2 tūkst. litų vertės pamoka: įsigydami elektronikos techniką būtinai tikrinkite pakuotės turinį (36)
Ar dažnai prašome išpakuoti ir patikrinti elektronikos prietaisus juos pirkdami parduotuvėje? Karti kauniečio patirtis rodo, kad tai daryti būtina.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Niekada nebūčiau patikėjęs, kad perkant naują daiktą ne turguje, o normalioje parduotuvėje galima likti kvailio vietoje. Sumokėjau nemažą sumą, o likau su netinkamu naudoti daiktu“, – nusivylęs kalbėjo Domeikavoje gyvenantis Renatas.
Jis Savanorių prospekte esančioje parduotuvėje „Topo centras“ išsirinko naują, 107 cm įstrižainės korėjiečių gamybos televizorių. Prekė kainavo 2,3 tūkst. litų.
„Kai sumokėjau už televizorių, man nurodė nuvažiuoti prie parduotuvės sandėlio durų. Ten nuvykus, darbuotojas jau laukė prie durų atnešęs televizorių. Nė į galvą nešovė ardyti gaminio pakuotės, juk pirkau prekę su garantija. Todėl saugiai įdėjau televizorių į automobilį ir išvažiavau“, – pasakojo vyras.
Namuose išpakavus ir įjungus televizorių, kauniečio laukė nemaloni staigmena. Jis pamatė, kad ekranas rodo prastą vaizdą, o ties kampu matyti pažeidimo žymės, nors tikino pats televizoriaus nesutrenkęs.
„Nieko nelaukęs nuvykau atgal į parduotuvę. Jos darbuotojai priimti prekę atgal arba ją pakeisti atsisakė ir pasiūlė kreiptis į garantinio remonto servisą. Ten man paaiškino, kad ekranas yra pažeistas mechaniškai, todėl nemokamas remontas negalimas“, – kalbėjo pirkėjas.
Renatas nieko nepešė ir kreipęsis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Jos specialistai raštu paaiškino, kad neįmanoma įrodyti, kas, kada ir kokiu būdu sugadino ekraną: klientas, parduotuvė ar gamintojas.
Elektronikos prekių parduotuvių tinklą valdančios bendrovės „Topo grupė“ viešųjų ryšių projektų vadovė Eglė Žemaitienė tvirtino, kad prekę galėjo sugadinti pats klientas pernelyg stipriai suspaudęs ekraną.
„Patikrinus prekę servise, paaiškėjo, kad televizoriaus pažeistas išorinio mechaninio poveikio, galimai netinkamai jį išpakuojant – traukiant televizorių iš pakuotės už kraštų buvo per daug suspaustas ekranas ar dėl kitos mums nežinomos buityje nutikusios priežasties“, – aiškino ji raštu pateiktame atsakyme.
E. Žemaitienė akcentavo, kad „Topo centras“ vadovaujasi įstatymu, kuris numato, jog klientui pageidaujant prekybos centre pardavėjas turi išimti prekę iš pakuotės, ją apžiūrėti ir patikrinti jos veikimą.
„Tačiau kai klientas tokio pageidavimo neišreiškia, įstatymas nenumato, kad prekės apžiūrėjimas yra būtinas. Rekomenduojame pirkėjams prieš įsigyjant prekę patiems išimti ją iš pakuotės, apžiūrėti ir patikrinti jos veikimą tiesiog prekybos centre arba prašyti tą padaryti pardavėjo-konsultanto. Prekių apžiūrėjimas prekybos vietoje ateityje leistų išvengti panašių nemalonių nutikimų“, – sakė bendrovės atstovė.