- baterijos energija naudojama labai efektyviai ir tolygiai;
- vien nuvažiavus beveik 36 km buvo sunaudota apie 20-25 proc. baterijos energijos;
- tolesni važinėjimai parodė, kad baterijos užtenka nuvažiuoti bent iki 120 km, o tai yra kur kas daugiau nei gamintojo nurodomas 80 km atstumas.
Dėl nuvažiuojamo atstumo noriu pažymėti, kad čia priklauso tiek nuo dviračiu važiuojančio žmogaus svorio (mano atveju 81 kg), kelio dangos - mano atveju 97 proc. kelio buvo lygus asfaltas, bei įkalnių kiekio - mano atveju jų buvo bent keletas didelių (iki 30 laipsnių ir iki 500-700 metrų ilgio).
Svarbūs ir kiti parametrai, kaip padangų slėgis, oro sąlygos, važiavimo įpročiai ir t.t. Apibendrinus, vienu įkrovimu tuos 80 km tikrai pasieksite.
Galutinis verdiktas
Po bandymų galiu pasakyti, kad „BEZIOR M1“ įdomus ir vertas dėmesio elektrinis dviratis. Tikras miesto el. dviratis.
Itin tvirto rėmo, geros pagaminimo kokybės, labai talpios baterijos, su dideliu nuvažiuojamu atstumu, puikiai savo galią išnaudojančiu elektros varikliu, diskiniais stabdžiais, 21 Shimano pavara ir t.t. Šaunus miesto elektrinis dviratis.
Minusai? Labai kietas balnelis, kurį rekomenduoju keisti ar dėti paminkštinimą. Nėra galimybės važiuoti vien elektros varikliu - reikia nuolat minti pedalus. Kaina - „BEZIOR M1“ nėra pats pigiausias elektrinis dviratis.
Iš kitos pusės, per šią pandemiją dviračių poreikis visame pasaulyje itin stipriai išaugo, tad ir paklausa diktuoja savo kainas. Ir reikia pripažinti, kad išties geras, kokybiškas standartinis bėginis dviratis Lietuvoje kainuoja tuos pačius 700-800 eurų.
O čia „BEZIOR M1“ yra dar ir su elektros varikliu bei puikia baterija kone už tą pačią ar vos kiek didesnę kainą. Šaunus miesto elektrinis dviratis patogioms kelionėms.
Beje, Cafago „BEZIOR M1“ elektrinį dviratį dabar parduoda už mažiausią kainą (884,99 €) - kitose el. parduotuvėse jis kainuoja ir 100-150 eurų brangiau. Tad pasiūlymas labai vertas dėmesio.