Aiškėja, kokį metinį mokestį lietuviams teks pakloti už savo automobilius

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Webbus 2014-02-12 11:37
Tiesa, realiai nors ir esu už šį mokestį, bet kad būti sąžiningam, reikia paminėti ir kitą medalio pusę. Perkant naują automobilį, visi pinigai išeina iš Lietuvos. Mes Lietuvoje automobilių negaminam. Bet va jei nusiperkam triperiuką už 5000 LTL, tai ir pinigai Lietuvoje lieka, ir remontuojam po to juos pastoviai, t.y. duodam uždirbt autoservisams, kurie savo ruožtu jau sumoka mokesčius, algas darbuotojams ir pan. O Lietuvoje tokių auto remonto verslų yra tikrai labai daug. Įvedant mokestį, mes skatinam persėst ant naujesnių automobilių, ir atsisakyt senų griuvenų, tuo pačiu mažiau darbo ir visiems autoservisams
Arns 2014-02-12 12:52
Webbus, daug kur mūsų mintys sutampa, bet vėl gi, neidealizuok praeitos vyriausybės. Jie nurėžė pensijas kurias reikia grąžinti (jau antrą kartą ant to paties grėblio lipa, per savo antrą valdymo laikotarpį), nurėžė valdininkų atlyginimus, kuriuos per teismus jiems priteisia grąžinti, padidino pvm viskam, sumažino kompensacijas ir lengvatinius pvm būtiniausiems dalykams, eilinį kartą išreklamuota "saulėlydžio komisija" neuždarė nieko, nemažino pačio valdininkų aparato http://www.vtd.lt/index.php?1653524432 ... Tad mes turim reikalą tokį, kad niekas nepadarys visko iki galo, kol pats nepradėsi reikalauti kokybės. Va kad ir šioje temoj, kiek besiskundžiančių bet kokiais mokesčiai, bet kokiais akcizais, tik ir kalbantys kaip išvengti mokesčio Lietuvos valstybei. O paskui stebisi kodėl kitur viešosios paslaugos geresnės, net nepagalvodami jog kiti jų teikia mažiau (nes daug kas privatizuota), o už tą likutį VISI sumoka daugiau. Kas dėl to remonto. Na, o dalis mes gaminam patys? Ar servisuose nėra atsiskaitoma vokeliais? Nes esu tikras jog dalis jų pinigų plovyklos ir vogtų daiktų (pirmiausia automobilių) centriukai. Palikus tik tikrai sąžiningai dirbančius, ir valstybė daugiau uždirbtu, ir geresnės paslaugos gyventojams būtu ir mažesnis šešėlis.
kestutisz 2014-02-12 12:55
Vienintelis dalykas ką paskatins - sutaupyti bent jau tą pačią mokesčio dalį pilantis kontrabandinį kurą. O jei žmonės įgus taip neprastai "taupyti" akcizų surenkamumas kris dar labiau. Beje, šiaip ministerijoje sėdi išvis vieni (cenz0ra) - "Kompensavus pensijas, pasak ministro, mokestis neišnyktų. Jį esą galima būtų skirti žvyrkelių asfaltavimui" - čia su sąlyga, kad iš vairuotojų atimtų pinigų akcizų pavidalu dar pusė ir taip nuplaukia kitom reikmėm.
kestutisz 2014-02-12 12:57
Vien tai, kad žmogus servise turi darbo yra didelis gėris - jis neturi kada eiti daryti komunizmo ir kitaip plėšikauti. Juolab ir tuos pačius, kad ir nelegaliai uždirbtus, pinigus dažniausiai išleidžia čia pat.
