Policija aiškina, kaip ir už ką būtų skiriami baudos balai (1)
Grąžinti baudos balų sistemą siūlanti policija teigia, kad tai padėtų efektyviau kovoti su nedrausmingais, dažnai KET pažeidinėjančiais vairuotojais, sumažėtų vairuotojų, sistemingai pažeidinėjančių KET, o tai leistų sumažinti eismo įvykių skaičių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Policijos departamento pranešime teigiama, kad balų sistemos gražinimas neturės įtakos korupciniams santykiams. Esą skiriant konkrečią nuobaudą balai automatiškai bus skaičiuojami duomenų bazėje ir galimas korupcinis žmogiškasis faktorius bus eliminuotas.
Tai – policijos atsakas į Seimo nario Eligijaus Masiulio teiginius, kad grįžimas prie balų sistemos būtų žingsnis į praeitį.
„Šita baudų sistema buvo panaikinta, viena vertus, dėl to, kad ji labai stipriai skatina korupciją pačioj policijos sistemoj, ir būdavo tais balais manipuliuojama, tai suteikiami, tai nesuteikiami balai, labai neskaidri bausmių sistema. Antras dalykas, sistema efektyviau veikia, kai yra tokie dalykai kaip automobilio konfiskavimas, kitos priemonės, nes ir dabar vairuotojai praranda pažymėjimus ir toliau važinėja be pažymėjimų. Balų sistema vairuotojus savotiškai atpalaiduoja, jei tik surinkus dešimt balų jis gali netekti teisių, iki dešimt balų jis yra pakankamai atsipalaidavęs, nes žino, kad turi galimybę kelis kartus pažeisti kelių eismo taisykles, nerizikuodamas prarasti teisių“, - praėjusią savaitę sakė E.Masiulis.
Policijos pranešime teigiama, kad nuo 2008 m. sausio 1 d. įsigalioję Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau - ATPK) atitinkami pakeitimai leido efektyviau kovoti su Kelių eismo taisyklių (toliau - KET) pažeidimais ir gerokai sumažinti eismo įvykių, juose žuvusių ir sužeistų asmenų skaičių. Tačiau pastarųjų metų eismo saugumo situacija keliuose verčia imtis naujų priemonių, kurios padėtų gerinti eismo saugumą.
Balų už atitinkamus administracinius teisės pažeidimus sistemos įteisinimo tikslas – įspėti vairuotojus, kad už pakartotinus eismo saugumo pažeidimus, be piniginių baudų, surinkus nustatytą balų skaičių, bus pritaikyta papildoma griežtesnė sankcija – teisės vairuoti transporto priemones atėmimas.
Siūloma ATPK numatyti balų sistemos veikimo principus, kai už atitinkamus administracinius teisės pažeidimus būtų skiriama tam tikra balų suma, o surinkus 10 ar daugiau balų už pažeidimus, padarytus per vienus metus, buvo atimama teisė vairuoti transporto priemones nuo devynių mėnesių iki vienerių metų. Padarius didžiausią pavojų eismo saugumui keliantį ATPK pažeidimą (pvz., tokį, už kurį pagal ATPK gali būti skiriamas teisės vairuoti atėmimas), vairuotojui būtų skiriami 4 balai, už kitus, atsižvelgus į pažeidimo sunkumą, – po 3, 2 ar 1 balą.
Įvertinus pradedančiųjų vairuotojų (turinčių iki dvejų metų vairavimo stažą) keliamą grėsmę eismo saugumui, siūloma pradedantiesiems vairuotojams teisės vairuoti atėmimą taikyti surinkus ne 10, o 5 balus. Per metus surinkusiam atitinkamai 10 balų ar 5 balus vairuotojui būtų atimama teisė vairuoti transporto priemones nuo devynių mėnesių iki vienerių metų.
Vidaus reikalų ministerija jau parengė įstatymo projektą, kuris atkurtų baudos balų už pakartotinius eismo saugumo pažeidimus sistemą. Ministerija siūlo, kad nauja sistema įsigaliotų 2015 metais.
Pagal projektą, teisė vairuoti būti atimama per metus 10 balų surinkusiam bet kuriam vairuotojui, arba penkis balus surinkusiam vairuotojui, kuris turi iki dvejų metų vairavimo stažą.
Priklausomai nuo pavojingumo, už pažeidimą būtų skirta nuo vieno iki keturių balų.
