„Apple“ fenomenas tęsiasi (Video) (25)
Jungtinių Amerikos Valstijų informacinių technologijų bendrovės „Apple Inc.“ ketvirčio pelnas šoktelėjo 78 proc. į viršų. Tokių rezultatų pavyko pasiekti dėl gerų pradinių planšetinio kompiuterio „iPad“ ir atnaujinto išmaniojo telefono „iPhone 4“ pardavimų, informuoja „The Wall Street Journal“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kompanija taip pat pateikė optimistines prognozes dabartiniam ketvirčiui, kartu išsklaidydama nuogąstavimus, kad „iPhone 4“ antenos problemos gali sulėtinti „Apple“ pardavimus. Nuo birželio 24 dienos, pasak pačios „Apple“, jau parduota daugiau kaip 3 milijonus „iPhone 4“ telefono modelių. Šis skaičius viršijo visus lūkesčius, o ketvirtasis „iPhone“ tapo greičiausiai perkamu visų laikų „Apple“ produktu. Tai lėmė, jog per antrąjį šių metų ketvirtį „Apple“ pajamos išaugo 61 proc. iki 15,7 milijardų dolerių. Įmonės vadovas Steve‘as Jobsas pranešime spaudai rezultatus pavadino „fenomenaliais“ bei pažadėjo, kad „dar šiemet „Apple“ išleis naujų nepaprastų produktų“.
„Apple“ vykdantysis direktorius Timas Cookas tikinom, kad naujieji „iPad“ kompiuteriai ir „iPhone 4“ parduodami tuoj pat po pagaminimo, todėl šiuo metu viena sunkiausių užduočių kompanijai yra subalansuoti paklausą ir pasiūlą.
Iš tiesų, fenomenalūs rezultatai, atsižvelgiant į kilusį didžiulį ažiotažą dėl „iPhone 4“ antenos problemų. Keista, jog „Apple“ reputacijai nepakenkė ir paaiškėjęs faktas, jog bendrovės inžinieriai apie galimus trūkumus, susijusius su „iPhone 4“ telefono antenos konstrukcija, žinojo dar prieš metus iki jo pateikimo rinkai, rašo balsas.lt, remdamasis „The Wall Street Journal“ publikacija.
Tačiau „Apple“ vadovui Steve'ui Jobsui esą taip patikęs „iPhone 4“ dizainas, kad buvo pasirinkta dabartinė telefono antenos konstrukcija, teigiama pranešime.
„iPhone 4“ antena padalinta į tris dalis ir juosia visą telefono korpusą. Liečiant tam tikrą antenos segmentą, signalai slopinami labiau ir ryšio kokybė suprastėja. Ypač tai pastebima tais atvejais, kai telefonas laikomas kairėje rankoje. Pasak ekspertų, signalai slopinami žmogaus odai prisilietus prie svarbios antenos dalies. Pati „Apple“ iki šiol neigė konstrukcinius antenos trūkumus, aiškindama, kad tariamo slopinimo priežastis – telefono ryšio signalo stiprumą atvaizduojančios telefono programinės įrangos klaida.
Dienraščio teigimu, ruošiant „iPhone 4“ rinkai, telefono prototipai buvo pateikti testuoti mobiliojo ryšio operatoriams. Tačiau šių telefonų korpusas buvo pakeistas, buvo deaktyvuotos ir kai kurios funkcijos. Dėl šių priežasčių ryšio slopinimo problema nebuvo aptikta. Be to, „The Wall Street Journal“ teigimu, mobiliojo ryšio bendrovėms buvo suteikta mažiau nei įprasta laiko naujajam telefonui bandyti.