Webbus 2014-02-12 13:10
Arns, nesuprask manęs klaidingai, neidealizuoju buvusios vyriausybės. Daug kas buvo padaryta ne taip, daug klaidų buvo. Bet kad ir kiek kliurkų pridarė, tai buvo kompetetingiausia vyriausybė per visą LT nepriklausomybės laikotarpį, nemažai mėšlo išmėžė Taip, jie sumažino ir pensijas, ir valdininkų atlyginimus. Bet čia kitaip ir negalėjo būti, atsižvelgiant į tuometinę ekonominę situaciją. Apskritai, kodėl algas ir pensijas galima kelti drąsiai, o sumažinti - jau nebegalima? Tai jei per ekonomikos klestėjimo laikotarpį galimas jas didinti, per krizę galima sumažinti. Koks dar kompensavimas gali būti? Va čia ir yra didžiausia bėda, dėl ko dabar turėsim naują auto mokestį. Nereikia pykti ant buvusios vyriausybės, kad sumažino pensijas (nes kitaip vapšė Sodroj juodoji skylė būtų), o kad prieš pat krizę buvo neadekvačiai tos pačios pensijos padidintos ir krizę pasitikom su tuščius Sodros rezervu Giliai eina šito auto mokesčio šaknys
kurmis 2014-02-12 13:14
Jei jau prieinama prie ekologijos, manau, tuo pačiu teisingiausiai būtų kartu įvesti ir kamino(ar židinio) mokestį. Tarša jų ne ka mažesnė negu transporto. Šiluminės elektrinės nors aplinkosaugos reikalavimų prisilaiko. P.S. Šiaip iš esmės pritariu jūsų komentarams.
Webbus 2014-02-12 13:21
Kurmis, aišku galima apmokęstinti kaminus. Bet čia atsiranda administravimo klausimas. Pagal ką dabar apmokestinti? Prie kiekvieno trobos pastatyt po inspektorių ir žiūrėt kiek kas kūrena? Kiti židinį užkuria kelis kartus per metus. Šilumines elektrines galima sukontroliuoti, bet individualių namų "kaminų" neapmokestinsi, nes tokio mokesčio administravimas kainuos daugiau nei surenkama iš mokesčio. Čia ir skiriasi nuo automobilio mokesčio, kurį lengva surinkti, nes jau yra duomenys apie galią, kubatūrą, amžių ir pan. Ir visgi jau parašė, kad apmokestins pagal kubatūrą. Man atrodo nelogiška. Turėtų apmokęstinti arba pagal kW, arba pagal CO2 emisijas. CO2 galima Tech. apžiūros metu nustatyt ir pagal tai taikyt mokestį, irgi neatsirastų didelių administravimo išlaidų.
Arns 2014-02-12 13:24
Webbus, jau nušokam nuo šios temos, bet esmė tame, kad reikia ne vien priimti sprendimą sumažinti, bet ir užbaigti likusius formalumus. O to nepadarė. Turėjęs būti laikinas sumažinimas, vėliau buvo "paskelbtas" kaip einamasis, už tai teismuose ir pripažįstami jog pažeidžiami žmonų lūkesčiai ir reikia kompensuoti bei grąžinti į pradinį lygį. Kitaip sakant nekompetentinga klaida, padaryta specialiai taip jog kuo mažiau nusimuštu sau reitingus, ir va kaip šiuo atveju, palikti srėbti ir purvu teptis kitiems. Bei eilinis klausimas, kur ta kompetencija? Jau ne vienoje temoje įrodžiau kad palūkanos už paskolas didesnės, valdininkų nemažėjo, einami pakeisti savais partiniais, kompensacijos padalintos pagal politinį priklausomumą, mokestinė reforma tiek kartų taisyta ir vis dar lenda klaidos, valstybingumas nepadidintas, mokslo reforma pripažinta antikonstituciška ir kaip zombis dar gyvuoja, medicinos reforma kosmetinė ir nelabai veikianti bei t.t. Po jos srėbti liko kitiems gal net daugiau nei po visų kitų kadencijų.
Simplicity 2014-02-12 13:30
Šėšėlis, kaip ir korupcija, buvo ir bus. Tik tiek, kad skirtingose šalyse skaičiai skirtingi. Didžiausia šios vyriausybės problema— fantazijos trūkumas. Vietoj to, kad ieškotų būdų vystyti ekonomikai, ieško ką dar apmokestinti. Per PVM ir GPM atimtų pinigų jau nepakanka, tai davai apmokestinam automobilius ir keliam akcizą alkoholiui. Galbūt, tai leis surinkti papildomų pajamų į biudžetą ir išmokėti įsisklonimą pensininkams. Jau seniai tokios stagnacijos ir idėjų bado nemačiau. Sudaromos darbo grupės anksčiau sudarytoms darbo grupėms, strateginiai projektai nejuda iš vietos arba darbo eigoje pradedama mėtytis ir siūlyti kažkokius nematuotus pakeitimus. Baudos verslui ir gyventojams išsigimė, ir tai jau ne drausminančios priemonės, tai vienas iš būdų užlopyti skylėtą biudžetą. Matydamas dabartinę situaciją jau nesistebiu socdemų pasirinkimu jungtis į koaliciją su juodosios buhalterijos partija, violetiniais marginalais, skerslenkių nacionalistais ir lakūnais (na, Mazūronis gan protingai kalba). Sėdi dabar apsišikę iki ausų, lenkai ir violetiniai už skvernų tampo, koalicijos griūtimi grasina, o Vyktaras atvirai į akvalangą spjaudo ir juokiasi Vienžo, vėžys, lapė ir žuvis bando vežimą tempt... Jei šita koalicija artimiausiu metu nesubyrės, tai pamatysim dar ne vieną siūlymą didinti esamus ar įvesti naujus mokesčius, arba sudaryti darbo grupę.
