Tai ne šiaip nostalgija: 9 priežastys, kodėl seni automobiliai yra geresni už naujus  (31)

Šiuolaikiniai automobiliai yra kaip niekad saugūs ir gausiai prikimšti įvairiausių išmanių technologijų bei komforto priedų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vis tik dalis vairuotojų ne be reikalo jaučia nostalgiją istoriniams modeliams ir net turėdami pakankamai pinigų neskuba pirkti naujo automobilio. Automobilių gerbėjai pastebi, kad nors šiuolaikiniai automobiliai gerokai taupesni, patogesni ir galingesni, jiems dažnai trūksta tam tikro charakterio ir netobulumų, kuriuos turėdavo prieš 20-30 metų pagamintos mašinos.

Be abejo, nauji modeliai turi gausybę privalumų, bet carthrottle.com ir lrytas.lt surinko 9 senesnių automobilių savybes, kurių vairuotojai pasiilgsta šiuolaikiniuose automobiliuose.

1. Ploni statramsčiai

Įsėdus į seną automobilį aplinka paprastai matosi lyg ant delno – vaizdo į lauką neužstoja stori priekiniai ir galiniai statramsčiai.

Ne be reikalo dauguma šiuolaikinių automobilių turi statymo pagalbos kameras ne tik gale, bet ir priekyje, tačiau anksčiau toks prietaisas buvo tiesiog nereikalingas, nes aplinką buvo paprasta matyti ir savomis akimis.

2. Paprastas, neperkrautas salonas

Naujuose automobiliuose gausu įvairių mygtukų ir jungiklių, o be specialios kombinacijos ką ir kada nuspausti automobilio nepavyks net užvesti. O elektroninis stovėjimo stabdis – itin skaudi tema sportiškesnio vairavimo mėgėjams.

Apskritai, įlipus į daugumą naujų automobilių kyla jausmas, kad salonas vairuotoją ir keleivį nori apglėbti, kai tuo tarpu senuose automobiliuose pakakdavo pasukti raktelį ir įsijungti pirmą pavarą.

3. Iškylantys priekiniai žibintai

Tokio tipo žibintai gali būti gražūs ar nelabai, bet jie neabejotinai suteikdavo įvairovės keliuose. Tačiau naujuose modeliuose jie niekada nebepasirodys dėl pėsčiųjų saugumo ir vėjo keliamo triukšmo.

4. Nuimamas stogas („T-top“)

Tokio tipo automobiliai būdavo lyg du viename – jie turėdavo kietą stogą, bet atšilus orams nuimamą stogo dalį būdavo galima įsidėti į bagažinę arba už sėdynių ir mėgautis bestogio modelio teikiamais malonumais.

Vis tik tokio stogo gamyba gerokai išaugina kaštus, todėl norintiems pajusti vėją plaukuose tenka pirkti tikrą kabrioletą, kurie kainuoja gerokai brangiau už analogišką modelį nenuimamu stogu.

5. Tikri automobilio rakteliai

Rakteliai yra tikras vairuotojo simbolis, bet šiais laikais jie beveik išnykę. Šiuolaikiniai rakteliai atrodo kaip mažos juodos dėžutės, o automobiliui užvesti pakanka paspausti mygtuką. Jei modelis taip pat turi berakčio užrakto sistemą, raktelį užtenka laikyti rankinėje ir galima pamiršti, kaip jis apskritai atrodo.

6. Tikras atsarginis ratas

Šiuolaikiniuose automobiliuose vietoje atsarginio rato būna nebent mažytis avarinis ratas, kuriuo galima važiuoti ne didesniu nei 50 km/val greičiu, remonto komplektas arba rato nėra apskritai.

Tai gamintojai aiškina mažesniu automobilio svoriu ir vairuotojų nenoru teptis rankų, bet visi trys variantai turi savo trūkumų – avarinis ratas svorio sutaupo nedaug, norint pasinaudoti remonto komplektu rankas susitepti vis tiek tektų, o jei atsarginio rato nėra apskritai, vairuotojui net nepaliekama galimybė rinktis, ar kviesti pagalbą, ar vis tik negaišti poros valandų ir pasikeisti ratą pačiam.

7. Nedidelis automobilio svoris

Senesni automobiliai nėra tokie galingi, kaip dauguma naujų, bet kalbėdami apie vairavimo malonumą vairuotojai su nostalgija prisimena trečiosios serijos BMW E30, „Audi 90“ ar „Honda Civic“.

Jų konstrukcija būdavo itin paprasta, o vairuotojas galėdavo puikiai justi automobilio reakciją į kelią ir jo veiksmus. Be to, tokie automobiliai būdavo išties ekonomiški – daugelio šiais laikais gamintojų deklaruojamų degalų sąnaudų realiame gyvenime neįmanoma pasiekti.

8. Patikimumas

Keliuose gausu automobilių, kuriems daugiau nei 20 metų ir dalies jų būklė iš tiesų prasta. Bet į Lietuvą atvežti naudoti automobiliai paprastai dar Vokietijoje buvo apdaužyti ar pravažiavę realius 300-400 tūkst. kilometrų. Nepaisant to, jie vis dar važiuoja ir dalies jų būklė lenkia gerokai „jaunesnius“ automobilius.

Tuo tarpu automobilių gamintojai neslepia, kad šiuolaikiniai automobiliai kuriami tarnauti gerokai trumpesnį laiką. Maždaug kas septynerius metus išleisdami naują modelį tikisi, jog senąjį pirkėjai išmes ir pirks naują.

9. Galimybė automobilį susiremontuoti pačiam

Sugedusį senesnį automobilį paprasta pataisyti turint įrankių komplektą ir bent minimalių technikos žinių, o jei vieno iš šių dalykų trūksta – nesunku rasti draugą ar pažįstamą kuris gali padėti pigiai ir greitai išspręsti problemą.

Šiuolaikinių automobilių remontas gerokai sudėtingesnis dėl kelių priežasčių. Juose gerokai daugiau įrangos, todėl tiesiog yra daugiau dalykų, kurie gali sugesti. Be to, automobiliai valdomi gausybės kompiuterių, todėl vien surasti gedimo priežastį gali būti sudėtinga.

Tai reiškia, kad pasirodžius įtartinam pranešimui ant prietaisų skydelio apsilankymas servise praktiškai neišvengiamas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(131)
(29)
(102)

Komentarai (31)