Didžiausia žaliojo kurso afera? „Greenpeace“ skelbia aliarmą: elektromobiliai – tik apgaulė  ()

„Greenpeace“ nori aiškių deklaracijų.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Kindel Media (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/gray-electric-car-parked-on-a-charging-bay-9800006/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Elektromobiliai ne veltui vadinami nulinės emisijos transporto priemonėmis, tačiau kalbant apie jų gamybą – o ypač akumuliatorius – dažnai pamirštama apie ekologiškumą. „Greenpeace“ ataskaita rodo, kad ypač akumuliatorių gamyba sukelia labai didelį CO2 išmetimą.

Elektromobilių priešininkai pabrėžia, kad sugadinto ar panaudoto elektromobilio akumuliatoriaus gamybos ir vėlesnio utilizavimo procesas daro juos mažiau draugiškus aplinkai, nei gali atrodyti. Ar tikrai taip yra?

„Greenpeace“ atliko specialią pagrindinių elektromobilių akumuliatorių tiekėjų apklausą, kuri atskleidė, kad net septyni iš dešimties jų neturi aiškių tikslų bent vienoje iš dviejų pagrindinių sričių: pereiti prie atsinaujinančių energijos šaltinių arba sumažinti tiekėjų anglies pėdsaką.

„Elektros energijos suvartojimas ir žaliavų gavyba yra du didžiausi išmetamųjų teršalų šaltiniai akumuliatorių gamyboje. Konkrečių įsipareigojimų trūkumas kenkia pirmaujančių akumuliatorių gamintojų deklaracijų dėl dekarbonizacijos patikimumui“, – liepos 10 d. pabrėžė „Greenpeace East Asia“ aktyvistė Erin Choi.

[EU+Kuponas] Pirkėjai sužavėti. „Labiau nei pateisina lūkesčius. Nuostabi kokybė. Su lazeriniu kreiptuvu. Ir dar tokia kaina.“ Būtinas „pasidaryk pats“ entuziastams ir profesionalams
2659 2

Nuostabi kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Puikių galimybių rinkinys

Labai ribotas kiekis

12 mėn. garantija

Išsamiau

Ataskaitoje nurodoma, kad septyni iš dešimties pasaulinių gamintojų, įskaitant Kinijos bendroves BYD ir „EVE Energy“, turi sustiprinti pastangas pereiti prie atsinaujinančių energijos šaltinių savo gamybos įmonėse ir sumažinti CO2 išmetimą savo tiekimo grandinėse.

Tarptautinė aplinkosaugos organizacija paprašė abiejų bendrovių pateikti komentarą, tačiau Kinijos bendrovės tylėjo.

„BloombergNEF“ analizės rodo, kad nulinės emisijos transporto priemonės ir atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimas realiai prisideda prie CO2 išmetimo mažinimo transporto ir energetikos sektoriuje. Tačiau patys gamybos ir tiekimo procesai, kurie vis dar generuoja didelę aplinkos taršą, reikalauja kruopštaus modernizavimo.

Gėdinga ir nuslėpta tiesa apie elektromobilių baterijas. Tai vyksta ir Lenkijoje

 

„Greenpeace“ ataskaitoje nurodoma, kad daugelis akumuliatorių gamintojų veikia Kinijoje ir Lenkijoje – šalyse, kurių energetikos sistemos daugiausia priklauso nuo iškastinio kuro.

Organizacija pažymi, kad „prieigos prie žaliosios energijos užtikrinimas yra veiksmingiausia priemonė, leisianti akumuliatorių įmonėms atsiriboti nuo aplinkai nekenksmingų energijos šaltinių“.

Verta paminėti, kad Lenkijoje tik „Mercedes-Benz Manufacturing“ hibridinių ir elektrinių transporto priemonių akumuliatorių gamykla Javore 100 % naudoja atsinaujinančią energiją (vėjo ir biomasės).

„Greenpeace“ nori aiškių deklaracijų. Elektromobilių akumuliatorių gamintojai privalo nustatyti konkrečius tikslus.

„Greenpeace“ turi aiškias gaires, ir organizacija mano, kad akumuliatorių gamintojai turėtų nustatyti konkrečius CO2 ir kitų teršalų išmetimo mažinimo tikslus, taip pat numatyti konkrečius jų pasiekimo terminus, kurie taikomi ir medžiagų tiekėjams. Aktyvistai pabrėžia, kad labai svarbus ir didesnis skaidrumas teikiant klimato duomenų ataskaitas.

 

Vienas iš nedaugelio teigiamų pavyzdžių yra „Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.“ (CATL), šiuo metu didžiausia pasaulyje akumuliatorių gamintoja, tiekianti elementus tokioms įmonėms kaip „Tesla“, „Volkswagen“ ir „Ford“.

Pasak „Greenpeace“, bendrovė įgyvendino pažangiausią klimato politiką, todėl tiesioginis kenksmingų medžiagų išmetimas 2024 m., palyginti su 2023 m., padidėjo vos 5 %, o gamyba padidėjo beveik trečdaliu. CATL įkūrėjas ir generalinis direktorius Robinas Zengas gegužę paskelbė, kad bendrovė siūlo įvairias paskatas savo tiekėjams, kurie įgyvendina aplinkai nekenksmingus sprendimus, mažinančius CO2 išmetimą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()