Greičiausias Vilniaus gatvėse: „Renault Megane RS 275 Trophy“ (Video)  (9)

„Ferrari F430“, BMW M5, „Subaru WRX STI“, „Porsche Panamera Turbo“, „Mercedes-Benz C63 AMG“ ir dar šimtai labai greitų automobilių klaupiasi ant kelių prieš prancūzišką hečbeką su rombu ant vairo. Tas hečbekas už visus juos yra greitesnis. Tai – „Renault Megane RS 275 Trophy“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vien šio modelio atsiradimo istorija yra nestandartiška ir labai įdomi. „Renault Megane RS Trophy“ yra labai greitas hečbekas ir tą jis įrodė Niurburgringe, tapdamas greičiausiu priekiniais ratais varomu automobiliu. Nuo 2011-ųjų iki pat šių metų pradžios prancūzai ten buvo įsitvirtinę ir ramūs – 8 min. 7,97 sek. laiko nesugebėjo pagerinti niekas.

Bet šių metų pradžioje ispanai (arba vokiečiai su ispanišku prieskoniu) sugalvojo – „mes turim greitą mašiną“. „SEAT Leon Cupra 280“ senąjį Niurburgringo vieno rato rekordą tiesiog sumalė – pagerino jį 10 sekundžių ir tapo pirmuoju priekiniais ratais varomu automobiliu, „palindusiu“ po 8 minutėmis – 7 min. 58,4 sek.

Ką padarė „Renault“? „Pasidžiaukit šlovės automobilizme minute, ispanai, ir eikit toliau žiūrėti futbolo“.

Vos po kelių mėnesių prancūzai pristatė „Renault Megane RS 275 Trophy“ – 10 AG galingesnę ankstesniojo versiją. Šiek tiek patobulinti modelio pakabos nustatymai, nauja išmetimo sistema („Akrapovič“), variklio programavimas ir štai – turim naują rekordą. 7 min. 54,36. „Renault“ vėl pastatė visus į vietą – kas jau kas, bet „Renault Sport“ padalinys moka gaminti greitus hečbekus. Pasaulyje to geriau nedaro niekas.

Nulis greitesnių


Gavus skambutį iš „Renault“ atstovų su klausimu: „Gal nori išbandyti naująjį „Trophy“?, atsakymo ilgai nemąsčiau. Taip, kada būti? Už 5 minučių? Be problemų, saugaus eismo temos palauks.

Dar prieš pasiimdamas raktelius, spėliojau – ar pavyks gatvėje per kelias dienas sutikti greitesnį automobilį? „Lamborghini Gallardo“, „Ford GT“, „Nissan GT-R“ ar „Pagani Zonda“ – pretendentai priklauso šiai klasei. Vokiški sedanai su M arba RS simbolika į šią lygą nepatenka.

„275 Trophy“ versija, kaip ir kiti „Megane RS“, turi tris važiavimo režimus: „Normal“, „Sport“ ir „Race“. Pirmasis – civilizuotas ir tylus, leidžia naudotis 250 AG ir jaustis, tarsi esi visai kietame hečbeke. „Sport“ įjungia visus „Akrapovič“ išmetimo sistemos privalumus, automobilio šonuose atsiveria angos, iš kurių aplinkiniams mėtomi ausų kištukai, po variklio dangčiu atsiranda 275 AG, o stabilumo kontrolė perjungiama į labai smagų režimą, kuris leidžia slysti, bet neleidžia nučiuožti.

Tiesa, dėl ausų kištukų meluoju, jų „Renault“ nemėto. Nors galėtų. Tokio komentaro sulaukiau iš požeminio parkingo kaimyno, kai sumąsčiau keletą kartų pasiekti apsukų ribotuvą. Laisva pavara, žinoma.

„Race“ režimas yra kita dimensija. Nors nuo „Sport“ jis skiriasi tik vienu dalyku – visišku ESP išjungimu, – automobilis tampa kitokiu.

„Tik paspausk, ir tau šakės“, – kiekviename posūkyje grasina jis vairuotojui. Ir išties – persistengus, „Megane RS“ grąžinti į trajektoriją nėra pats paprasčiausias dalykas pasaulyje. Tik kad persistengti nėra labai lengva.

„Renault Megane RS 275 Trophy“ ne veltui yra pats greičiausias priekiniais ratais varomas automobilis pasaulyje. Jis valdomas nuostabiai.

Greitkelyje kylant ar leidžiantis dviejų lygių sankryžose, labai lengva viršyti greitį. Net ir tą, kuris leidžiamas pačiame greitkelyje. Trečia pavara – tik paspausk ir jau ribotuvas, o apie slydimą nėra nė kalbos, nors važiuoji gana aštriame posūkyje. Labai sparčiai artėjantis ir priekyje dvigubai lėčiau besivelkantis automobilis išduoda, kad spidometro rodyklė į 140 km/val. įsirėmusi ne dėl to, kad ratai prasisuka – šita „Megane“ tiesiog velniškai gerai sukimba su asfaltu. Tam padeda ir 19 colių skersmens ratai, ir išmanus blokuotas diferencialas, paskirstantis galią tarp abiejų ratų.

Važiavimas vienu smagiausių kelių Lietuvoje, vadinamuoju „Semeliškių dopu“ – atkarpa Vievis-Semeliškės, taip pat palieka teigiamų įspūdžių. Važiuojant daugeliu automobilių, čia nereikia lėkti be galvos – užtenka 90 km/val., kad keliolikos kilometrų atkarpa taptų smagesne už Kačerginės žiedą. Pernelyg skubėti čia būtų nelogiška – šiame kelyje labai daug „aklų“ posūkių ir įkalnių. Užtat jis ir smagus – net ir neviršijant greičio.

„Sport“ smagumas


Jeigu reikėtų išrinkti smagiausią „Megane“ režimą, neabejodamas parodyčiau į „Sport“. Jis leidžia daryti klaidas ir šiek tiek slystelti. Nedaug. Tam, kad suprastum – šioje vietoje perspaudei, kitą kartą pasitaisysi. ESP tas klaidas pataiso nespėjus pabučiuoti posūkio išorėje stovinčio medžio, tačiau leidžia suprasti, kaip jos buvo padarytos.

Šis režimas panašus į „Porsche“ ir kituose sportiškuose automobiliuose esantį „Sport“ – viskas tampa taip pat kaip ir „Race“ režime, tačiau su įjungta ir švelniai veikiančia stabilumo kontrole. Automobilio akceleratorių galima numinti nesibaiminant nesibaigiančio ratų sukimosi toje pačioje vietoje, o posūkyje kiek slystelėjus užpakaliui, automobilis netaps metalo laužu.

Tai padaro karščiausią kada sukurtą „Renault“ ypatingai smagiu automobiliu. Asmeniniame 2014-ųjų „Geriausiųjų Top 3“ „Renault Megane RS 275 Trophy“ rašau greta „Mercedes-Benz A45 AMG“ ir „Porsche Cayman GTS“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Paulius Sviklas
(11)
(21)
(-10)

Komentarai (9)

Susijusios žymos: