Smūgis vairuotojams. Jie nori tai uždrausti visoje Europoje. Netrukus tokios laisvės nebeturėsite  ()

Šio ginčo centre – Europos automobilių pramonės ateitis.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© recraft.ai (Free Tier Assets) | https://www.recraft.ai

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ispanija, remiama Prancūzijos, reikalauja išlaikyti ES draudimą pardavinėti naujus vidaus degimo automobilius nuo 2035 metų. Laiške Europos Komisijai abi vyriausybės nepritaria išimtims hibridams ir sintetiniams degalams, pabrėždamos stabilių taisyklių bei investuotojų pasitikėjimo svarbą. Šio ginčo centre – Europos automobilių pramonės ateitis, susiduriant su Kinijos konkurencija ir augančiais transformacijos kaštais.

Kaip skelbia ispanų portalas razaoautomovel.com, Briuselyje tęsiasi ginčas dėl pokyčių greičio ir krypties automobilių sektoriuje. Dalies šalių, tokių kaip Ispanija ir Prancūzija, pozicija – griežtai laikytis plano iki 2035 metų nutraukti automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą. Kitos valstybės, pirmiausia Vokietija ir Italija, siūlo korekcijas, argumentuodamos, kad ekonomikai reikia daugiau laiko. Europos Komisija žada iki 2025 metų pabaigos įvertinti, ar teisės aktus būtina peržiūrėti. Šis sprendimas turės įtakos rinkai, darbuotojams ir vairuotojams visoje Sąjungoje.

Ispanija ir Prancūzija siekia visiško draudimo po 2035-ųjų. Kursas turi išlikti stabilus, kad būtų užtikrintas nuspėjamumas ir pasitikėjimas

[EU+Kuponai] Būtinas daiktas turintiems automobilį ir mėgstantiems keliauti. Aukščiausios klasės dyzeliniai oro šildytuvai
1262 1

Nuostabiai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Madrido vyriausybė, kurią palaiko Paryžius, ragina išlaikyti pirminį planą, pagal kurį nuo 2035 metų būtų draudžiama pardavinėti naujus benzininius, dyzelinius ir hibridinius automobilius. Šių dviejų šalių teigimu, pozicijos keitimas būtų smūgis pramonei, jau investavusiai milijardus eurų į elektromobilių gamybą. Laiške Ursulai von der Leyen vyriausybės taip pat akcentuoja, kad Europos gamykloms reikia stabilių taisyklių ir finansinės paramos transformacijos procese. Jos ragina kurti gamyklų modernizavimo programas ir darbuotojų mokymus, kad būtų išvengta darbo vietų praradimo automobilių sektoriuje.

Vokietija ir Italija siūlo taisyklių peržiūrą. Hibridai ir sintetiniai degalai, jų nuomone, galėtų likti rinkoje ilgiau

Berlynas ir Roma tvirtina, kad 2035 metų draudimas parduoti vidaus degimo automobilius yra pernelyg ambicingas. Italija siūlo pripažinti sintetinius degalus kaip alternatyvą, o Vokietija nori palikti erdvės moderniems hibridams. Pokyčių šalininkai mano, kad sušvelnintos taisyklės padėtų apsaugoti darbo vietas ir sumažinti gamintojų sąnaudas. Europos Komisija svarsto įvairius scenarijus, tarp jų – pereinamojo laikotarpio hibridams pratęsimą ir mažai taršių technologijų įtraukimą. Galutinis sprendimas turėtų būti priimtas iki 2025 metų pabaigos.

Gamintojai pasidaliję. Pramonė perspėja dėl konkurencingumo praradimo ir galimų atleidimų

 

Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA pasisako už švelnesnį transformacijos grafiką. Organizacija pabrėžia, kad karas Ukrainoje, augančios energijos kainos ir priklausomybė nuo Azijos gamintojų baterijų apsunkina perėjimą prie elektromobilumo. Įmonės įspėja, kad pernelyg spartus pokytis gali sukelti masines darbuotojų atleidimo bangas ir suteikti pranašumą Kinijos prekės ženklams. Ispanijai rizika ypač didelė – šalis yra antra pagal dydį automobilių gamintoja Europoje. Daug gamyklų tik dabar pereina prie elektrinių modelių gamybos, o baterijų fabrikai Valensijoje, Saragosoje ir Navalmoral de la Matoje dar tik statomi.

Europa ieško pusiausvyros tarp ekologijos ir ekonomikos. Šio ginčo rezultatas nulems visos pramonės ateitį

 

Griežto kurso šalininkai mano, kad draudimo išlaikymas įrodytų, jog ES rimtai žiūri į klimato tikslus. Skeptikai perspėja, kad per griežtos taisyklės gali susilpninti pramonę ir padidinti automobilių importą iš už Europos ribų. Europos Komisijos sprendimas bus išbandymas bendrijos vieningumui ir nubrėš kryptį automobilių rinkai keliems dešimtmečiams į priekį. Kol sprendimas nepriimtas, gamintojai ir vairuotojai priversti gyventi nežinioje. 2035-ieji artėja vis greičiau, o spaudimas rasti kompromisą tik stiprėja.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(0)
(2)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()