Mažai žinomas rekordininkas: unikalus „Bugatti“ traukinys, tapęs greičiausiu pasaulyje (Foto, Video) ()
„Bugatti“ prekės ženklas garsėja brangiais sportiniais automobiliais, tačiau prancūzų kompanija gamino ne tik automobilius. Vienu metu ji taip pat projektavo greituosius traukinius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Apie tai rašo „Autoevolution“ svetainė.
Idėja sukurti „Bugatti“ traukinį kilo 1930-ųjų pradžioje. Tuo metu Ettore Bugatti sukūrė prabangiausią ir brangiausią automobilį pasaulyje – „Bugatti Type 41 Royale“. 6 metrų ilgio automobilis buvo aprūpintas pagal užsakymą pagamintais kėbulais ir didžiuliu 12,8 litro 300 AG V8 varikliu.
#CeJourLà
— Cité du Train - Patrimoine SNCF | Mulhouse, Alsace (@citedutrain) April 11, 2023
Le 11 avril 1933, le tout premier Autorail #Bugatti est livré à la gare Saint-Lazare.
On connaît Ettore Bugatti, constructeur automobile. Mais l'italien a aussi éclaboussé de son génie des années de l’histoire du chemin de fer, alliant esthétisme et performance !
1/3 pic.twitter.com/sT2F9q0EEk
Iš viso planuota pagaminti beveik 30 „Bugatti Royale“, tačiau prasidėjo Didžioji depresija (kilusi po 1929 m. Niujorko biržos žlugimo) ir galiausiai buvo pagaminti tik 6 automobiliai. Įmonei liko 25 nenanaudoti varikliai, todėl ji pradėjo ieškoti jų pritaikymų.
Kompanija nusprendė „Bugatti“ variklius montuoti greituosiuose traukiniuose. Vos per 9 mėnesius buvo sukurtas supaprastintas „Autorail“, susidedantis iš vieno vagono – taip buvo sukurta automotrisė. Salonas buvo padalintas į dvi klases su minkštomis sėdynėmis. Vėliau atsirado ir versijų su daugiau vagonų.
„Bugatti Autorail“ traukinys tapo ne tik greičiausias Prancūzijoje, 1934 metais jis pasiekė pasaulio greičio rekordą – įsibėgėjo iki 196 km/val. Eksploatacijos greitis buvo 170 km/val. – 30-aisiais tai buvo iš fantastikos srities, juolab kad tuo metu Prancūzijoje greitųjų traukinių nebuvo.
„Bugatti“ įmonėje buvo pradėta traukinių gamyba. Netrukus net prireikė atnaujinti „Bugatti Royale“ variklių gamybą, nes greitai išseko jų sandėlio atsargos.
La belle surprise du jour :
— Vernerey (@VernereySylvain) April 26, 2023
Cadeau offert par mon président qui connaît ma passion pour la marque et pour le magnifique autorail Bugatti exposé à la @citedutrain
Sincere merci @ccsucy @mulhouse @MulhouseAgglo pic.twitter.com/GjL5UWkGWX
Iš viso buvo pagaminti 88 „Bugatti Autorail“ bėginiai autobusai, kurie buvo eksploatuojami iki 1958 m. Iki šių dienų išliko tik vienas toks greitasis traukinys – jis buvo restauruotas ir saugomas geležinkelio muziejuje Miulūze, Prancūzijoje.