„Apple“ liepos 16 dieną išleido „iOS“ operacinės sistemos atnaujinimą „iOS 4.0.1“, kuriame esą ištaisyta ryšio stiprumo indikatoriaus klaida. Po šio atnaujinimo bent jau vizualiai ryšio kokybė pagerėjo. Tačiau daugelis vartotojų, sėkmingai įsidiegę atnaujinimus vis dėlto nesidžiaugia nepriekaištinga ryšio kokybe. Kaip skelbia daugelis tinklaraščių, o taip pat ir patikimų apžvalginių portalų, prasto ryšio zonose „netinkamai laikant“ telefoną pokalbiai su žmonėmis vistiek nutrūksta, nors ekrane ryšio stulpelių ir rodoma daugiau nei prieš tai.
Sumanioji „Apple“ rinkodara: antenų problemos yra įprastinis sumaniųjų telefonų reiškinys
Tačiau net ir esant tokiai, atrodo, beviltiškai situacijai viešųjų ryšių prasme, "Apple" bando "iš balos išlipti sausa". Neseniai vykusios spaudos konferencijos metu (apie ją plačiau engadget.com tinklapyje) bendrovės „Apple“ vadovo Steve'o Jobso kalboje nebuvo nė užuominos apie stambias „iPhone 4“ projektavimo klaidą - Steve'as Jobsas teigė, kad ryšio kokybės problema nėra jau tokia ir opi kaip kad daugelis linkę manyti. Anot generalinio „Apple“ direktoriaus šis nesklandumas sukelia tik vieną nutrauktą skambutį iš šimto galimų, todėl savo kalboje daugiausiai jėgų jis skyrė aiškinimui apie operacinėje sistemoje panaudotą klaidingą ryšio stiprio skaičiavimo formulę. Ją ištaisius vartotojai nebus „apgaudinėjami“ ir ryšio kokybė bus esanti tokia, kokia ir turėjo būti nuo pat prekybos pradžios – puiki. Žodžiu, jei kas ir kaltas dėl iškilusių problemų, tai netikusi matematinė formulė.
Tiesa, Steve'as Jobsas pripažino, kad smulkių techninių antenos defektų esama, kuriuos galima visiškai panaikinti, jeigu „iPhone 4“ yra nešiojamas specialiuose dėkluose. Apie juos konferencijoje taip pat buvo pakalbėta plačiau – pasirodo „Apple“ vertindama savo klientus, ketina visiems vartotojams, įsigijusiems papildomus dėklus „iPhone 4“ prekybos pradžioje, išpirkti jų nuoskaudą grąžinant papildomai išleistus pinigus. Maža to, bendrovė ketina nemokamais dėklais aprūpinti ir visus būsimus „iPhone 4“ savininkus, pirksiančius savo prietaisą iki šių metų rugsėjo 30 d. Na, o žmonės, kurie vis tiek liks nepatenkinti (kaip jau buvo minėta ankščiau) turi galimybę grąžinti savo pirkinį per 30 dienų ir atgauti visus išleistus pinigus.
Na ir galiausiai, „Apple“ vadovas pasielgė visiškai kontraversiškai - išsirinkęs keletą konkurentų produktų, o tiksliau „BlackBerry Bold 9700“, „HTC Droid Eris“ „Samsung Omnia II“ išmaniųjų telefonų modelius, vaizdžiai visiems lankytojams bandė pademonstruoti, kad tą pačią ryšio problemą turi ir šie įrenginiai – tam tikru būdu laikant juos rankose, ryšio indikatorius taip pat reprezentuoja itin prastą ryšio stiprį.
Tačiau šį pareiškimą suskubo paneigti „Nokia“ ir „Blackberry“ išmaniųjų telefonų gamintojai.
Paskelbtame „Nokia“ pareiškime pabrėžiama, kad, kurdama naujus telefonų modelius, ši bendrovė prioritetą teikia ryšio signalų priėmimo kokybei, o ne telefono dizaino ypatumams. Kartu „Nokia“ atstovai atkreipia dėmesį, kad signalų priėmimo lygis iš tikrųjų gali keistis priklausomai nuo to, kaip vartotojas laiko rankoje telefoną.
