Automatinė dviračių pavara sukurta jau senokai, tik ji taip ir neišpopuliarėjo – sudėtinga mechaninė sistema su daugybe krumpliaračiu greitai susidėvi, o ir nėra labai patogi dviračiuose.
Dabar gi pasiūlyta iš esmės visiškai nauja idėja – automatinė pavara su elektriniu pavarų perjungimo būdų. Šią įdėją įgyvendino Mark Wilson bendradarbiaudamas su kolegomis iš Cambridge Consultants Limited (CCL).
Idėjos sumanytojai ne viską projektavo nuo nulio. Jie panaudojo japonišką, kompanijos Shimano Inc pagamintą elektrinę pavarų perjungimo sistemą, kuri turi pavarų perjungimo mechanizmą, kabeliu sujungtą su baterija ir pavarų perjungimo svirtimis ant vairo.
„Mes norėjome sukurti kažką paprastesnio nei ankstesnės automatinės pavarų perjungimo sistemos. Ir gimė mintis tam panaudoti išmanųjį telefoną kartu su elektrine pavarų perjungimo technologija – mes tiesiog nukirpome kabelius jungiančius bateriją su pavarų perjungimo svirtimis ir vietoj jų pasinaudojome „protingu“, mažai energijos naudojančiu Bluetooth įrenginiu“ – pasakojo CCL narys Tim Fowler.
Naująją sistemą valdo išmanusis telefonas. Nuolatos gaudama duomenis iš akselerometro bei GPS, telefone įdiegta programinė įranga įvertina esamą greitį, artėjantį kelio nuolydį ir pagal šiuos parametrus nuotoliniu būdu per Bluetooth sąsają iš anksto perjungia pavaras.
Kodėl pavarų perjungimui naudojamas Bluetooth, o ne WIFI kanalas? „Įsivaizduokite 200 dviratininkų važiuoja grupėje ir naudoją naująją įrangą. Kaip mes galime būti tikri, kad signalai nesusimaišys ar kažkas kitas „nenulauš“ įrenginio kontrolės?“ – klausė Joel Natale – Evants Cycles vadovas Londone.
Kita CCL noras – sukurti ABS sistemą dviračiams kuri veiktų taip pat kaip ir automobiliuose ir kurią valdytų „išmanusis“ telefonas.“ Nuspaudus priekinius stabdžius, pasekmės dažniausiai būna katastrofiškos, tad ši sistema turėtų tai ištaisyti“, - sakė Wilson.