Tai sudrebins automobilių pasaulį – „Hyundai“ žada sukelti tikrą revoliuciją (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

kestutisz 2023-05-09 23:40
Tai kol toks "featuras" netampa defacto privalomas (nes nu kiti ten prisipirks tokių ir tave nuolat užblokuos ar tiesiog parkingo vietas kokia pačiuožusi valdžiukė dar labiau sutrumpins) tai dzin, kas nori gali už jį ir susimokėt, negaila. Na ir kodėl gi man pvz nežiūrėt paviršutiniškai jei tos Londono bėdos realiai ir yra tik kažkur ten, o čia tik dirbtinai sukuriamos? :)
Benediktas 2023-05-10 06:39
Featuras netampa privalomas. Jei Hyundai modelis populiarės, konkurentai taip pat kurs panašius modelius, grynai dėl konkurencijos. Jei Hyundai tokio modelio pirkimai bus maži - niekas nesivargins su analogais. Tikrai ne mes numatysim, ar sprendimas pasiteisins,o pirkėjų piniginė.
immortallt 2023-05-10 07:44
Xdmin, prieš 20 metų nebuvo beveik visų elektrononių saugumo sistemų esančių dabar. Prieš 20 metų nebuvo jokio autopiloto galinčio važiuoti tuščiu keliu, o ką jau kalbėti apie eisme. Yra jau autopilotas, dar nėra iki galo išbaigtas, bet jis veikia. Ir +- išbaigus, jo paplitimas didmiesčiuose (Vilnius kol kas nelabai į tai kvalifikuoja), autopilotas paplis daug greičiau, nes tiesiog miestų ribose uždraus žmogui vairuoti (nevairuojant pačiam ir autopiloto vairuojami taksi parkai taps itin patrauklūs). O tada ir atsirasti gali poreikis tokioms sistemoms, kad kai sumažėja paklausa, galėtum į tą pačią aikštelę kuo daugiau automobilių suvaryti ir nestumdydamas trečdalio aikštelės išsivarytum kurio reikia. Apie sistemą nė vienas realiai nežinome nieko. Ar bus reikalinga, nežino net pati įmonė, todėl ir testuos realiomis sąlygomis sistemos naudas.
kukulis4 2023-05-10 10:06
Tai tu ziurek pavirsutiniskai. Taciau tada ir sakyk, kad butent tau, butent tavo kaime tokio dalyko nei reikejo, nei reikia, nei reiks. Tiesiog tada reiketu kalbet uz save, o ne uz visus
Xdmin 2023-05-10 10:16
Pries 30, net ne 20, o 30 metu! jau buvo isleisti serijiniai automobiliai su visais varomais ir vairuojamais ratais. Jie taip pat padeda parkuotis, nes susukimo kampas daug didesnis. Ar siandien Londone visi automobiliai turi tokius ratus? Neturi, nes priekiu varomas pakeltas checbekas yra pigesnis ir patikimesnis. Cia analogiska technologija, tiesiog siek tiek geresne.
Xdmin 2023-05-10 10:29
Ar moketum 5k euru daugiau uz kiekviena automobili kuris galiausiai pasens ir dar suges ta sistema, ar geriau investuotum tuos pinigus i daugiaaukste aikstele? Kadangi yra autopilotas, tai ta aikstele isvis gali buti toliau uz miesto, kur zeme pigi.
Benediktas 2023-05-10 10:46
Iš kur ta nuomonė, kad tas mazgas bus labai sudėtingas EV, dažnai ges ir kainuos 5K? Tiesiog kitoks konstrukcinis sprendimas. Su VDV būtų sudėtingas, o EV kiekvienas ratas turi savo nepriklausomą variklį.
immortallt 2023-05-10 11:38
Xdmin, prieš 20 metų pažangiausiuose automobiliuose buvo tik pradžia to, kas dabar vidutiniame, ne plikame ekonominiame variante yra. Net Toyota automobiliai, kurie šiaip atsilikę technologiškai, rasi ir greičio palaikymą reaguojantį į aplinką, ir automatinį stabdymą ir dar krūvą dalykų. Keistai tu skaičiuoji, 5k€ skaičiuoji, o kokioje Korėjoje/Singapūre parkingo vietą už 50k€ nebeskaičiuoji? Kodėl tu per savo prizmę, čia ir dabar vertini technologiją? Kodėl tu manai, kad iš viso šita technologija skirta nuosaviems automobiliams vairuojamiems žmonių? Padarai daug prielaidų ir tada sakai, kad niekam tikusi technologija. O tikras, kad tam ir skirta, kam pats sugalvojai? Prieš gerus 10 metų iš elektromobilių žvengė, kad su prailgintuvais važinės ir troleibusai lenks. Dabar - Tesla du automobiliai patenka tarp pasaulyje top20 populiariausių, ir nėra pirmos vietos tik dėl to, kad nespėja gaminti, nors gamyba kasmet auga daugiau nei 50%. Kad stabdis liko stabdžiu nereiškia, kad automobiliai nepatobulėjo. Elementariai prieš 20 metų neegzistavo turbūt 90% medžiagų/lydinių, kurie naudojami dabar automobilių gamyboje. Tiesiog tai smulkūs pokyčiai, kurių kaip ir nepajauti kasdien, bet charakteristikose keičiasi.
