Tyrimas: jei pilsite tokį benziną, aplinką teršite mažiau nei elektromobilis (6)
Klimato tyrimų konsultacinė bendrovė „Gear Up“ atliko tyrimą, kurios tikslas – įvertinti, kuri degalų rūšis yra ekonomiškai efektyviausias sprendimas sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų naudojimą. Tyrėjai išsiaiškino, kad pigiausiai sumažinti teršalų kiekį galima į benziną įmaišant didesnę etanolio dalį. Kiti degalai, tarp jų ir elektra, pasirodė esančios brangesnės alternatyvos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Gear Up“ analizavo įvairius scenarijus, kaip keičiasi sąnaudos ir ŠESD emisijos naudojant skirtingas automobilių technologijas ir degalų rūšis: biodegalais varomus automobilius, elektromobilius ir hibridines transporto priemones. Buvo modeliuojami įvairūs scenarijai – pavyzdžiui, kiek anglies dioksido išskiria tik iškastiniu kuru varomas „Volkswagen Golf“ ir kiek išskiria automobilis, varomas degalais iš atsinaujinančių energijos išteklių. Atliekant studija buvo vertinami įvairūs degalų mišiniai (E10, E20, E85, taip pat B30, B100), skirtingų technologijų elektromobiliai (lengvasis hibridas, įkraunamas hibridas, akumuliatorinis elektromobilis), o taip pat – hibridinių variklių ir etanolio mišinių deriniai.
Paaiškėjo, kad labiausiai ekonomiškai pagrįstas sprendimas lengvųjų automobilių segmente – etanolio ir benzino mišiniai: nuo E10 (10 proc. etanolio benzine) iki E85 (85 proc. etanolio). Pagal teisės aktus šiuo metu Lietuvoje į benziną yra įmaišoma 10 proc. etanolio.
Tyrimas taip pat parodė, kad per visą gyvenimo ciklo laikotarpį, automobilis varomas benzino ir etanolio mišiniu (E85 standartas) į aplinką išmestų mažiau anglies dvideginio nei elektromobilis.
„Siekiant įgyvendinti ambicingus klimato kaitos tikslus, transporto sektoriuje svarbu mažinti naftos degalų naudojimą ir didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį. Tyrimo rezultatai parodė, kad pereinant prie „žaliųjų“ degalų nereikia koncentruotis į vieną sprendimą, pavyzdžiui, elektromobilius, o skatinti technologijų įvairovę. Juk vietoje pagaminti biodegalai šiuo metu yra labiausiai prieinamas, tvariausias, pigiausias ir socialiai atsakingas sprendimas mažinti iškastinio kuro naudojimą“, - teigė vienintelės Baltijos šalių etanolio gamintojos „Kurana“ generalinis direktorius Jurgis Polujanskas, pridurdamas, kad palyginus su naftos degalais etanolis išskiria 75 proc. mažiau anglies dvideginio.
Studijos autoriai teigia, kad norint pasiekti ES iškeltus klimato kaitos tikslus 2030 metams, vien elektromobilių nepakaks, o automobiliai su vidaus degimo varikliais bus paklausūs ir po 2030 metų. Pasak „Kuranos“ vadovo J. Polujansko, šią išvadą patvirtina ir LR Energetikos ministerijos prognozės, kad 2030 metais Lietuvoje vis dar dominuos automobiliai su vidaus degimo varikliais, o elektromobiliai sudarys 15 proc. viso automobilių parko.
Pasak „Gear Up“ ekspertų, tyrimas parodė, kad siekiant drastiškai sumažinti anglies dvideginio emisijas, ES klimato kaitos politikos formuotojams svarbu skatinti įvairius energetinius resursus transporto sektoriuje – elektromobilius, hibridinius modelius ir automobilius su vidaus degimo varikliais, varomus degalais, kurių ženklią dalį sudaro biopriedai.