Charkivo raketa, aprūpinta naikintuvo MiG-19 reaktyviniu varikliu – koks buvo greičiausias Ukrainos automobilis (Foto, Video) ()
Eksperimentinis bolidas „Chadi-9“ buvo aprūpintas naikintuvo MiG-19 reaktyviniu varikliu. Numatomas automobilio greitis – 1200 km/val.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pastaruosius 60 metų absoliučius pasaulio greičio sausumoje rekordus daugiausia siekė reaktyviniai lenktyniniai automobiliai. Tačiau mažai kas žino, kad ukrainiečiai vieni pirmųjų pradėjo kurti tokius automobilius – šiemet minimos 45-osios reaktyvinio automobilio „Chadi-9“ metinės. Automobilio istorija pasakojama „LSA Chadi“ svetainėje.
Pls RT - MYSTERY photo: 1972 Russian Land Speed Record Jet car CHADI-9 with 5000 lbs of thrust....any more info?? pic.twitter.com/g4bYQci3JE< /a>
— Oliver Morgan (@Oli_Morgan) August 6, 2014
1969 metais Charkivo kelių instituto (LSA Chadi) sportinių automobilių laboratorija pradėjo kurti labai neįprastą greitaeigį automobilį. Jame buvo sumontuotas naikintuvo MIG-19 reaktyvinis variklis RD-9BF. Žinoma, tuo metu toks projektas buvo kažkas fantastiško ir labai sudėtingas, todėl darbas prie automobilio buvo baigtas tik 1978 m.
„Chadi-9“ atrodė labai neįprastai, nes priminė raketą ant ratų arba reaktyvinį lėktuvą be sparnų. Jis buvo triratis ir turėjo uodegą. 11 metrų bolidas svėrė 2,5 tonos, jį stabdydavo parašiutas.
Kūrėjų skaičiavimais, reaktyvinis automobilis turėjo išvystyti beveik 1200 km/val. greitį, beveik galėjo įveikti garso barjerą (1235 km/val.). Maksimalų greitį planuota pasiekti keliais etapais ir iš pradžių automobilį ketinta pagreitinti iki 700-800 km/val. Pasaulio greičio rekordas tuo metu buvo 950 km/val.
Pls RT - Remarkable history of 1970s LSR student car KHADI-9 (Kharkov Laboratory of High Speed Automobiles est 1953) pic.twitter.com/2kx3mAUehu
— Oliver Morgan (@Oli_Morgan) July 29, 2016
„Chadi-9“ bandymai vyko Chugujevo ir Volgogrado aerodromuose, taip pat išdžiuvusio Baskunčako druskos ežero dugne. Tačiau išvystyti daugiau nei 500 km/val nepavyko, nes visos trasos buvo per trumpos ir automobilis tiesiog nespėjo įsibėgėti.
Pls RT- LOST video https://t.co/fQtGWeiWjR of 1970's LSR car KHADI-9 from Kharkov Laboratory High Speed Automobiles pic.twitter.com/hvZQd8WxKl
— Oliver Morgan (@Oli_Morgan) September 22, 2016
„Chadi-9“ galėjo parodyti realius savo pajėgumus užsienyje, tačiau ten jis tiesiog nebuvo išleistas. Ilgą laiką automobilis demonstruotas Maskvoje ir 1983 m. nusifilmavo filme „Greitis“ (filme jis vadinosi „Igla 02 SR“).
„Chadi-9“ neišliko iki šių dienų. Baskunčako ežero druska sukėlė koroziją, kuri palaipsniui ardė unikalaus automobilio kėbulą. Greitaeigį sportinį automobilį teko atiduoti į metalo laužą. Nors „Chadi-9“ niekada netapo rekordininku, jis vis tiek išlieka greičiausias visų laikų Ukrainos automobilis.