Žinomas motociklų gamintojas bankrutuoja. „Mes sunaikinome prekės ženklą“ (Video) ()
Gamintoją ištiko rimta krizė. „Mes sunaikinome prekės ženklą“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
KTM prekės ženklas, priklausantis „Pierer Mobility“, neseniai atšventė dvyliktuosius rekordinio augimo metus.
Tuo tarpu šiandien situacija yra visiškai kitokia. Motociklų gamintoją ištiko rimta krizė, kuri sustabdė gamybą. Ant plauko pakimba per 300 darbuotojų likimas. Kaip susiklostė tokia situacija? Kas toliau laukia austrų įmonės?
KTM turi didelių problemų dėl perprodukcijos ir kokybės problemų. Prieš kelis mėnesius „Pierer Mobility“ paskelbtame pranešime buvo atskleista, kad KTM AG likvidumo strategijai 2025 finansiniams metams reikės kelių šimtų milijonų dolerių papildomo finansavimo. Tai buvo tik rimtų problemų pradžia.
Siekiant sumažinti gaminamų ir mėnesių mėnesius sandėlyje laikomų motociklų atsargas, gamyba Austrijos Mattighofen gamykloje buvo sustabdyta. Ilgainiui toks įvykių posūkis lems apie 300 žmonių atleidimą. Pastaruoju metu KTM vadovybė veda derybas su investuotojais, tačiau jau dabar žinoma, kad jiems nepavyko gauti lėšų įmonei išgelbėti.
|
„Pierer Mobility“ šiandien paskelbė, kad KTM prekės ženklui įdiegs savarankiško administravimo režimą ir pateiks prašymą pradėti teismo restruktūrizavimo procesą. Paskelbtame pranešime buvo rašoma, kad įmonės vadovybė nemato galimybių laiku gauti reikiamą finansavimą, todėl bendrovė nusprendė formaliai pradėti restruktūrizavimą.
Savarankiškai vykdomas restruktūrizavimas reiškia, kad dabartinė KTM vadovybė išliks atsakinga už vadovavimą įmonei viso proceso metu, kartu su teismo prižiūrėtoju, kad būtų įgyvendintas reorganizavimo planas. Bendrovė su kreditoriais ketina susitarti per 90 dienų.
KTM jau kurį laiką paskelbė apie atleidimus ir ketino perkelti gamybą į Kiniją. Įmonės vadovybė ilgą laiką tikėjo, kad didžiausias motociklų gamintojas Europoje gali susidoroti su finansine krize. Tačiau situacija kas mėnesį blogėjo.
Problemos prasidėjo praėjusių metų pabaigoje. Tada KTM AG nusprendė perkelti pasirinktų modelių gamybą iš Austrijos į Kiniją. Tas pats nutiko ir komandai, atsakingai už plėtrą ir tiriamąjį darbą. Darbo neteko apie 300 koncerno darbuotojų. Valdyba savo sprendimą aiškino atgrasančiomis ekonominėmis sąlygomis Europoje, ypač lėtėjančiu ekonomikos augimu, augančia infliacija ir aukštomis palūkanų normomis.
Netrukus po to bendrovė sumažino savo finansines metų prognozes. Rugpjūčio pabaigoje buvo paskelbta finansinė ataskaita, kuri atskleidė itin sunkią įmonės situaciją. Palyginti su 2023 metų tuo pačiu laikotarpiu, grupė paskelbė nuostolius viršijančius 172 mln. eurų. „Pierer Mobility“ akcijų kainos smarkiai krito, o grynoji skola padidėjo 89,3 %. KTM AG sugeneruoja per 95 % „Pierer Mobility“ pajamų.
Bendrovės vadovybės teigimu, pandemija buvo viena iš krizės priežasčių, nes ji, be kita ko, sukėlė didžiulę motociklų paklausą. Kai KTM nusprendė padidinti gamybą, paklausa pradėjo sparčiai mažėti. Motociklų salonuose buvo daug motociklų, kurie ilgai negalėjo rasti pirkėjų. Kitas veiksnys, turėjęs įtakos situacijai, buvo infliacija.
Papildomas iššūkis KTM buvo vis dažnesnė informacija apie kokybės problemas. Garsus atvejis buvo skirstomųjų velenų gedimas LC8c varikliuose, kuris paskatino įmonę vykdyti didelę aptarnavimo kampaniją. Įmonė nusprendė suremontuoti visus motociklus – nesvarbu, ar jiems buvo taikoma garantija.
Neseniai „Pierre Mobility“, kuriai priklauso KTM, „GasGas“ ir „Husqvarna“, paskelbė, kad pastarieji du prekės ženklai nedalyvaus 2025 m. Dakaro ralyje.