„Apple“ už melagingą reklamą gavo 10 milijonų eurų baudą - apie ką buvo meluojama?  (37)

Italijos Konkurencijos ir rinkos tarnyba (AGCM) nubaudė „Apple“ 10 milijonų eurų bauda už melagingą „iPhone“ reklamą. Populiarūs išmanieji telefonai tiesiog neturi reklamuojamų savybių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Italijos institucijos dėmesį patraukė „Apple“ reklamos, kuriose vaizduojami į vandenį panardinti „iPhone“ išmanieji telefonai. Iš tikrųjų, „iPhone“ giriasi įspūdingomis atsparumo savybėmis. Telefono gamintojas teigė, kad įrenginys net 30 minučių gali būti 4 metrų gylyje. Rinkoje sunkiai surastumėte kitą išmanųjį telefoną, kuris galėtų tai išgyventi.

Sukurti visiškai sandarų telefoną yra labai sunku. Modernūs telefonai gaminami iš stiklo, metalo bei plastiko. Korpusai yra klijuojami, kad pro plyšius tarp skirtingų išorinių komponentų nepatektų vanduo. Tai, beje, reiškia, kad pats naudotojas tikriausiai negalės pakeisti baterijos, tačiau daugelis žmonių telefoną keičia anksčiau nei jo baterija tiesiog pasensta. Korpuso šonuose dažnai yra mygtukai - aplink juos esantis mažytis plyšys, leidžiantis mygtukams judėti, taip pat turi būti sandarus. Kaip ir įkrovimo bei ausinių jungtys. Na, o tada dar reikia pagalvoti ir apie garsiakalbius - jų angos dažnai sandarinamos itin tankiais tinkleliais.

 

Tačiau ir to gali nepakakti. Telefonai guli žmonių kišenėse, išgyvena didelius temperatūrų pokyčius, dažnai yra numetami ar suspaudžiami. Net jei jokių pažeidimų nematote, su laiku įrenginio atsparumas vandeniui tikriausiai neišvengiamai prastėja. Todėl daugelis gamintojų vengia skambių pareiškimų. Tiesą sakant ir IP standarto sertifikatų siekia ne visi - jie yra brangūs ir daugeliui pirkėjų ta žyma apskritai nerūpi.

Tuo tarpu „iPhone“ reklamose buvo kalbama apie tikslius duomenis - 30 minučių 4 metrų gylyje. Ir tai - labai puikus rezultatas. Tai reiškia, kad jei jūsų išmanusis įkris į balą, tikriausiai jis liks sveikas (nebent suduš į ką nors atsitrenkęs). Jei dėl vandens jau esate praradę bent vieną įrenginį, tikėtina, kad tokie „Apple“ pažadai jums atrodys viliojantys.

Tačiau italų AGCM atvirai sako, kad „Apple“ savo reklamose pateikia sau palankius duomenis, kurie realiame pasaulyje yra praktiškai nereikšmingi. Taip, laboratorijoje, labai švariame, gėlame vandenyje „iPhone“ gali išgyventi ir 30 minučių 4 metrų gylyje, kai ten yra atsargiai panardinamas. O kas jei telefonas nukris į nelabai švarų vandenį? AGCM teigia, kad realiame pasaulyje „iPhone“ nėra toks atsparus kaip reklamose. Ir tai dar ne didžiausia bėda.

 

„iPhone“ yra atsparus vandeniui ir „Apple“ tuo didžiuojasi savo reklamose, pateikdama aiškius duomenis. Tačiau tuo pat metu vandens sugadintam telefonui garantija negalioja. Net jei ant savo „iPhone“ išpiltumėte stiklinę vandens ir jis sugestų, gamintojas negirdėtų kalbų apie jūsų matytas reklamas ir tas 30 minučių 4 metrų gylyje. Smulkiu šriftu visuose „iPhone“ dokumentuose (ir reklamose) parašyta, kad gamintojas nerekomenduoja panardinti įrenginių į vandenį.

10 milijonų eurų „Apple“ yra niekas. Tačiau galbūt tai atkreips „Apple“ ir kitų gamintojų dėmesį į dalijamus pažadus ir išpūstas įrenginių savybes.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(84)
(6)
(78)

Komentarai (37)