Naujovė atliekant techninę apžiūrą: vairuotojai galės paremontuoti automobilį ir tam naudoti centro įrangą (1)
Visi Lietuvoje veikiantys valstybinės techninės apžiūros centrai yra prilyginti „A“ tipo kontrolės įstaigoms, kurios negali atlikti jokių kitų funkcijų ar darbų (remontuoti automobilių, pradavinėti atsarginių detalių etc.) išskyrus tiesioginę – tikrinti transporto priemonių „sveikatą“ ir eliminuoti iš gatvių grėsmę kitiems eismo dalyviams keliančias mašinas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Deja, tokia griežta sistema kartais sukuria papildomų rūpesčių vežėjams. Lietuvos vežėjų sąjunga pasiekė visoms nedidelėms transporto kompanijoms svarbų susitarimą su Techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ – nuo šiol ruošdamiesi sunkvežimio patikrai vairuotojai galės pasinaudoti kontrolierių įranga ir patys pasireguliuoti stabdžius.
„Mažosios transporto įmonės, turinčioms tik po keletą krovininių automobilių, neturi savo remonto bazės bei brangios diagnostinės įrangos. Todėl neretai net ir stengiantis tinkamai pasiruošti techninei apžiūrai, gauti kontrolierių „palaiminimo“ nepavyksta: iš esmės techniškai tvarkingo sunkvežimio kai kurios sistemos nebūna tinkamai sureguliuotos.
Dėl to kai kurių smulkmenų tenka vykti į pakartotinę apžiūrą, o tai sukelia ženklius laiko ir tuo pačiu finansinius nuostolius“, – pastebi Lietuvos vežėjų sąjungos Transporto politikos sekretorius Gintautas Ramaslauskas.
Jo teigimu, tai ypač akivaizdu kalbant apie sunkvežimių stabdžių sistemą. Techninės apžiūros metu patikrinus stabdžių efektyvumą ir nustačius neatitikimus galiojantiems reikalavimams, transporto priemonės vairuotojas daugeliu atvejų galėtų pašalinti šį trūkumą tiesiog techninės apžiūros atlikimo vietoje, atlikdamas nesudėtingus stabdžių reguliavimo veiksmus, remdamasis kontrolinių prietaisų parodymais.
Bėda ta, kad privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkoje tokių reguliavimo veiksmų atlikimas nėra numatytas. Kartais kontrolieriai savo nuožiūra suteikia tokią galimybę, tačiau padėdami vežėjams formaliai jie daro nusižengimą.
Asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis savo ruožtu pripažino, kad nedidelėms transporto įmonėms įsigyti stabdžių stendą praktiškai neįmanoma: naujas, net ir pats paprasčiausio konstrukcijos, toks daiktas kainuoja apie 50 tūkst. eurų, o leidžiantis tikrinti pakrauto vilkiko stabdžius – apie 70 tūkst. eurų.
„Mes ilgokai diskutavome, kaip nepažeidžiant įstatymų pagelbėti vežėjams, ir panašu, kad radome visus tenkinantį sprendimą, suteikiant papildomą stabdžių patikros su reguliavimo galimybe paslaugą. Nuo šiol visi norintys galės pasinaudoti techninės apžiūros stotyse esančiais stabdžių stendais ne privalomosios patikros metu, o tada, kada kils abejonių dėl šios sistemos efektyvumo. Šia papildoma paslauga galės naudotis vairuotojas ar transporto įmonės mechanikas, atvairuojantis automobilį į TA stotį. Užpildęs atitinkamą prašymą ir patvirtinęs, kad turi reikiamą kompetenciją, jis visus reikiamus darbus atliks pats. Vėliau kontrolierius tik patikrins, ar problema iš tiesų buvo susijusi tik su reguliavimu, ir užfiksuos stabdžių sistemos parodymus. Tikimės, kad ši naujovė apsaugos nuo laiko gaišimo ir papildomų išlaidų“, – teigia G. Šlėderis.
Kiek kainuos tokia paslauga turės nuspręsti pačios techninės apžiūros įmonės, tačiau tikėtina, kad tai atsieis apie 25-35 eurus. Tai žymiai mažiau, nei prarandama per vieną dieną sunkvežimiui „nedirbant“, o ieškant galimybės patekti į specializuotą servisą.
Nusprendę pasinaudoti šia paslauga turės naudotis savo atsivežtais techniškai tvarkingais įrankiais ir asmens apsaugos priemones.
Galimybės pasiremontuoti savo automobilį laukia ir lengvųjų automobilių savininkai, tačiau apie juos „Transeksta“ neužsimena.