Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Benediktas 2023-05-07 13:45
Jei paleis serijinę, tai kiti irgi bus priversti kopijuot, nes tai bonusas.
immortallt 2023-05-07 14:33
Greičiausiai Hyundai tiesiog didesniai daliai rinkos tieks sistemas ir tiek.
Tik kiek suprantu panaudoti galima tik elektromobiliams?
Baisuols 2023-05-07 14:37
Tik elektromobiliams, pusašių į tokią pavarą neprivesi. Su pusašiais irgi galima vairuoti visus ratus ir tai yra daroma, bet ne 90 laipsnių.
immortallt 2023-05-07 16:10
Techniškai gal dar hibridus būtų galima?
mindaugas.vaitiekūnas 2023-05-07 16:34
Kai pamačiau, kad važiuojant galima suaktyvinti tokį ratų pasukimą, tai supratau, kiek visa ta yra pavojinga Galvojau įprasto važiavimo režimu ta sistema bus mechaniškai užrakinta. Realiai ten technologinių komponentų tiek daug, kad to "patogumo" remonto kaina neatstos
Tas "skersas" važiavimas tai išvis kažkokia parodija - visą laiką tai darydavom su įprastu mechanizmu ir problemų dėl to nekildavo. O šitaip sukant kažin ar ten kažkokios naudos bus. Aš įtariu, kad dar ir stabilumas bus prarastas.
S.J 2023-05-07 18:37
Visos neišmėgintos technologijos atrodo nelabai priimtinos ir pavojingos, bet laikas parodys ar tai pavojinga ir ar tai pasiteisins.
mindaugas.vaitiekūnas 2023-05-08 19:38
Tas manevras, kur ties 2:18.
Kaip tu įsivaizduoji automobilio valdymą norint atlikti tokį manevrą? Vizualizacijoj ok, viskas gražu. Bet realybėj keliai ne visada tiesūs. Tai įsivaizduok, kad nori rikiuotis į dešinę, bet pats kelias kažkiek sukasi į kairę. Galiausiai net baigus manevrą tavo auto stovi kampu kelio atžvilgiu. Ar ten 2 vairus jie žada įtaisyti: vienas įprastam vairavimui, kitas ratų šūdmalystei? Manai mygtukų užteks? Kaip koreaguosi greitį ir ratų posūkio kampą? Kas jei reiks staigaus manevro atgal? O gal tai funkcija tik autonominiam vairavimui, kai auto pats nuspręs kaip atlikti manevrą? Galiausiai vis tiek grįšiu prie to, kad įprastame automobilyje nebuvo jokių problemų norint atlikti tokį manevrą. Jie čia pristatė technologiją problemai, kurios niekada nebuvo
Ir jeigu šita sistema neturi mechaninio užrakto, vadinasi ji nuolat aktyviame režime. Tokiam ratų sukinėjimui reikalingas ir to pasukimo kampo stebėjimas. Yra visokių variantų, kaip kad "varžinės liniuotės", enkoderiai, lazeriniai jutikliai... Bėda ta, kad to rato kampas atsakingas už tavo gyvybę, tad vienu jutikliu pasikliauti negali. Net ir uždėjus 2 jutiklius problema niekur nedingsta - kas jei jie rodo skirtingas reikšmes, t.y. kuris rodo teisingai? Tad galiausiai sprendimas yra naudoti 3 jutiklius, kur teisingu parametru laikomas tas, kurį rodo bent 2 jutikliai.
Galiausiai koks sprendimas turi būti priimtas jeigu 1 jutiklis rodo blogai? Pereinama į "safe stop" režimą? O tai jau priežastis, dėl kurios tu atsitiktinai sustosi dėl funkcijos, kuri nelabai ir reikalinga
Logiškiau būtų naudoti mechaninį šitos sistemos užraktą. Atsirakinti jis gali tik tuo atveju jeigu automobilis stovi. Važiuoti didesniu nei ~10km/h greičiu gali tik tada, jeigu ši sistema yra užrakinta. Galiausiai ir pats užraktas su laiku gali "išsibelst" ir čia gali atsirasti laisvumas ar nuokrypis, ko pasekoje padangų protektorių gali sudeginti per kelionę prie jūros tiesiog dėl blogo suvedimo. Ir jei nepastebi šio fakto, laukia padangos sprogimas.
Tai sakau mėšlo krūva, o ne revoliucija.
Šioms problemoms* spręsti reikia vairavimo įgūdžius lavinti, o ne pornografiją kurti
immortallt 2023-05-09 07:38
Kokie čia matai visi gudrūs, nei žino technologinio sprendimo, nei žino sistemos patikimumą, bet jau jie trūkumus jos žino.
Kiti praleido momentą, kad ši sistema labiau skirta bus autopilotui, nei žmogui.
Xdmin 2023-05-09 09:27
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
– Antoine de Saint-Exupery
immortallt 2023-05-09 10:21
Xdmin, ir? Tai tokiu atveju automobiliai turėtų būti ant trijų ratų, iš saugos sistemų nebent diržai. Jokio duslintuvo ir t.t.
Aš suprantu patį principą, kad nekomplikuoti sistemų, bet yra ir kita pusė - funkcionalumas.
Nesakau, kad konkrečiai 90 laipsnių pasukami ratai reikalingi, naudingi ar kad jie veiks gerai - neįsivaizduoju atsakymo, bet asmenys, kurie absoliučiai nežino apie tą sistemą ir jos poreikį nuo unitazo rašo, kad sistema bus nepatikima (nieko apie ją net negali žinoti daugiau nei viešai yra), arba niekam nereikalinga, kai nereikalingumą grindžia savo asmenine patirtimi, bet ne praktiniu pritaikymu, kai galėtum į aikšteles galbūt sukišti iki 50% daugiau automobilių su autopilotu, nes pastarieji su mažesniais tarpais galėtų būti suparkuoti ir judinant ne daugiau nei 3 automobilius turėtum didelius blokus su mažai privažiavimo kelių.
HardAxe 2023-05-09 12:23
Man regis jau dabar yra tokių automobilių. Jie ratus suka į priešingą pusę važiuojant labai lėtai (galiniai ratai pasisuka labai nedaug), o važiuojant greitai galiniai sukasi į tą pačią pusę kaip priekiniai, bet mažiau.
https://en.wikipedia.org/wiki/Category: ... l_steering
kukulis4 2023-05-09 12:37
Cia, turbut, tas case, kuriam tokios technologijos tikrai nereikia. Bet visa kita, ka tamsta isdestei, skaitydamas isivaizduoju, kaip senas diedas sedi vezime, viena akim ziuri i sikancia arklio subine, kita - i pravaziuojanti automobili, ir per ispuvusius nuo rukymo dantis pusbalsiu issvokscia - b**y b**t tos masinos, niekam ju nereikia.
kukulis4 2023-05-09 12:44
Daug idomiau ziuret i tokius. 90 laipsniu, zinoma, kad nepasisuka, bet turi varijantus kai vairuojama tik priekiniais ratais, visais keturiais susukant i priesingas puses, arba visais keturiais i ta pacia puse (paralel, crab) Ir viskas valdosi vienu vairu. Pats tokiu vazinejau visai nemazai, uztrunka kelias minutes, kad perprast.
https://www.youtube.com/watch?v=fVhm_hFUTxk
O gryztant prie pagrindines temos, tai nemanau, kad sita technologija prigis dideliuose automobiliuose, skirtose, pagrinde, ilgoms kelionems uzmiesty. Bet visokiems maziems-vidutiniams miesto elektromobiliams - atrodo net labai smagiai.
arachnotoaster 2023-05-09 13:31
Honda Prelude, Nissan 240SX 1988 jau turejo, paskui pasitaikydavo kats nuo karto vokiečių luchari trijulėj, japonų sportiniuose ir kai kuriuose luchari. O dabar E ir F segmentuose įprasta opcija.
S klasė su keturių ratų vairavimu sukasi kaip A klasė. A8 ir 7 serija bus panašiai.
The 4.5 degrees version, which is based on preexisting technology, offers a turning radius of 38 feet (11.6 meters), and the revolutionary 10-degree version, a rear steering angle that is unprecedented in luxury sedans, which has an even smaller turning radius, at 35 feet (10.8 meters). These dimensions increase by a few inches for the long-wheelbase chassis.