„Balų už atitinkamus administracinius teisės pažeidimus sistemos įteisinimo tikslas – įspėti vairuotojus, kad už pakartotinius eismo saugumo pažeidimus, be piniginių baudų, surinkus nustatytą balų skaičių, bus pritaikyta papildoma griežtesnė sankcija – teisės vairuoti transporto priemones atėmimas“, - rašoma ministerijos aiškinamajame rašte.
Balų sistema Lietuvoje veikė iki 2008 metų.
Tai – policijos atsakas į Seimo nario Eligijaus Masiulio teiginius, kad grįžimas prie balų sistemos būtų žingsnis į praeitį.
„Šita baudų sistema buvo panaikinta, viena vertus, dėl to, kad ji labai stipriai skatina korupciją pačioj policijos sistemoj, ir būdavo tais balais manipuliuojama, tai suteikiami, tai nesuteikiami balai, labai neskaidri bausmių sistema. Antras dalykas, sistema efektyviau veikia, kai yra tokie dalykai kaip automobilio konfiskavimas, kitos priemonės, nes ir dabar vairuotojai praranda pažymėjimus ir toliau važinėja be pažymėjimų. Balų sistema vairuotojus savotiškai atpalaiduoja, jei tik surinkus dešimt balų jis gali netekti teisių, iki dešimt balų jis yra pakankamai atsipalaidavęs, nes žino, kad turi galimybę kelis kartus pažeisti kelių eismo taisykles, nerizikuodamas prarasti teisių“, - praėjusią savaitę sakė E.Masiulis.
Policijos pranešime teigiama, kad nuo 2008 m. sausio 1 d. įsigalioję Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau - ATPK) atitinkami pakeitimai leido efektyviau kovoti su Kelių eismo taisyklių (toliau - KET) pažeidimais ir gerokai sumažinti eismo įvykių, juose žuvusių ir sužeistų asmenų skaičių. Tačiau pastarųjų metų eismo saugumo situacija keliuose verčia imtis naujų priemonių, kurios padėtų gerinti eismo saugumą.
Balų už atitinkamus administracinius teisės pažeidimus sistemos įteisinimo tikslas – įspėti vairuotojus, kad už pakartotinus eismo saugumo pažeidimus, be piniginių baudų, surinkus nustatytą balų skaičių, bus pritaikyta papildoma griežtesnė sankcija – teisės vairuoti transporto priemones atėmimas.
Siūloma ATPK numatyti balų sistemos veikimo principus, kai už atitinkamus administracinius teisės pažeidimus būtų skiriama tam tikra balų suma, o surinkus 10 ar daugiau balų už pažeidimus, padarytus per vienus metus, buvo atimama teisė vairuoti transporto priemones nuo devynių mėnesių iki vienerių metų. Padarius didžiausią pavojų eismo saugumui keliantį ATPK pažeidimą (pvz., tokį, už kurį pagal ATPK gali būti skiriamas teisės vairuoti atėmimas), vairuotojui būtų skiriami 4 balai, už kitus, atsižvelgus į pažeidimo sunkumą, – po 3, 2 ar 1 balą.
Įvertinus pradedančiųjų vairuotojų (turinčių iki dvejų metų vairavimo stažą) keliamą grėsmę eismo saugumui, siūloma pradedantiesiems vairuotojams teisės vairuoti atėmimą taikyti surinkus ne 10, o 5 balus. Per metus surinkusiam atitinkamai 10 balų ar 5 balus vairuotojui būtų atimama teisė vairuoti transporto priemones nuo devynių mėnesių iki vienerių metų.
Vidaus reikalų ministerija jau parengė įstatymo projektą, kuris atkurtų baudos balų už pakartotinius eismo saugumo pažeidimus sistemą. Ministerija siūlo, kad nauja sistema įsigaliotų 2015 metais.
Pagal projektą, teisė vairuoti būti atimama per metus 10 balų surinkusiam bet kuriam vairuotojui, arba penkis balus surinkusiam vairuotojui, kuris turi iki dvejų metų vairavimo stažą.
Priklausomai nuo pavojingumo, už pažeidimą būtų skirta nuo vieno iki keturių balų.
„Balų už atitinkamus administracinius teisės pažeidimus sistemos įteisinimo tikslas – įspėti vairuotojus, kad už pakartotinius eismo saugumo pažeidimus, be piniginių baudų, surinkus nustatytą balų skaičių, bus pritaikyta papildoma griežtesnė sankcija – teisės vairuoti transporto priemones atėmimas“, - rašoma ministerijos aiškinamajame rašte.
Balų sistema Lietuvoje veikė iki 2008 metų.
(2)
(0)
(0)