kukulis4 2023-05-10 12:59
Nereikia net i Singapura dairytis. https://www.aruodas.lt/garazai-pardavim ... &parking=2
HardAxe 2023-05-10 13:40
Pas mane švedijos provincijoj senam bute tas pats buvo. Nes... kai statė namą buvo mažesnės mašinos O dabar kolonas trukdo. Bet tokiam garažui užtenka distancinio pirmyn/atgal, nereikia šonu šliaužti.
immortallt 2023-05-10 15:28
Jei darai parkavimo aikštelę, kur statai 7x7 automobilius, tai sukiši 49 kur tilptų turbūt 25 jei reikėtų privažiavimų iki kiekvienos vietos. Galėdamas judėti šonu, judindamas max 3 kitus automobilius iš bet kurios vietos išvažiuosi. Ir kuo labiau didini tokį bloką, tuo labiau didėja aikštelės išnaudojimas. Čia jau nekalbant apie tai, kad ir privažiavimams reikia mažiau vietos, jei judėti gali šonais.
mindaugas.vaitiekūnas 2023-05-10 20:28
Šitam video kiek daugiau info. Ir to skerso važiavimo neužmačiau (kiek praskipinau). Iš principo kalba eina apie SbW technologiją (steer by wire). Iki šiol buvo kalbėta tik apie priekinių ratų valdymą, kur veikimo principas kaip įprasto vairo, t.y. abu ratai sukasi vienodai. Tai reiškia, kad užtenka vienos sistemos. Kiek susigooglinau, tai buvo kalbos, kad 2023-aisiais planuojama pradėti masinę tokios sistemos gamybą (Lexus???). Tad realios rizikos dar menkai ištirtos. Iš principo sistema susideda iš tokių mazgų: Vairas - nu kaip be jo Feedback actuator - variklis prie vairo, kuris perduoda "pasipriešinimo pojūtį". Vairo posūkio jutiklis vairo padėčiai nustatyti. SbW control module. Steering actuator ir angle sensor. Vairo kolonėlė (tai ką jau turim). Kiekvienam tam š reikia įvertinti galimus gedimus ir kokias rizikas sukels tas gedimas. Na pvz. paimkim vairo jutiklį (steering wheel encoder). Potencialių gedimų rizikos: Fault in hardware EMI/EMC fault Internal connection fault Short in I/O connection Fault in software Fault in signal connector Fault in power connector Corrosion/contamination Noise, Vibration, Harshness (NVH) Temperature Aging Manufacturing fault (defect) Maintenance Fault in steering wheel encoder calculation algorithm Corruption in steering wheel parameters Su kitais komponentais situacija panaši - gedimo variantų daug. Kokios tų gedimų pasekmės, tai priklauso nuo važiavimo greičio. Bendruoju požiūriu prarandama kontrolė arba dalinai prarandama kontrolė. Na o Hyundai dabar visą tą reikalą padaugino iš 4. Kita vertus gal kaip tik saugiau? Tipo 1 rato valdymas sugedo, tai su kitais 3 galima dar kažkiek susivairuoti? Na laikas parodys. Bet ši sistema turbūt bus tokia pat skandalinga kaip autopilotas. Paskui įprasim https://www.youtube.com/watch?v=5CXNbcz21uY
kukulis4 2023-05-10 22:51
Ar tai turetu daryt ispudi? Ar gal gasdint? Tipinis VDV variklis turi 2000+ judanciu daliu, kur kiekviena is ju, teoriskai, gali sugest. Ir absoliuti dauguma tu varikliu suvazineja 200-300k km be rimtesniu problemu. Kiek atskiru komponentu turi eilinio laptopo motherboardas? kiek is tu komponentu turi panasu arba ilgesni fault list'a negu sitas tavo? Ir vistiek, absoliuti dauguma laptopu veikia ilgiau negu jie realiai naudojami. Gal dar pavyzdziu? Ar gal tamsta turi minciu kodel bendru atveju sudetingi mechanizmai veikia labai patikimai, bet sitas, principe, pagamintas is keleto standartiniu komponentu, neveiks?
