Tai ar galima elektromobiliu nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą? Atsakymai su BMW i3 patirtimi  (13)

Tai galima elektromobiliu nuvažiuoti į Palangą ar ne? Tokio klausimo ne kartą sulaukiau grįžusi iš pirmųjų elektromobilių lenktynių Vilnius–Palanga.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Atsakymas nėra paprastas – teoriškai galima, tačiau praktiškai, pripažinkime, ne.

Jei ne Kryžkalnyje pastatyta laikina greitojo įkrovimo stotelė, greičiausiai ne pora, o visi ekipažai į Palangą būtų atriedėję jau sutemus.

Kita vertus, elektromobiliai ir nebuvo kurti ilgiems atstumams.

Su benzinu ar dyzelinu viskas aišku – įsipylei 20 litrų ir, jei automobilis vartoja septynis, nuvažiuosi beveik 300 kilometrų. Jei stipriau paspausi, gal užteks tik 250 kilometrų, bet tai nenustebins, nes juk ne pirmas kartas.

Su elektromobiliu viskas ne taip paprasta.

Pirmi kartai ir kitos keistenybės

Dalis sudėtingumų kyla iš tų pačių pirmų kartų. Nors esu bandžiusi visus elektromobilių lenktynėse dalyvavusius modelius, elektromobilio niekuomet neturėjau (kaip ir daugelis lietuvių), todėl technologija pažįstama ne kaip geras draugas, o kaip trumpam pokalbiui laiko skyręs garsus lenktynininkas.

Diena su BMW i3 realiomis sąlygomis buvo geriausias įmanomas būdas išbandyti šį elektromobilį.

Prisipažinsiu, pirmą kartą pamačiusi jį Frankfurto parodoje žiūrėjau skersai – į BMW jis panašus tik legendinėmis šnervių formos grotelėmis ir logotipu.

Itin neįprastos išvaizdos automobilio keistenybių apstu ir viduje. Galines dureles įmanoma atidaryti tik atvėrus priekines ir atsidaro jos į priešingą pusę, palikdamos įlipimui vientisą ertmę, neperskirtą įprasto vidurinio statramsčio.

BMW kūrė i3 nuo visiško nulio, todėl jis iš pagrindų nepanašus į jokį kitą modelį. Net kėbulas yra ne iš plieno ar aliuminio, o iš anglies pluoštu sustiprinto polimero – itin stiprios ir lengvos medžiagos, paprastai naudojamos tik sportiniuose automobiliuose.

BMW i3 yra pirmasis masinės gamybos automobilis su tokiu kėbulu.

Elektromobilio salonas taip pat neįprastas. Labiausiai į akis krinta iš pažiūros veltinį primenanti durelių ir priekinės palangės medžiaga, pagaminta iš perdirbto pluošto.

Šalutinis poveikis

Dėl visų šių detalių BMW pavyko pasiekti, kad gana erdvus automobilis, į kurį patogiai telpa keturi žmonės ir jų daiktai, svertų tik 1,2 tonos.

Tai itin svarbu galvojant apie elektros taupymą, tačiau yra ir vienas „šalutinis poveikis“.

BMW i3 varomas pačiu galingiausiu varikliu iš šiuo metu Lietuvoje parduodamų elektromobilių. O mažą svorį suderinus su 170 AG varikliu, kuris nuolat veikia apsukomis, reiškia, kad automobilis važiuoja itin smagiai ir dinamiškai.

Deklaruojama, kad vienu įkrovimu BMW i3 gali nuvažiuoti 130–160 kilometrų, o itin taupūs vairuotojai idealiomis sąlygomis teoriškai gali nuriedėti net 200 km.

Maždaug 80 km/val. greičiu važiuojant į Palangą pavyko vienu įkrovimu nuriedėti 124 km ir sutaupyti dar 17 km rezervo – tai reiškia, kad iš viso baterijos būtų pakakę 141 kilometrui. Tačiau mieste galbūt būtų įmanoma ne tik pasiekti, bet ir viršyti 160 km dėl mažesnio vidutinio greičio ir regeneruojamos stabdymo energijos.

Taupumas nėra svarbiausia

Kalbėdami apie elektromobilius visi, tarp jų ir gamintojai, pirmiausia pabrėžia ekologiškumą ir taupumą, o dinamiškas, „gyvas“ automobilio elgesys paprastai lieka nustumtas į antrą vietą.

Taip, malonu žinoti, kad spustelėjus akceleratorių iš automobilio išmetamojo vamzdžio nepasipila sauja sudegusių benzino atliekų, o „pilnas bakas“ kainuoja tik apie 2,4 euro.

Bet dar maloniau BMW i3 paprasčiausiai vairuoti. Galiniais ratais varomas elektromobilis iki 60 km/val. įsibėgėja greičiau nei per 3,7 sek., o iki 100 km/val. – per 7,2 sek.

Kad ir kokiu greičiu važiuojant, spustelėjus akceleratoriaus pedalą jaučiasi, kaip automobilis staigiai pagreitėja, o pajudant iš vietos nepalieka jokių šansų tradiciniais degalais varomiems automobiliams.

Tačiau prie BMW i3 elgesio reikia priprasti. Kaip staigiai spustelėjus akceleratorių jis greitėja, taip pat staigiai atleidus greičio pedalą ima stoti. Su BMW elektromobiliu nepavyks tiesiog riedėti. Norint palaikyti nuolatinį greitį ir važiuojant nuo kalno reikia laikyti akceleratoriaus pedalą, nes energijos regeneracijos sistema jį stabdo gerokai stipriau nei naudojama kituose elektromobiliuose ir hibriduose.

Dėl šios priežasties važinėjant mieste normaliu režimu praktiškai nereikia naudoti stabdžių, o baterijai sugrąžinama iki 10 proc. energijos.

Įkrovimo problema

Tačiau elektromobilį reikia reguliariai įkrauti, o čia prasideda problemos. Vienintelės jam tinkančios greitojo įkrovimo stotelės Lietuvoje yra Vievyje ir Elektrėnuose. Čia BMW bateriją iki 80 proc. galima papildyti greičiau nei per pusvalandį. Bet kasdien naudojant jį mieste įkrovimui teks naudoti paprastą elektros lizdą.

Vilniuje prie Operos ir baleto teatro esančioje stotelėje BMW i3 įkrauti neįmanoma, nes ši stotelė palaiko tik japoniškąjį „CHAdeMO“ standartą, o europietiškiems modeliams (BMW ir „Volkswagen“ ) reikalingas „Combo“ įkroviklis.

Todėl kol kas galvojant apie elektromobilį pirmiausia reikės pasirūpinti garažu su elektros lizdu.

BMW i3 skaičiai:

  • Kaina: 36,4 tūkst. eurų.
  • Variklis: 170 AG/130 kW elektrinis variklis.
  • Matmenys (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 3999/1775/1578
  • Ratų bazė, mm.: 2570
  • Bagažinės talpa: 428–1042 l.
  • Svoris: 1195 kg.
  • Įsibėgėjimas iki 100 km: 7,2 sek.
  • Didžiausias greitis: 150 km/val.
  • Baterijos talpa: 22 kW, iš kurių naudojama 18,8 kW
  • Deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu: 130–160 km.
  • Gamybos vieta: Leipcigas, Vokietija.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Ilona Staškutė
(25)
(20)
(5)

Komentarai (13)