Užsimanė išnaikinti. Dyzelinių automobilių savininkai jau gali pradėti nerimauti  ()

Europos Sąjunga rengia išsamią kelių eismo taisyklių reformą.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© FBO Media (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/modified-cars-at-sunset-on-open-road-32103174/

Visi šio ciklo įrašai

  • 2025-05-19 Užsimanė išnaikinti. Dyzelinių automobilių savininkai jau gali pradėti nerimauti  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Europos Sąjunga nori rūpintis saugumu, aplinka ir sveikata vienu metu. Todėl ji ir taikosi į senus dyzelinius variklius. Yra idėja dėl naujo reglamento, kuris galėtų tiesiogine prasme pašalinti dyzelinius variklius iš Lietuvos kelių. Ką tai apima?

Europos Sąjunga rengia išsamią kelių eismo taisyklių reformą. Užsiima vairuotojo pažymėjimų, vairuotojų sertifikavimo, o dabar ir techninių apžiūrų reikalais. Apie šį atvejį praneša „Autokult“. Redaktoriai remiasi paskutiniais Transporto ir turizmo komiteto diskusija. Joje aptariama periodinių transporto priemonių techninių apžiūrų tema.

Vienas ES komitetas norėtų, kad automobiliai, eksploatuojami po dešimties metų, būtų tikrinami kasmet. Sakoma, kad tai yra „aukso viduriukas tarp saugumo padidėjimo ir naujos prievolės sunkumo“. Kitas postulatas teigia, kad apžiūros metu privaloma užfiksuoti transporto priemonės ridą.

[EU+Kuponai] Skaniausi patiekalai akimirksniu. Tobulos elektrinės keptuvės namams ir verslui. Aukščiausia klasė ir stulbinama kaina (Video)
1294 2

Labai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Tačiau tai dar ne ES siūlomų inovacijų pabaiga. Yra dar vienas siūlymas. Dyzelinių automobilių savininkai jau gali pradėti nerimauti.

ES Komisija norėtų, kad metinė techninė apžiūra būtų derinama su privalomu išmetamųjų dujų kokybės patikrinimu, atsižvelgiant į kietąsias daleles ir azoto oksidus. Tai savo ruožtu gali reikšti rimtą problemą vairuotojams. Jei eksploatacijos metu nuspręsta pašalinti užsikimšusį kietųjų dalelių filtrą, šis faktas paaiškės atliekant tokį patikrinimą. Dėl to diagnostikos specialistas negalės pratęsti automobilio, kuriam pašalintas DPF, techninės patikros galiojimo. Nes tokia transporto priemonė neatitinka homologacijos reikalavimų. Bent jau tol, kol bus vėl sumontuotas kietųjų dalelių filtras.

 

Paaiškėja, kad pakeitimas yra toks esminis, jog diagnostikos specialistas dabar gali atlikti išmetamųjų dujų grynumo tyrimą. Tačiau tai daugiausia daroma naudojant dūmų matuoklį. Dūmų matuoklis, kuris nėra itin tikslus ir negali aptikti DPF išsijungimo. Kita vertus, problema gali būti milžiniška. Nes, kaip primena „Autokult“, kietųjų dalelių filtrų montavimas dyzeliniuose automobiliuose tapo privalomas maždaug 2009 m. Todėl naujasis reglamentas gali būti taikomas beveik kiekvienam dyzeliniam automobiliui, kuriam dabar yra 16 metų.

Išmetamųjų teršalų bandymai galėtų išbraukti dyzelinius variklius iš kelių

 

Dyzelinių automobilių vairuotojams kyla didelė problema. Kita vertus, debatai viename iš ES komitetų dar nieko nenusprendžia. Nes diskusijos apie šiuos pokyčius tikriausiai užsitęs dar ilgus mėnesius. Gali tekti laukti dar ilgiau mėnesių, kol bus parengti reglamentai, kurie vėliau turės būti įgyvendinti ir Lietuvoje.

Tačiau verta šią problemą turėti galvoje. Nes kruopštus senesnių dyzelinių variklių išmetamųjų dujų kokybės patikrinimas gali reikšti jų... pabaigą. Niekas negalės sau leisti iš naujo sumontuoti brangaus kietųjų dalelių filtro 15 metų senumo automobilyje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(8)
(72)
(-64)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()