Ne BMW. „Pavojingiausias automobilis. Dvigubai daugiau mirtinų avarijų“  ()

Rodiklis dvigubai viršija bendrą vidurkį.



© Florida Highway Patrol investigators (Public Domain) | https://www.flickr.com/photos/ntsb/35366284636

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ne BMW ir ne „Audi“. Remiantis nauju tyrimu, „Tesla“ yra pavojingiausias automobilis. Būtent „Tesla“ padaro daugiausiai mirtinų avarijų JAV.

Tyrime, kurį atliko automobilių svetainė „iSeeCars“, buvo analizuojami duomenys iš mirtinų atvejų analizės ataskaitų sistemos, kurią tvarko JAV nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija.

Analizuotos avarijos, į kurias pateko 2018–2022 metų automobiliai, ir kurių metu žuvo bent vienas keleivis. Analizė parodė, kad „Tesla“ mirtinų nelaimingų atsitikimų dažnis buvo apie 5,6 vienam milijardui nuvažiuotų mylių.

Kelios avarijos milijardui nėra neįtikėtinos, nes amerikiečiai kasmet nuvažiuoja apie 3 trilijonus mylių. Stebėtina, kad „Tesla“ rodiklis taip pat dvigubai viršija bendrą 2,8 mirtinų avarijų vienam milijardui vidurkį, todėl elektromobilių gamintojas gerokai viršija normą. Antroje vietoje „Kia“ (5,5), toliau penketuke – „Buick“, „Dodge“ ir „Hyundai“.

[EU+Kuponas] Būtinas visiems! Fantastiškos galimybės. Aukščiausios klasės pramoninio lygio endoskopas už juokingą kainą
4773

Nuostabiai gera kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Pasak tyrėjų, dėl avarijų gausos kaltas ne automobilio dizainas – nors tai nėra iš piršto laužta – bet vairuotojo elgesys.

„Nauji automobiliai yra saugesni nei bet kada anksčiau“, – pranešime teigė „iSeeCars“ vykdomasis analitikas Karlas Braueris, įvardydamas pažangesnį važiuoklės dizainą ir oro pagalvių diegimą. „Tačiau šias saugos priemones nustelbia išsiblaškęs vairavimas ir didesnis greitis, todėl pastaraisiais metais daugėja nelaimingų atsitikimų ir mirčių atvejų.“

Tiesą sakant, greitkelių saugos draudimo instituto duomenimis, per pastaruosius penkerius metus automobilių avarijų ir žuvusiųjų skaičius buvo didesnis nei per pastaruosius dvylika metų.

 

„Dauguma šių transporto priemonių gavo puikius saugos įvertinimus, gerai pasirodė IIHS ir NHTSA avarijų testuose, todėl tai nėra transporto priemonės dizaino problema“, – pridūrė Braueris.

Jei priežastis yra išsiblaškymas, nesunku suprasti, kodėl „Tesla“ gali pirmauti, o „Model Y“ yra šeštas mirtinų avarijų reitinge tarp visų automobilių modelių.

„Tesla“ ir ypač jos generalinis direktorius Elonas Muskas klaidinančiai nurodo, kad „Tesla“ pagalbos vairuotojui sistemos yra savarankiškesnės ir kompetentingesnės, nei yra iš tikrųjų. Tai ypač pasakytina apie visiško savarankiško vairavimo režimą, kuris, nepaisant to, ką rodo jo pavadinimas, nereiškia, kad automobilis gali visiškai vairuoti pats. Tiesą sakant, tikimasi, kad tas, kuris sėdi prie vairo, akimirksniu perims valdymą, jei kas nors nutiktų ne taip.

 

Tačiau, kai sistema pavadinta „Full Self-Driving“, galite atleisti vairuotojams, galvojantiems kitaip. Automobilių gamintojo vairavimo režimai yra nuolat tiriami dėl abejotino saugumo, o kartu su jais pasigirsta dažni anekdotiniai pasakojimai apie transporto priemones, kurių negalima ignoruoti.

Turbūt, labiau nei bet kuris automobilių gamintojas, „Tesla“ ėmėsi iniciatyvos pakeisti senamadiškus centriniame valdymo pulte esančius mygtukus milžiniškais jutikliniais ekranais, kuriuos naudoti vairuojant yra sunkiau ir reikia daugiau dėmesio – jau nekalbant apie didžiulius trukdžius, kuriuos sukelia leidimas žmonėms žaisti vaizdo žaidimus informacijos ir pramogų sistemoje, kai automobiliai važiuoja.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(8)
(2)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: