Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kestutisz 2025-10-01 16:04
Na, reikia tikėtis atsiras ir "vieno mygtuko" paspaudimas visas tas nesąmones išjungti/įjungti dėl TA. Kinai jei ką pagelbės.
kukulis4 2025-10-01 16:35
O kas kam konkreciai trukdo?
Man asmeniskai - start/stop. Ypac, kai vaziuoji kamsty. Bet cia net ne saugumo feature'as. Glvojant apie saugomo feature'us nelabai sugalvoju, kas cia man galetu trukdyt. Jo is pradziu buvau truputi nustebes, kad bandant rikiuotis be posukio, masina timpteli atgal i savo juosta, bet tiesiog pripratau atsakingiau rodyt posukius...
bahuriux 2025-10-01 17:59
Šita funkcijaja tikrai gera ir turėtu būti neišjungiama neišprogramuojama, bet kažkaip įsiūta chipe hardwariškai. Ypač visiems suvams, visiems be išimties bmw ir mercedes. Kitoms auto galėtu būti išjungiama funkcija.
Šiaip mačiau yt video kai kitaicas vairuoja naują nepigią ev plačiai atmerkes akis, draugelis klausia wtf kas tau yra ko išvertei akis kaip ešerys, tas sako mašina pastoviai pypsi tipo nemiegok prie vairo, nors jis visiškai žvalus.
kestutisz 2025-10-02 12:57
Pirmiausia - kaina, nes viskas kainuoja, ir už tokį tokį biurokratinį šlamštą (kurį dar specialiai trukdys išjunginėti) reikės susimokėti. Lyg maža EU biurokratams tų idiotizmų su cookiais webuose, dar įsijautė. Na ok, tarkim biurokratai ir sumokės už visa tai, bet tai realiai grasina labiau kenkti nei padėti saugumui. Pvz valgyt kebabą su savaime vairuojančia auto yra aišku patogiau ir manau dažniau praktikuojama. Svarbu kad tik nepasitaikytų pripaišytų papildomų linijų dėl remonto ar kaip tik nusitrynusių, bo būna įdomu - vos alus iš kitos rankos neiškrenta.
Ne nu aišku už savo babkes jie tegu nors kokį EU himno pragrojimą įdeda, bet ne už mano. Ir tai turi būt permanentiškai išjungiama.
immortallt 2025-10-02 14:01
Biurokratinį šlamštą? Viena nenubraukta mašina - atsipirko. Vienas neužmuštas žmogus, kiek automobilių jau atsipirko?
Ir tik neaiškink koks tu kietas vairuotojas, tokie besigiriantys labiausiai, daugiausia nesąmonių ir pridaro kitiems.
bahuriux 2025-10-02 16:39
Bet ką tu pasakysi jei dėl nusitrynusios, lapais, ar sniego užmaskuotos linijos, apsnigusių lidarų ar kamerų, ar kitų daviklių užmuš vieną kitą vairuotoją galimai su visais keliaiviais, ar pateisinsi tai kaip aukos dėl "didesnio gėrio"?
Tos durnos funkcijos turi būti tik pasirenkama opcija, už kurias pats nori susimokėti, o susimokėjus net ir nuolatos galima išjungti. Gal dar pateisink planšetes mašinose be fizinių mygtukų ir pagrysk kokia tai didelė pažanga ir saugumas.
Dėl gerų vairuotojų, kiek kartų esi papuoles, ant tokio plikledžio kai žmogus nepastovi, o stovinti mašina čiuožia į šoną dėl kelio nuolydžio, arba dėl vėjo. O jei tai nutiko važiuojant kalnuotoj vietovêj leidžiantis nuo stataus kalno žemyn ir dar su posukiais kelias, ar esi toks geras vairuotojas, kad suvaldytum mašiną tokioj situacijoj? Geras vairuotojas gali nenulėkti į griovį net ir su prastom padangom ir jis turi turėti teisę išjungti nereikalingas ir blaškančias bei erzinančias nesamones. Aš buvau ne vieną kartą tokiose situacijose ir nė karto nepasigedau jokių elektroninių pagalbininkų, kurie garantuotai mane būtu užmuše, išskyrus ABS žinoma, nes vienintelis reikalingas dalykas, bet kai plikledis irgi neaišku padeda ar trukdo.
O gal reikėtu dviejų tipų B kategorijos teisių 1 tipas vairuotojams, antras tipas pilotams. Antro tipo teisių turėtojai galėtu išjungti viską ką nori, pirmo tipo ne. O kad gauti piloto kategoriją reikėtu išlaikyti papildomai važiavimą ekstremaliomis salygomis. Yra ir dabar tokių trasų. Jūs kuriems reikia elektroninių pagalbininkų už vairo nuvarykit kada nors su kartingais pavažinėti, jei jūsų rezultatas pirmą kartą vairuojant kartingą bus pusėtinas tada ok jūs arčiau pilotų, jei nepasieksit vidurkio irgi ok jūs tik vairuotojai.
kukulis4 2025-10-02 20:15
Pilotas
bahuriux 2025-10-03 00:11
Šaip jo aš RC modelių pilotas, valdau modelius ore trijose ašyse vienu metu be elektroninės stabilizacijos dažniausiai plius dar pora laisvės laipsnių glide slope (kad nenustalintum) ir gazas/"stabdžiai" ir visa tai darau line of sight (tai reiškia kai apsisuki į save posukio ir pokrypio vairai "apsiverčia", reikia greit persikalibruoti galvoj kaip valdysi) arba iš pirmo asmens fpv. Manai man vienoj ašyje ir plius vienam laisvės laipsnyje vairuoti mašiną reikia pagalbos?
Labai daug priklauso nuo mašinos, kaikurias teisingas mašinas pradedi jausti kaip pats save, bet didžioji dalis yra tik transporto priemonės iš A į B. Neii joks suvas nėra saugus, nes nestabilus ir sunkus, gali į jį dėti kokius nori elektroninius pagalbininkus, nieko nebus vistiek, nei saugumo, nei ekonomijojos nei ekologijos. Kibiriukai nors lengvesni bet irgi nestabilūs.
kukulis4 2025-10-03 06:31
O pimpalu zariju po lauza nepastumdai? O jei rimtai, tai rimti dedes (f1, nscar pilotai, net ir musu dakaristai) apie safety features pasisako labai paprastai - sporte daznai trukdo, o kelyje - gelbeja gyvybes. Sorry, bet as kazkaip labiau linkes pasikliaut nuomone tokiu ekspertu, negu kazkokio baxuro, kuris laisvalaikiu paskraido dronais BTW: laisvalaikiu as paskraidau UL lektuvuku, ir nelabai izvelgiu paraleliu tarp skraidymo lektuvu ir vaziavimo automobiliu.
immortallt 2025-10-03 08:20
Kaip juostos palaikymo funkcija gali tave užmušti? Vairo nelaikai? Sistema tik šiek tiek prilaiko vairą. Realiai tik avarinio stabdymo sistema, galėtų sukelti avariją, jei užstabdo, kai paskui besivelka arti kitas, ir užstabdo be reikalo.
Visa kita yra tiesiog tavo ego, nes tu negali garantuoti už save, kad visada 100% būsi koncentruotas tik į kelią, niekada neatsitiks kokia nelaimė su sveikata, nesusvaigs galva, nečiaudėsi kaip tik tuo momentu, kai priešais ant stabdžių iki dugno kirs ir t.t.
Apie ką tu čia pilstai, tai yra skirta uždarose trąsose naudoti, ne keliuose. Ir taisyklės orientuotos taip, kad užtikrintų daugumos saugumą, ne keletos galimybę "pademostruoti įgūdžius". Keliai nėra tam vieta.
bahuriux 2025-10-03 14:14
Klausimas labiau į temą, tatkim jums siūlo kelionę keleiviniu lėktuvu, arba taksi, arba autobusu, arba traukiniu pigiau 5% bet be pilotų/vairuotojų/mašinistų tik autopilotas valdo viską nuo oro uosto iki kito oro uosto, arba nuo stoties iki kitos stoties autobuso ir traukinio atveju. Ką jūs rinktumėtės žmogų su visais jo netobulumais +5% kelionės kaina, ar pasikliautumėte "saugia ir tobula" elektronika be žmogaus?
kukulis4 2025-10-03 15:21
Kai idedi teksta i kabutes, tai semantiskai tai reiskia priesingybe. Todel jeigu tavo tikrasis klausimas ar rinktis zmogu su visais jo netobulumais ar nesaugu ir netobula autopilota, tai rinkciausi zmogu. O jeigu prasai palygint tarp zmogaus, ir saugaus ir tobulo autopiloto, tuomet rinkciausi saugu ir tobula autopilota.