HardAxe 2023-05-09 14:59
man kaip tik atrodo, kad prigis nebent prabangiam sektoriuj, vien dėl savo kainos.
Tuo pačiu maža automobilį daug lengviau kažkur įparkuoti.
Realiai užtektų tik galinių ratų susukamų tokiu kampu, įbedi priekį ir pritrauki šikną.
Arba tik priekinių, bet šikną sunkiau įtaikyt. Galėtų galas būt varomas, priekyje mažas varikliukas ratam sukti ir to užtektų.
Xdmin 2023-05-09 15:51
Kaip is analitiko tai noretusi daugiau kritinio mastymo.
Visu varanciuju ratu sistema israsta pries daug metu, principas nesudetingas - papildomas vamzdis (kardanas) keliauja i dar viena varanciaja asi ir suka dar du ratus. Bet net ir siandien SUV ar Cross-overiai ir kiti paauksinti checbekai kuriuos liaudis vadina dzipukais vistiek varomi tik priekiu. Kodel? Nes valgo daugiau kuro, genda arba reikalauja papildomos prieziuros ir kainuoja daugiau.
Ar pastebejai kad priekine vaziuokle tenka dazniau remontuoti negu galine? Ne tik del variklio svorio, o del to kad gale realiai nieko nevyksta, ratas visada tiesiai stovi ir gali tik aukstyn zemyn sokineti.
Su kokiais pagrindiniais issukiais susiduria elektromobiliu projektavime? Svoris, kaina, mazas nuvaziuojamas atstumas.
Ka padarys sita sistema? Padidins svori, kaina ir sumazins nuvaziuojama atstuma (del svorio ir papildomu mazgu).
Autopilotu valdomi automobiliu parkai - automobiliai nuvaziuojantys daug kilometru. Kokiu nori automobiliu sitie klientai? Pigiu ir patikimimu.
Ka padaro sita sistema? Padidina kaina ir prideda papildomu mechanizmu kurie neaisku kaip veiks.
Kokia nauda atnesa visa tai? Kad galesi ilisti i tarpa i kuri iprastai netilptum ir tada aplinkiniai automobiliai bandantys isvaziuoti nubres tau buferi?
immortallt 2023-05-09 16:44
Xdmin, tu žiūri kaip sistemą pritaikyti esamame eisme. Esamo eismo 15-os, 20-ties metų bėgyje neliks. Ir sistemą gali tiekti kitiems gamintojams.
Xdmin 2023-05-09 19:09
Tesla duslintuvo neturi, turbut siulytum palikti?
Autobuse nera nei dirzu nei oro pagalviu, ir visiems tinka. Kodel nepridejus?
Automobiliams galetume soninius ratukus prideti, kad neapsiverstu avarijos atveju, ir funkcionalumas ir saugumas padidetu, argi ne nuostabi ideja?
mindaugas.vaitiekūnas 2023-05-09 20:09
Aš šitą technologiją tapatinčiau su Teslos kvadratiniu vairu ar atbuliniu bėgiu per touchscreen'ą. Tipo niekas taip neturi, tai mes padarėm. Nu tebūnie, bet tai tikrai ne revoliucija
kukulis4 2023-05-09 21:40
Nu come on... Tikrai silpnas argumentas. Pries lygiai 20 metu maigiau siemens s65 ir dziaugiausi polifonkem, sedejau prie 17 coliu crt, o vazinejau masina, kuroj dar nebuvo airbagu. Per 20 metu pasikeite daug kas, o per sekancius pasikeis daug daugiau.
Tokie ratai praverstu ir dabar. As nezinau tiesa sakant, gal tu gyveni kur kaime, ar mazam miestely, kur vietos dafiga. Gal tu nemates kaip zmones kokiam Londone, Paryziuj, etc savo mazytes masinas vos ne tiesiogine to zodzio prasme, isinesa i ta tarpuka, kuri vadina parkavimo vieta. Labai pavirsutiniska ziurint i savo kiema, kur tarp trobos ir kluono 50 metru tarpas, sakyt kad niekam tokiu ratu nereikia
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Tai sudrebins automobilių pasaulį – „Hyundai“ žada sukelti tikrą revoliuciją (Video)