Xdmin 2023-05-11 10:09
Bet juk tas pats ir dabar galima, ar tu sonu isvaziuosi ar susukes vaira iki galo, koks skirtumas? Automobiliu kuriu visi keturi ratai sukiojasi arba tu kuriu tiesiog susukimas yra geras reikia ~20cm tarp didesnio nei automobilio ilgis. Madride meistras vazinejo su VW Transporter, jis iparkuodavo ta busika kad tilptu tik degtuku dezute tiek is priekio tiek is galo, jei gali jis, tai gali ir autopilotas ar parkavimo asistentas ten padaryti. Taip, sita technologija leis sutaupyti po dar kelis centimetrus is priekio ar sono, bet tai nieko tokio revoliucinio nepakeis tie keli centimetrai.
kukulis4 2023-05-11 14:57
Gali prisiparkuot kad ir per degtuku dezute, bet klausimas, kaip greitai tai gali padaryt eilinis parkuotojas. Vaziuoji, va siaura senamiescio gatvele, vienas sugalvoja prisiparkuot, nu ir smaukosi pirmyn atgal kelias minutes, kol galiausiai nusprendes, kad netilps, pavaziuoja 20 metru i prieki, ir bando i kita vieta lyst. O is galo rikiuojasi kamstis. Tokiu atveju parkavimo problema sprendzia ir mokejimas parkuotis, ir automatinio parkavimo sistemos, bet sprendzia ir vat sitas ratu suvertimo varijantas.
immortallt 2023-05-11 15:56
Tai galima ir su rankiniu ant +-30km/h įsiparkuoti kelių centimetrų tikslumu. Na kol įvaldysi apdaužysi 20-100 automobilių, bet nieko tokio.
mindaugas.vaitiekūnas 2023-05-11 18:49
kukulis4, aš ne apie gąsdinimą, o apie papildomas rizikas. Ir taip, viskas yra padaroma. Bet tuo pačiu viskas dėvisi bei genda. Lyginti variklį su vairavimo sistema gana nekorektiška. Sugedus varikliui rizika dėl gyvybės bus nebent tuo atveju, jeigu tuo metu bandai kažkur greitai "prašokti", bet dingsta trauka. Turiu kolegą, kuriam kažkoks vairo kolonėlės vožtuvas užsikimšo bevažiuojant - per akimirką vairas susisuko į kairę, auto šovė priešais atvažiuojantį kitą automobilį, į pievą ir galiausiai sustoja ant skardžio į Nemuną (ar Kauno marias, nebepamenu). Tai čia dar laimingai baigėsi Aš pats dirbu su pramoninėm technologijom (įrenginiais). Tai bent jau šitame sektoriuje enkoderis yra gana jautri vieta - jis labai lengvai pažeidžiamas. Ir pakankamai dažni jų gedimai net kai dirba idealiom sąlygom. Jie ypač jautrūs smūgiams/vibracijai. Kelyje to neišvengsi. Tad net čia "įprasti" enkoderiai netinka. Bet nesakau, kad nepadaroma. Tiesiog pati sistema savo sudėtingumu ir patikimumu neatrodo labai patraukliai palyginus su tuo kokią naudą iš jos gausi. Kur ten parkavimo vietų stoka, kaip čia immortallt sakė, kad nebūtina būtų turėti privažiavimo prie kiekvienos vietos... Parkavimosi problemos sprendžiamos kitais principais ir tie principai gali būti pigesni ir saugesni už šito auto sprendimą. Ten, kur didelis vietų deficitas, tai įrengiamos kelių aukštų parkavimo vietos. Žiūrint Hyundai video, tai išvis nematau kurioje vietoje aš čia su įprastu automobiliu "strigčiau". Gal tik daugiau laiko klausimas kiek pirmyn-atgal pasivažinėti reiks. Juokingiausia tai ta vieta, kur parkuojasi priekiu, kai gale susukami ratai ir automobilis pasukamas-priparkuojamas. Tai čia atbulas tą patį gali padaryti ir galiausiai išvažiuoti priekiu patogiau. Apskritai tokiose situacijose tie, kurie parkuojasi priekiu, man atrodo kažkokie neadekvatūs - įvažiuoti atbulam paprasčiau ir saugiau negu išvažiuoti atbulam.
Xdmin 2023-05-12 13:06
As manau kad ir susuktais 90 laipsniu ratais parkuos autopilotas, nes useris vistiek bus stabdis. Tai per daug i prieki bus pavaziaves ar atgal, ijungsi mygtuka susukti ratus, ekrane matysi savo automobilio gabaritu linijas ir vieta kur parkuotis ir jei netelpi vel turi ratai atsisukti atgal i normalu rezima kad pataisytum savo padeti. O kad pats useris ten ratus sukiotu 45 laipsniu kampu tai cia tik entuziastai naudos, paprasti vartotojai net mechanines greiciu dezes vengia. Dar vienas dalykas, buna zmones sumaiso pedalus, buna sumaiso begi pirmyn su atgal, tai dabar dar gales ir sumaisyti krypti kuria judes