Kėbuliniai riedžiai ruošiami bandymams realiomis gatvėmis (Video) (4)
Koncernas „General Motors“ (GM) paskelbė žinių apie naujos kartos „tinklo elektromobilių“ „Electric Networked-Vehicle – EN-V“. Kėbulinę riedžių (angl. – „segway“) versiją primenantys ir „Chevrolet“ prekės ženklu pažymėti miniatiūriniai elektromobiliukai iš koncepcijos lygmens bus perkelti į žvalgomųjų bandymų kasdienėmis sąlygomis etapą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip jau esame rašę, koncepcinio automobilio „P. U.M. A.“ pagrindu sukurtos „elektro-kapsulės“ EN-V pasaulį išvydo 2010-ųjų kovą. Tuomet bendro darbo vaisių pristatė trys bendrovės: amerikietiškosios „General Motors“ ir „Segway“ bei kinų SAIC.
Nuo tada apie šiuos mažylius nieko nebuvo girdėti. Šiomis dienomis koncernas GM pranešė, jog elektromobilio koncepcija patikėta kompanijai „Chevrolet“ – 100-ojo jos jubiliejaus proga, kuris bus minimas šių metų lapkričio 3 d.
„Chevrolet EN-V“ liks dvivietis ir faktiškai išsaugos koncepcinių pirmtakų gabaritus, o elektros energijos šaltiniai išliks tos pačios ličio jonų baterijos. EN-V elektromobilyje vairuotojas sėdi ir vairuoja rankiniu akseleratoriumi bei stabdžiais. Sprendžiant iš GM paviešintų iliustracijų, naujagimiui atiteks koncepto „Miao“ išvaizda.
Automobiliuke bus ir keletas naujovių: salono oro temperatūros reguliavimo sistema, šiokia tokia bagažinė ir… galimybė mažylį eksploatuoti bet kokiu oru. Ne kažin kas. Tiesa, gamintojai žada, jog šiuose naujos kartos elektromobiliuose bus įdiegta ir autonominio vairavimo funkcija – automobiliukas, vadovaudamasis GPS navigacijos duomenimis, specialiu visus automobiliukus vienijančiu ryšio tinklu bei atstumo jutiklių technologija galės važiuoti savarankiškai. Nuo vairavimo prievolės išlaisvintas vairuotojas nelyginant keleivis tuo metu bevielėmis komunikacijomis galės bendrauti ar tvarkyti darbo reikalus.
Gamintojai viliasi, jog autonominio vairavimo funkcija ir automobiliukų „intranetas“ ne tik sumažins avarijų skaičių, bet ir leis greičiau rasti artimiausią stovėjimo vietą, taip pat, atsižvelgdamas į gatvėse susidariusią eismo situaciją, sudarys greičiausius maršrutus. Bėda tik, jog vienu įkrovimu toks mažylis nuvažiuoti gali ne toliau kaip 40 kilometrų… O ir maksimalus greitis – 40 km/h.
„Chevrolet EN-V“ bandymai startuos naujame 350 tūkst. gyventojų statomame ekomieste Tianjin, kuris iškils už 150 km nuo Kinijos sostinės Pekino. Ekomiesto projektą vykdo Kinijos ir Singapūro vyriausybės. Planuojama, jog bandymų arealas bus gerokai išplėstas ir mažieji elektromobiliukai bus testuojamai taip pat ir kitose valstybėse.
Parengė Saulius Žukauskas,sauliuszukauskas01@gmail.com