kurmis 2014-02-12 13:38
Čia ne esmė kiek kas teršia, o kad teršia apskritai. Yra kaminas - mokestis, ar, tarkim, du židiniai - mokestis dvigubas. Būtų pastovus(fiksuotas) mokesčio dydis. Tai daugiau būtų ekologijos ir prabangos mokestis. Nuo taršos kiekio mokestį galima būtų pririšti prie kuro kainų, pavyzdžiui, kuras daugiau terša aplinką pagal emisijas - mokestis didesnis. Kuo daugiau nuoperki kuro to, tuo daugiau sumoki taršos mokesčio. Tad šiuo atveju, dujoms mokestis būtų mažiausias.
MuniGod 2014-02-12 14:39
vieną automobilį. O tu galvoji Švedijoj vien nauji automobiliai? Ten pilna 30, 20 ar 15metų automobilių. Geriau uždirbantys važinėja naujais, lizingu paimtais automobiliais. O visi kiti važinėja tai pačiais 10-20 metų senumo "triperiukais". Kita situacija yra su švedų studentais, kur retas turi savo automobilį.
bahuriux 2014-02-12 14:44
Negaliu atsistebeti jusu fantazijos trukumu. Negi nei vienam nedaejo, kad galima atsisakyti "prabangos ir pagalviu" mokesciu, kokie daban yra NT ir siulomas uz automobilius, nes jie sukuria bloga praktika ir nervina zmones. Galima pakelti 1ct akciza uz benza ir tai bus teisingiausiai surinktas mokestis kiek tik imanoma, tiek benzas tiek alkoholis anot jusu paciu yra prabangos preke, nu tai ir valio, vartoji skesti prabangoj, tai ir susimoki, problems? As galiu susimoketi kad ir dar daugiau, bet mane nervina toks poziuris i savo salies piliecius, kad galima tyciotis kiek nori ir kaip nori ir ta daryti atvirai. O kodel ne oro gadinimo mokestis, juk iskvepaime C02? Pagalvokit apie ka snekat.
Arns 2014-02-12 15:08
bahuriux, kol mūsų kaimynai Rusija ir Baltarusija, kuriose kuro kainos vos ne kartais mažesnės, o lietuvis mokės tik mažiau, akcizo didinimas mažina vartojimą. Būtent todėl ir norima jog mažiau būtu galima nuslėpti, be to galų gale priversti pasidomėti kur kieno automobiliai yra, ar nesimėto patvoriuose.
Sigitas.lk 2014-02-12 16:23
Jeigu is to mokescio butu kokioj Via baltica dar dvi juostos padarytos, gal ir butu naudos ir va tada tai tikrai mirciu sumazetu. O Nenusisnekekit kad senesni automobiliai nesaugus. Paimkit volvo ar renault automobilius kokiu 12 metu senumo. Tai saugesni automobiliai uz jusu 6 metu skarbonkes. Beto nauji automobiliai yra gaminami kokiu 5-10 metu eksplotacijai, tai i ka jus siulot keist? I sudroztas skarbonkes apynaujas? O beto jei jums reiktu su kokia fiesta ar corsa 1,2 varikliu kokiu 120km autostrada pravaziuoti, tai apsiverke liktumet, su tokiais kibiriukais. Zodziu kas palaikot mokesti tai visiski savanaudziai miesto vaikeliai. Kurie nesupranta kad uz vilnius ribu gyvenmas vyksta taip pat ir kiekvienas papildomas mokestis skurdina ir taip nuskurdusius zmones, o ponai kaip vartesi piniguose, taip ir vartosi. Jau kam kam bet jiems tikrai pofik tie 100-200 lt per metus automobiliui. O kentes tai paprasti zmones gaunantys 1000-1500lt. Biudzetas yra viena, bet visu pirma reiktu pazvelgti i viska is zmogiskosios puses.
