10 degalų taupymo taisyklių, kurių negalima pamiršti (7)
Nors pastaruoju metu degalų kainos kiek sumažėjo, greičiausiai jos niekada nebus tokios, kad vairuotojai būtų patenkinti. Jeigu esate iš tų, kurie nori degalinėse išleisti mažiau, nepamirškite šių dešimties paprastų patarimų kai vairuojate ir degalams sutaupytus pinigus galėsite skirti kitiems dalykams.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ar žinote, kad pradėjus važiuoti, kol variklis dar neįšilęs, automobilis naudoja kur kas daugiau degalų? Būtų idealu, kad visus dienos reikalus suplanuotumėte taip, kad tai būtų viena didelė kelionė. Dažniausiai tai neįmanoma, ypač jeigu turite paimti ar pavežti kitus šeimos narius, vis dėlto pasistenkite, kad nereikėtų atskirai važiuoti į parduotuvę, o paskui – dar ir pirkti laikraščio.
Yra ir blogesnių būdų praleisti laiką negu sėdėti spūstyje, tačiau nereikėtų pamiršti, kad tai yra vienas brangiausių keliavimo pasirinkimų. Kaskart sustojus ir pajudėjus „kamštyje“, reikia jungti pirmą pavarą, o šis veiksmas neatskiriamas nuo didėjančių degalų sąnaudų. Ne ką geriau ir judėjimas antra pavara. Tad geriausias sprendimas – kaip įmanoma labiau vengti grūsčių. Taip pat taupyti degalus padės supratimas, kaip juda eismas priekyje – važiavimas lėtai, bet ramiai, yra geriau nei nuolatinis pagreitėjimas ir stabdymas. Vis dėlto jeigu nuolat tenka važinėti piko valandomis, pasvarstykite apie hibrido įsigijimą, kuris tokiomis sąlygomis sunaudoja mažiau degalų nei įprasti benzininiai ar dyzeliniai modeliai.
Dėl to nebus daug problemų, kai važinėjate mieste, tačiau išsukus į užmiestį ir padidinus greitį jūsų automobilio forma tampa labai svarbi. Automobilių dizaineriai tai vadina „aerodinamika“ ir skiria daug dėmesio oro pasipriešinimo mažinimui ir aptakumo gerinimui. Galima teigti, kad jeigu dėl kažkurios išsikišusios kėbulo dalies girdite vėjo sukeliamą triukšmą, vadinasi automobilis nevažiuoja maksimaliai ekonomiškai. Galbūt ir negalite pakeisti savo automobilio dizaino, vis dėlto galite išvengti atidarytų langų ar stoglangio sukeliamo neekonomiškumo. Esant poreikiui, visais metų laikais geriau naudoti oro kondicionierių.
Tai panašiai kaip ir palikti atidarytus langus, tik dar blogiau. Net jeigu stogo bagažinė ir tuščia, ji padidina oro pasipriešinimą ir taip didina degalų sąnaudas. Naujausios stogo bagažinės tikrai lengvai montuojamos ir nuimamos, tad kai nesinaudojate šiuo daiktu, nepatingėkite jį nuimti.
Kaip ir jūsų kūnas, automobilis taip pat sunaudoja daugiau energijos, jeigu jam reikia judėti su papildomu svoriu. Tad jeigu nesivelkate šilto ir sunkaus palto kai jo nereikia, taip ir nesivežiokite bagažinėje to, kas nėra būtina. Ironiška, tačiau praktika rodo, kad kuo didesnis daiktas guli bagažinėje, tuo rečiau jis išimamas, kartu ir tuo didesnę įtaką jis daro degalų sąnaudoms.
Geriausias būdas važiuoti – palaikant pastovų greitį ir įjungus aukščiausią įmanomą pavarą. Tad jei esate kantrus vairuotojas – už degalus mokėsite mažiau. Nerealu tikėtis, kad kelyje nereikės lenkti, vis dėlto kaskart pagalvokite, ar vertą tą daryti. Kuo mažiau bus staigių pagreitėjimų – tuo labiau džiaugsitės retesniais vizitais į degalines.
Šis patarimas visada stebina. Itin svarbu sekti, kuria pavara važiuojate. Gali būti, kad važiuojate aukščiausia pavara pastoviu greičiu, tačiau paklausykite, kaip dirba variklis. Jei apsukos per žemos, tuomet degalų visai netaupote, o tik papildomai eikvojate. Akivaizdu, kad jeigu važinėjate automobiliu su automatine pavarų dėže, tuomet mašinos „smegenys“ žino geriau, kurią pavarą perjungti.
Vyraujanti dauguma vairuotojų oro kondicionierių naudoja ištisus metus. Tačiau atsižvelkite į metų laiką ir oro sąlygas už lango – gali būti, kad oro temperatūra optimali, tad galima apsieiti ir be oro kondicionieriaus ir taip sutaupyti degalų.
Jeigu pažeidžiate Kelių eismo taisykles (KET), kelionės tikslą pasieksite kiek greičiau, ypač jei tenka ilgai važiuoti magistrale. Tačiau nustebsite sužinoję, kad nuo Vilniaus iki pajūrio atvažiavę pusvalandžiu greičiau, piniginę galite paploninti keliomis dešimtimis litų.
Kuo mažesnis slėgis padangose, tuo automobiliui reikia daugiau degalų judėjimui. Patariama padangų slėgį tikrinti kas porą savaičių – tam užtruksite tik penkias minutes. Jeigu nesate tikri, koks turi būti slėgis, tą visada galite pasitikrinti vairuotojo pusėje ant statramsčio apačioje tarp priekinių ir galinių durelių, o kai kuriuose modeliuose – ir atidarę daiktadėžę.