Revoliucija Vokietijos greitkeliuose. „Vairuotojo profesija taps praeitimi“  ()

Viskas rodo, kad kelių transporto ateitis bus pagrįsta autonominėmis transporto priemonėmis.


MAN Atlas-L4
MAN Atlas-L4
© Ekrano kopija | https://x.com/RevistaTRUCK/status/1727446940680368150/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vokietijoje formuojasi autonominių sunkvežimių vizija. Įgyvendinant mokslinių tyrimų projektą ATLAS-L4, 12 partnerių konsorciumas padarė didelę pažangą siekdamas, kad autonominės transporto priemonės galėtų dalyvauti viešajame eisme.

Dar prieš kelerius metus ekspertai teigė, kad transporto ateitis – bėgiai. Šiandien šias prognozes pakeitė pasaulinių kompanijų, kurios intensyviai dirba kurdamos autonominį sunkvežimių tinklą, veiksmai.

Vokiečiai jau kurį laiką plėtoja projektą ATLAS-L4, kurio tikslas – ištirti galimybes ir pademonstruoti technologijas, leidžiančias autonomiškai gabenti transporto priemones tarp logistikos centrų (vadinamųjų hub).

[Vokietija] Puikus būdas sumažinti šildymo sąskaitas net iki 30 %! Išmanieji radiatorių termostatai už tokias kainas, kokių Lietuvoje nebūna (Video)
3712

Nuostabiai geros kainos!

Gausus komplektas

Iš Vokietijos, retas atvejis

Greitas ir saugus pristatymas

Tuya; Zigbee; APP; Alexa; Google Home ir t. t.

Išsamiau

Projekte daugiausia dėmesio skiriama ketvirto lygio autonomijai, o tai reiškia, kad transporto priemonė daugumą vairavimo užduočių atlieka pati, nors tam tikrose situacijose vis tiek gali prireikti žmogaus įsikišimo.

„Autobahn GmbH“ atliko pagrindinį vaidmenį darbo pakete „Sicherheitsargumentation und Freigabe“, kuris yra atsakingas už reglamentų analizę ir procedūrų, skirtų autonominių transporto priemonių patvirtinimui viešajam eismui, parengimą. Šios veiklos rezultatas – 2024 m. balandžio mėn. gautas MAN sunkvežimio bandymų leidimas. Šiuo metu sunkvežimis atlieka bandomuosius važiavimus pasirinktose A8 ir A9 greitkelių atkarpose, dalyvaujant saugos vairuotojui.

Praėjusių metų gegužę autonominis MAN sunkvežimis pirmą kartą nuvažiavo apie 10 kilometrų A9 greitkeliu. Federalinis skaitmeninių reikalų ir transporto ministras dr. Volkeris Wissingas tuo metu teigė, kad „bandomasis važiavimas įrodo, jog Vokietija pirmauja Europoje pagal savo autonominio vairavimo įstatymą“.

 

„Autobahn GmbH“ sukūrė BEA (Betriebsbereichs- und Ereignismanagement on Autobahnen) sistemą – skaitmeninę priemonę, skirtą valdyti nurodytas greitkelių zonas ir reaguoti į dinamiškus eismo įvykius, tokius kaip avarijos ar kelio darbai.

 

BEA sistema leis laikinai apriboti autonominių transporto priemonių veikimą tam tikrose atkarpose, sutrikus eismui. Ateityje ji bus visiškai integruota su „AutobahnOS“ – centrine operacine sistema, kurią naudoja eismo valdymo centrai Vokietijos greitkeliuose.

 

Įgyvendindama projektą ATLAS-L4, „Autobahn GmbH“ ir jos partneriai gerokai priartėjo prie tikslo – leisti autonominėms transporto priemonėms važiuoti greitkeliais.

„Naudodami naują programinę įrangą, supaprastiname autonominio eismo patvirtinimo procesus, taikydami skaitmenines procedūras. Be to, geriname infrastruktūros ir transporto priemonių ryšį naudodami C-ITS sistemą, kuri ženkliai padidina autonominių sunkvežimių saugumą greitkeliuose“, – sakė prof. Gerd Riegelhuth, „Autobahn GmbH“ eismo valdymo, eksploatavimo ir transporto direktorius.

 

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(0)
(2)
(-2)

Komentarai ()