Idomumo delei, kodel tu eini i krastutinumus? Kodel reikia rinktis tik arba visiska autopilota, arba tik visiska zmogaus kontrole? Ta prasme masinose labai paprasta greicio palaikyma turim jau kokia 30 metu. Kuo tas blogai? Vaziuoji autostrada, isijungi greicio plaikyma ir sedi koja atmetes. Reikia - spusteli gazo, reikia biski pristabdai. Susitvarkes paspaudi knopke, ir vel gryzti i automatinio palaikymo rezima.
Arba tam lektuvely, kuriuo kartais paskraidau - jis turi maza servo varikliuka, kuris pareguliuoja stabilizatorius ant uodegos, ir tokiu budu palaiko nustatyta auksti. Kai aukscio palaikymas isjungtas - su lektuvu tikrai reikia dirbt ir tas lektuvo valdymas buna gan varginantis. Kai isijungi aukscio palaikyma, tai atrodo kad 70% viso sudetingumo tiesiog nusiima. Tiesiog stebi auksti, ir reikalui esant pareguliuoji. Tai kuo cia blogai?
kestutisz 2025-10-03 16:27
Čia apei tuos plakatus susirūpinusiais veidais ir kažką ten apie "saugų" eismą? Ten gi reklama, už tai jiem mokami pinigai (tiesiogiai ir ne) tai būtų keista jei sakytų kitaip.
bahuriux 2025-10-03 17:48
to kukulis4, kabutės dėl to kad pasaulyje nėra absulučiai neklystančių ir tobulų elektroninių sistemų, juo labiau autopilotų ir autonominio vairavimo sistemų. Neegzistuoja tobulas softas ir hardwaras, to niekados nebuvo ir vargu ar kada nors bus ateityje. Jei taip būtu nereikėtu nuolatos tobulinti softo ir geležies nes juk tai jau tobulai sukurta būtu iš karto.
Aš neskraidau su tikrais lėktuvais realybėj tik simuliatoriuose, bet iš rc praktikos žinau, kad lėktuvas turi būti suprojektuotas ir sureguliuotas būti stabilus be elektronikos pagalbos, jei tai ne akrobatiniams skraidymams skirta. Labai erzina tokie rc lėktuvai kurie nemoka skristi patys paleidus vairus. Aš pirma juos "išmokinu" kad mokėtu patys skristi, tik tada prifarširuoju papildomais navarotais.
kukulis4 2025-10-03 21:58
Del pirmo - zmogus irgi nera tobulas, antraip avariju nebutu. Geriausia, kai vienas papildo kita.
Del lektuvu - as negaliu kalbet apie visus lektuvus, nes ciupinejes esu vos kelis ultralight modelius. Ultralightai tuo ir idomus, kad elektronikos pas juos mazai, arba isviso nera. Auksciui palaikyt yra toks mechanizmas vadinamas trimmeriu, kuri pareguliavus galima priverst lektuva laikyt stabilu auksti, kol nepasikeicia salygos (vejo stiprumas, kryptis, oro tankis, temperatura, slegis, variklio sukiai, etc). Salygoms pakitus (skrendant keliu simtu metru aukstyje tos salygos kinta nuolatos) reikia pareguliuoti ir trimmeri. Kad nereiktu pastovai zaist su trimmeriu, imeti truputeli elektronikos (UL pilotai tai paprastai vadina 'glass panel', o realiai tai yra skaitmeninis prietaisu skydelis, su trupuciu I/O portu) prie kurio gali pajungt servo varikli, kuris valdo trimmeri. Ir gauni nesudetinga autopilota, kuris jau gali nuolatos palaikyti reikiama auksti.
