Išanalizavę 300 milijonų įrašų – liko nustebę. Palygino benzininio, dyzelinio ir elektromobilio tarnavimo trukmę  (4)

Tyrimo išvados tikrai stebina.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Victoria Ouarets (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/headlight-of-a-black-car-5288728/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Elektromobiliai vis dar yra naujovė. Kita vertus, vairuotojai bijo naujų dalykų. Ypač kai kalbama apie jų ilgaamžiškumą. Todėl britų mokslininkai nusprendė patikrinti vidutinį skirtingų pavarų tipų automobilių gyvavimo ciklą. Tyrimo išvados tikrai stebina.

Vairuotojai dažnai mano, kad elektromobilių akumuliatoriai yra kaip mobiliųjų telefonų ar nešiojamųjų kompiuterių baterijos. Trumpai tariant, po dvejų metų jie tinkami tik išmesti. Tačiau tai nėra visiškai tiesa. Ir tai geriausiai parodo hibridų akumuliatoriai. Jie gali lengvai tarnauti du dešimtmečius be pakeitimo.

Elektromobiliai „gyvena“ ilgiau nei dyzeliniai, bet trumpiau nei benzininiai

Robertas Elliottas iš Birmingamo universiteto nusprendė atidžiau pažvelgti į automobilių su tam tikro tipo pavaromis gyvavimo ciklą. Tyrimo išvadas skelbia žurnalas „New Scientist“. Bet pradėkime nuo pradžių. Elliottas ir jo kolegos išanalizavo transporto priemonių duomenų bazę, konkrečiai – technines apžiūras JK. Tai reiškia, kad 2005–2022 m. užregistruota 300 milijonų įrašų. Šie duomenys iš viso susiję su 29,8 milijono transporto priemonių. Duomenų imtis, akivaizdu, didelė.

[EU+Kuponas] 270€ pigiau ir su dovanomis! Tobulas robotas siurblys. Galimybės iš ateities ir juokinga kaina (Video, „Narwal Freo X Ultra“)
8306 2

Žemiausia fiksuota kaina

Specialus kuponas

Papildomai dovanų

Labai ribotas kiekis

Iš Lenkijos sandėlių greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė ir galimybės

Išsamiau

Birmingamo universiteto mokslininkų atliktas tyrimas rodo, kad vidutinė elektromobilio gyvenimo trukmė yra 18,4 metų. Ir ši reikšmė didesnė nei... dyzelino automobilio atveju. Dyzelinu varomi automobiliai „gyvena“ vidutiniškai 16,8 metų. Elektromobilių pasiektą rezultatą gali įveikti tik benzinu varomas automobilis. Keliuose jis išlaikomas vidutiniškai 18,7 metų.

 

Ar rezultatai stebina? Tikrai taip. Tačiau prieš priimant galutinį sprendimą verta pažvelgti į dar vieną Elliotto patikrintą vertę. Jis taip pat patikrino, ką atskirų automobilių gyvavimo cikle reiškia rida. Elektromobilių vidurkis – 200 tūkst. km. Dyzeliniai, nors ir „gyvena“ trumpiau, per šį laiką įveikia net 257 tūkst. km. Kita vertus, benzininiai automobiliai išimami iš eksploatacijos vidutiniškai nuvažiavus 187 tūkst. km. Todėl jų gyvavimo ciklas ilgesnis nei elektromobilių, tačiau įveikiamas trumpesnis atstumas.

Todėl elektromobiliai nėra vieno sezono mada. Šiandien jie jau gali tarnauti tiek pat, kiek automobiliai su vidaus degimo varikliu. Ir tuo jų pranašumai nesibaigia. Birmingamo universiteto komanda taip pat teigia, kad jie yra mažiau linkę patirti gedimą. Rimto gedimo rizika yra dvigubai mažesnė nei benzinu varomuose automobiliuose ir šešis kartus mažesnė nei dyzeliniuose automobiliuose.

Ar elektromobiliai tobuli? Ne

 

Britų tyrimo išvados – vairuotojai turėtų pradėti masiškai pereiti prie elektromobilių? Na, ne visai. Nes, kaip pabrėžia mokslininkai, „tai vis dar labai neefektyvus ir ribotas sprendimas“. Kadangi akumuliatoriais varomos transporto priemonės vis dar išmeta tam tikrus teršalus, taip pat yra susijusios su didesne avarijų rizika (nes juk jos yra kelių eisme). Todėl mieste geriau naudotis viešuoju transportu ar, pavyzdžiui, dviračiu. Važiuojant ilgesnius atstumus elektromobiliai turi trūkumų – reikia įkrauti baterijas. Įkrovimas reikalauja infrastruktūros ir užtrunka.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(19)
(56)
(-37)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (4)