„Blackberry“ telefonus gaminančios RIM pareiškimas buvo kur kas griežtesnis, nei „Nokia“. Bendrovės steigėjai Mike'as Lazaridis ir Jimas Balsillie „Apple“ bandymą įtraukti RIM į su prasta „iPhone 4“ antenos konstrukcija susijusį skandalą pavadino nepriimtinu. „Apple“ surengtos spaudos konferencijos metu S. Jobsas demonstravo skaidres, aiškinančias, kad tokių pat problemų dėl signalų slopinimo, kaip „iPhone 4“, turi ir išmanusis telefonas „Blackberry Bold 9700“.
Abu RIM steigėjai pareiškė, kad jų bendrovė niekada nenaudojo technologijų, galinčių sumažinti priimamų signalų lygį. Jie taip pat pabrėžė, kad normaliam darbui su „Blackberry“ telefonais nereikia papildomai pirkti nei telefono dėklų, nei kokių nors kitų priedų. Jie paragino „Apple“ prisiimti atsakomybę už savo sprendimus dizaino srityje ir neįtraukti kitų gamintojų į savo technines problemas.
Praėjusią savaitę surengtoje spaudos konferencijoje „Apple“ pažadėjo visiems „iPhone 4“ pirkėjams nemokamai suteikti telefono dėklą „Bumper“, apsaugantį nuo ryšio slopinimo pokalbio metu liečiant apatinį telefono kraštą.
Nauji „iPhone“ programiniai spendimai
Nors vartotojai vis dar nenurimsta dėl „iPhone“ techninių problemų, „Apple“ šiuos nemalonumus bando užglaistyti naujomis funkcijomis. Štai Europoje pradedama platinti nemokama programa „iPhone“ telefonams, angliškai sakomus žodžius paverčianti tekstu, rašo balsas.lt.
Tai neabejotinai turėtų patikti mobiliojo ryšio vartotojams, tingintiems telefono klaviatūra rinkti SMS žinutes ar rašyti elektroninius laiškus, pastebi britų dienraštis „Daily Mail“. JAV bendrovės „Nuance“ sukurta kalbos atpažinimo ir vertimo tekstu programa „Dragon Dictation“ nuo to išvaduos – vartotojams tereikės padiktuoti savo žinutę, ir ji bus automatiškai surinkta.
Nemokama „Dragon Dictation“ programa tapo viena populiariausių šiems telefonams skirtų programų JAV, o šią savaitę ją galės parsisiųsti ir D. Britanijos vartotojai, sakoma pranešime.
Dėl sąlyginai menkos „iPhone“ procesoriaus skaičiuojamosios galios kalbos atpažinimo procesas vykdomas ne pačiame telefone – skaitmeninis padiktuoto teksto įrašas internetu siunčiamas į „Nuance“ serverius, kuriuose patikrinamas įrašo tikslumas ir sugeneruojamas tekstas.
Pasitaikiusias klaidas galima pataisyti žinutei atsiradus „iPhone“ ekrane ir iš iškrentančio meniu pasirinkus galimus taisymų variantus. Pačiu blogiausiu atveju galima ištrinti neteisingai atpažintą žodį ir vietoj jo klaviatūra surinkti teisingą, rašo „Daily Mail“.
Tačiau patogumai turi savo kainą – norint balsu rinkti žinutes ar rašyti el. laiškus, būtinas geros kokybės 3G ryšys, adresato vardą ir kontaktinius duomenis reikia nurodyti pačiam, gali kilti problemų dėl vietinių vietovardžių, specifinių žodžių, vietinio akcento ir kai kurių kitų dalykų.
Panašios kalbos atpažinimo priemonės siūlomos ir „Android“ bei „Blackberry“ telefonų vartotojams, tačiau kol kas jos yra kur kas mažiau patikimesnės, nei „Dragon Dictation“, teigiama pranešime.
Šiame vaizdo siužete – „Dragon Dictation“ galimybių pristatymas.