Lygiai taip pat galima butu automatizuot ir greicio, ar krypties palaikyma, bet UL lektuvuose tai nera populiaru, nes kiekvienas toks automatizavimas - papildomas svoris, o turint omeny kad UL max svoris berods 600 ar 650kg (lektuvas, keleiviai, degalai, bagazas), cia kiekvienas 100 gramu svarbu. Del to paprastai apsiriboja aukscio palaikymu, kuris nuima daugiausiai darbo nuo piloto.
Kyborg 2025-10-04 20:15
Taip idealių nėra, todėl tai yra pagalbinės funkcijos padedančios žmonėm. Palygink kiek buvo lėktuvų katastrofų ~50 metų atgal ir dabar. Ir ekipažą tuomet sudarė ne du pilotai, o ir papildomai 1-2 inžinieriai valdantys įvairias sistemas.
Grįžtant prie tavo pasiūlymo "piloto" licencijai. Tu ir dabar ją gali gaut, tik važinėk uždaroje trasoje. Kažkodėl profesionalūs lenktyninkai turintys tas licencijas nekvestionuoja kodėl jie bendram eisme negali važinėt be ar su mažesniais ribojimais. Nes jie supranta, kad bendrame eisme yra vairuotojų su skirtingais gebėjimais ir saugu yra tik tuomet kai visiems galioja vienodos taisyklės. Tokius klausimus/pasiūlymus kelia tik tokie mėgėjai kaip tu, stipriai pervertinantys savo gebėjimus.
bahuriux 2025-10-05 09:15
Tesiog būna kartais super sudėtingos eismo ir oro salygos, kai tos sistemos klysta, dėl įvairiausių priežasčių. Aš tik noriu vienos neišprogramuojamos ir neišjungiamos funkcijos, kad persirikiuojant, lenkiant, ar darant posukį, erzinančiai pypsėtu mašina jei nerodomas pusūkio signalas. Nes jau užkniso, posukių nerodytojai.
Kitas dalykas kokia 10-20% vairuotojų yra chamai už vairo, be jokios eismo kultūros ir orientacijos už vairo ir to nekompensuos jokia elektronika nebent full self driving sistema kai mašinoj visi tik keleiviai.
immortallt 2025-10-06 10:42
Metro Paryžiuje ar berods Romoje naudojaisi? Kai kurie maršrutai yra autopilotas, jokio žmogaus nėra. Kodėl tai nėra naudojama visur? Būtent dėl to ką tu įvardijai - neracionali baimė. Neracionali todėl, kad kol automatinė sistema neturi nė vieno įvykio, dėl žmogaus klaidos įvyko daug įvykių, bet žmonės vis dar labiau pasitiki kitais žmonėmis.
Lėktuvas truputį kita kategorija, ten jau dabar lėktuvai gali tiek pakilti, tiek nusileisti įprastomis situacijomis ir pilotas tik sėdi ir prižiūri. Pilotas ten reikalingas, kai kažkas sugenda, kažkas neveikia tinkamai, ar oro sąlygos yra blogos. Ir būtent, tokios sistemos, kai yra valdytojas + autopilotas, yra pačios patikimiausios, nes tada vienas kitą jie pataiso, jei atsitinka tas retas atvejis, kai vienas arba kitas paveda.
Juostos palaikymo funkcija nėra skirta paleisti vairą. Juostos palaikymo funkcija skirta, jei užsižiopsai, kažkas patraukia dėmesį, užsnūsti ir t.t. Ir tik neaiškink, kad tik ne tau taip nutiks. Vienas pažįstamas irgi taip sakė, ir irgi aiškino, kad nereikalinga funkcija, ir irgi ją išjungęs. Iš mažiau nei 12 mėn. senumo mašinos nieko neliko, pats stebėjosi, kad gyvas ir sveikas išlindo iš automobilio. Snūstelėjo akimirką ir užteko nuo kelio nulėkti. Būtų suveikęs greičio palaikymas, būtų prabudęs iškart, ir būtų galėjęs priimti sprendimą sustoti pailsėti.
