Kokios spalvos automobiliai Lietuvoje turi didžiausią vidutinę ridą ()
Automobilio spalva gali daug pasakyti ne tik apie vairuotojo charakterį, bet ir apie jo vairavimo įpročius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Automobilių istorijos ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ atliko tyrimą Lietuvoje ir 14-oje kitų Europos šalių, kuris atskleidė, kaip koreliuoja automobilio spalva ir vidutinis nuvažiuojamas atstumas. Nors naudotų automobilių rinkoje populiariausi baltos, pilkos ir juodos spalvos automobiliai, tai nereiškia, kad būtent jais nuvažiuojama daugiausiai.
Daugiausiai nuvažiuojama žalios spalvos automobiliais
Tarp visų platformoje tikrintų automobilių didžiausią ridą turėjo žalios transporto priemonės – vidutiniškai 215,223 km. Rudų (206,724 km) ir sidabrinių (204,454 km) automobilių rida taip pat perkopia lietuviams jau simboline tapusią vidutinę 200 tūkst. kilometrų padalą.
Nors žalios ir rudos spalvos automobiliai gatvėse sutinkami retai, šie atspalviai paprastai naudojami aukštesnės klasės automobiliuose. Dažnai jie gali būti geriau pritaikyti ilgesnėms kelionėms ir todėl neturėtų stebinti didesnis jų ridos vidurkis. Tuo tarpu sidabrinė – viena populiariausių spalvų, kuria dažomi įvairių klasių automobiliai, naudojami tiek trumpiems, tiek ilgesniems atstumams.
„Nors didžiausia rida pasižymi dyzelinės transporto priemonės, tačiau spalva irgi iš dalies apibrėžia automobilio panaudojimą. Žinoma, išimčių čia galima sugalvoti daugybę, tačiau iš didelio duomenų kiekio suskaičiuoti vidurkiai leidžia numatyti tendencijas“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Ryškesnių atspalvių automobiliai naudojami rečiau
Mažiausia vidutinė rida tarp lietuvius dominančių naudotų automobilių pasižymi oranžinės spalvos transporto priemonės – 124,759 km. Raudoni (169,522 km) ir balti (171,909 km) automobiliai taip pat patenka į trejetuką spalvų su mažiausiais ridos vidurkiais.
Oranžiniai automobiliai gatvėse sutinkami retai. Nors kai kurie gamintojai Lietuvos vairuotojams siūlo šios spalvos automobilius, dalis pirkėjų į juos žiūri skeptiškai, nes nenori per stipriai išsiskirti iš minios.
Raudona spalva dažomi kabrioletai, kupė ir įvairūs į entuziastus orientuoti modeliai, kurie dažnu atveju tinka ilgoms kelionėms, tačiau dėl brangesnės eksploatacijos tam naudojami tik progomis ir dažniau šiltojo sezono metu.
Balti automobiliai Šiaurės Europoje sulaukia mažiau dėmesio. Šia spalva paprastai dažomi nedideli automobiliai, kuriais įprasta važiuoti trumpus atstumus miesto ribose.
„Kai kurie pirkėjai teikia pirmenybę tam tikroms spalvoms ir ne visada atkreipia dėmesį į automobilio būklę. Nors transporto priemonė iš išorės gali atrodyti tvarkingai, ne veltui sakoma, kad nereikėtų vertinti knygos pagal jos viršelį – tokį posakį būtų galima pritaikyti ir ieškantiems naudoto automobilio. Visada siūlome daugiau dėmesio skirti ne subjektyviems parametrams, kaip automobilio išvaizda ar spalva, o tinkamai įvertinti techninę būklę“, – aiškina M. Buzelis.