kestutisz 2014-02-12 16:57
Pvz, mane iki šiol nesidomėjusio kontrabandiniasi degalais, jie jau po truputį pradeda dominti. Nes trylikto atlyginimo nenusimato, o papildomas ("tryliktas") akcizas mokesčio pavidalu darosi labai realus. Taip, kad manyčiau jog pinigų bus surinkta gal vos vos daugiau nei prarasta iš akcizo - tik iš tų kurie niekada nepila iš oficialios degalinės. O gal ir ir mažiau, nes pradėjus taupyti sustoti sunku... p.s. su kontrabanda galima būtų koveoti kur kas gudriau, net ir to paties automobilio mokesčio pagalba - mokesti būtų kaip savotiškas depozitas, kurį galėtum dengti oficialių degalinių čekių akcizine dalimi. Daug važinėji - daug akcizo sumoki ir taip - papildomo mokesčio nėra. Tada ir važinėjantys "taupesniu" kuru turėtų akstiną bent jau minimalų kiekį pravažinėti oficialiu kuru. Ir nereiktų jokių loterijų kaip kai kuriose šalyse organizuojamos, kad žmonės pirktų su čekiais.
Sigitas.lk 2014-02-12 17:32
Cia keli ziuriu sako, automobilis - prabangos preke, na jei koks uz 60k lt kainuojantis tai gal ir taip. Tai gal tada ismaniuosius telefonus apmokestinkim? Juk tai prabangos preke, kam pirkti uz 2klt telefona kai galima uz 70lt pasiimti Arba antsvorio mokesti, kiekviena zmogu nuvarom pasitikrinti riebalu procento kune, ir apmokestinam. 1kg=2lt Juk tai irgi prabanga, o beto kaip nesveika!
ZmogZ 2014-02-12 18:27
Ką reiškia "kol" mūsų kaimynai Rusija ir Baltarusija? Kaip manai kas greičiau atsitiks, ar Rusija/Baltarusija nustos būti kaimynais ar kartelis pasiduos rinkos spaudimui? Beje, man tavo parašas atrodo be galo ironiškas.
Arns 2014-02-12 18:51
Sigitas.lk, su telefonais palyginimas nebent toks, kad bedarbis prašytu skirti jam paramą, nes senasis telefonas atgyveno, pasirodė naujas iphone... Automobilis be išimties yra prabangos prekė, o darbo priemonė vos keliems procentams žmonių. Neretas su juo važiuoja į darbą už vos kelių km, į parduotuvę už 500 metrų, ar į sodą už 4-5 km... Čia ne per dieną įveikti 50 km, kurių nenueitumei, dėl jo iš šalčio ar karščio nenumirtumei... Daugumai europiečių ėjimas, VT, mopedas ar dviratis pilnai pakeičia automobilį, ypač megapoliuose. Tas pats su turtu. Na nepyksta niekas ant žmogelio jog paveldėjo iš giminės 4 namus, dar pora butų, kelis sodo sklypus bei nežinia kiek hektarų žemės. Jam tiek nereikia pragyvenimui, todėl turto mokesčiais neleidžiama nenaudojamai užšaldyti neribotų naudingųjų plotų. Nebent susimoki, ir jau tavo reikalas ką veiksi. Tad susitaikyk, dabartinis pasaulis stovi ant pamato "pinigai daro pinigus". Už kiekvieną paslaugą vienaip ar kitaip susimoki.
ZmogZ 2014-02-12 19:06
Ar bedarbiai pas mus prašo ir gauna paramas pasikeisti senus automobilius naujais? (Negana to, kad jau kažkaip turi automobilius?) Miglos nepūsk ir turto prievartavimo su susimokėjimu už paslaugas nelygink.
Simplicity 2014-02-12 19:11
Visų pirma, automobilis yra transporto priemonė. Pavažinėk autobusu iš kokio Vievio į Vilnių penkiskart per savaitę ir paaiškės, kad nuosavu automobiliu į darbą važinėti yra gal net pigiau. Be to, yra ir mažesnių miestelių/kaimų arčiau Vilniaus (ar bet kurio didesnio Lietuvos miesto) į kuriuos autobusai užsuka tik du kartus per dieną.