Naudoju funkciją nuolat įjungtą, kartais biški erzina, kai tyčia privažiuoji prie juostos krašto pasižiūrėti ar gali lenkti, ir tau padidina vairo pasipriešinimą, bet niekada nemeta nei atgal, nei blokuoja manevrą.
Žmonės klysta ir be sudėtingų eismo sąlygų, lygioje vietoje, ir daug dažniau nei automatinės sistemos. Europos parkavimo aikštelė, vienas tokių eksremalesnių pavyzdžių, kur kaltino, kad nėra atitvarų, bet kad yra guminis barjeras, kurį pervažiuoti turi arba jau važiuoti pakankamai dideliu greičiu, arba spausti gazą pakankamai daug, kad įveikti iš vietos. Čia nekalbu apie išvažiavusius priepšprieša, kai net skiriamoji juosta eina (autostrada, geležinis vilkas, savanorių pr.), ar sugebančių Klaipėdoje į "gaudyklę" įlėkti. Va vakar prasukau 700 km, tiek su greičio radaru, tiek su juostos palaikymu. Greičio radaras biški biesina, nes jis jau iš toli nuiminėja greitį ir tavęs jau niekas nepraleis, tai šitą pats ištaisai padidindamas greitiį. Juostos palaikymas - vėlgi, kažkaip visai nemaišė, nors ir norėtųsi kažkiek mažesnio jautrumo, bet navigacijoje koreguojant autostradoje, buvo kai suveikė ir grąžino mane arčiau juostos vidurio. Pavojaus tikrai nekėlė dar, nes tiesiog leidau sau važiuoti arčiau dešinės juostos krašto, kur įrengta "vibracinė juosta". Bet pataisė tiek, kad ant tos juostos neužvažiuoti.
kukulis4 2025-10-06 10:55
Nezinau apie kokias klystancias sistemas kalbi. Neteko atsidurt situacijoj, kur kazkokia sistema nugrybautu. Su kuo teko susidurt, tai esant labai blogoms oro salygoms purvas/lietus/sniegas uzdrebia kameras ar radarus tiek, kad masina tiesiog pranesa 'as nebesusitvarkau, todel atsijungiu, ir dabar nerodysiu nei kelio zenklu informacijos, nei atliksiu avarinio stabdymo'. Tai sakyciau visai logiska funkcionalumo implementacija - negali uztikrint tinkamo veikimo - pranesi vairuotojui ir atsijungi.
O del vairuotoju xamu - cia visai kita problema, su kuria reikia kovot svieciant, auklejant ir galiausiai - baudziant. Kazkada sita tema kalbejausi su vienu tokiu psichologu, kuris dirba su praradusiais teises vairuotojais. Tai jis pasakojo, kad praktiskai egzistuoja du fenotipai apibudinantys praktiskai visus tuos vairuotojus - pirmas - tai daugmaz zemo IQ, neissilavine 25-50m vyrai, kuriems automobilis - didziausias pasiekimas gyvenime ir per ji tokie vyrai isreiskia ir iprasmina save ir savo veiksmus. Kitas - protingi ir sekmingi zmones, kuriems automobilis - tik irankis, taciau jie yra isitikine kad jiems leidziama daugiau, negu eiliniam Joe. I sita kategorija sukrenta ir dauguma moteru. Tiek vieni, tiek kiti, del skirtingu priezasciu, bet objektyviai realybes vertinti nelabai sugeba.
kukulis4 2025-10-06 11:01
Apie lektuvus ir metro as tik pridesiu, kad siais atvejais aplinka yra gan statiska, bei labai nuspejama ir be to - kontroliuojama. Tai leidzia autopilotams buti labai patikimiems.
Su automobiliais gatvese - daug sudetingiau. Tokiai dinamiskai aplinkai, kaip gatviu tinklas mieste, realiai reikia sistemos, kuri geba realiu laiku interpretuoti situacija ir priimti teisingus sprendimus. Sitas uzdavinys be galo sudetingas, todel ir neturim tikrai capable FSD sistemu. Kolkas.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Jums nepatinka, o ES – net labai. Keisis techninė apžiūra, kad neatsiliktų nuo laikų