Istorinis lūžis: JAV valstijoje autopilotui suteiktos vairuotojo teisės (Video) (7)
Mičiganas tapo pirmąja JAV valstija, kurioje autonominiams automobiliams buvo oficialiai leista važinėti be vairo, pedalų ir priekinėje sėdynėje įsitaisiusio vairuotojo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Gubernatorius Rickas Snyderis jau pasirašė įstatymų projektus, kuriais gamintojams buvo leista eksploatuoti be žmogaus įsikišimo važinėjančius taksi.
Kaip rašo „Wired“, iki šiol minėtoje valstijoje galiojo dar 2013 metais priimtas įstatymas, kuriame buvo įrašytas papildomas saugumo reikalavimas. Pagal jį automobilyje visada privalėjo būti vairuotojas.
Vilioja gamintojus
Toks sprendimas Mičiganui leis bent jau kurį laiką vadintis viena progresyviausių valstijų ir pritrauks vietos gamintojus. „Ford“ pažadėjo dar iki 2021 metų paruošti automobilį, kuriame nebus nei vairo, bei pedalų.
„General Motors“ ėmėsi bendro projekto su transporto paslaugas teikiančia kompanija „Lyft“ ir per artimiausius penkerius metus ketina parengti elektrinį autonominį taksi automobilį. Jau penkios JAV valstijos – Kalifornija, Nevada, Tenesis, Florida ir Mičiganas – yra išleidusios įstatymus, kuriais apibrėžtas savarankiškai važiuoti galinti transporto priemonių eksploatavimas. Prie jų taip pat galima pridėti ir Kolumbijos apygardą.
Tiesa, visose valstijose teisinė bazė skiriasi. Anksčiau liberaliausiais įstatymais garsėjo Florida, bet Mičigane autonominius automobilius bus galima bandyti dar laisviau.
Be to, šie bandymai bus produktyvesni, nes Mičiganas yra labiau į šiaurę nei Florida – šioje valstijoje būna ir sniego, ir šalnų. Nepaisant to, kad nacionalinė eismo saugumo administracija yra parengusi autonominę techniką reglamentuojančių teisės aktų gaires, kaip ir galima tikėtis, tą pačią sritį apibrėžiantys įstatymai skirtingose valstijose nėra visiškai vienodi. Jau dabar susiduriama ir su bendromis problemomis.
Pavyzdžiui, 2015 metų sausį autonominiam „Audi“ prototipui iš Nevados įvažiavus į Kaliforniją inžinieriams teko sustoti šalikelėje ir pritvirtinti naujus registracijos numerius. Demonstraciniame važiavime tai buvo tik šioks toks nepatogumas, tačiau technologijai pasiekus masinio vartojimo lygį, taptų rimtu galvos skausmu.
Įstatymo neaiškumai
Specialistai pažymi, kad Mičigane priimtos įstatymo pataisos greičiausiai dar bus koreguojamos. Tokie terminai kaip „valdymas“, „valdytojas“ ar „vairuotojas“ naudojami nenuosekliai. Kol kas tai nesukelia problemų, tačiau kai nutiks kažkas blogo teisininkai tikrai atkreips dėmesį.
Taip pat kol kas nėra visiškai aišku, ar autonominius taksi automobilius Mičigane galės eksploatuoti tik gamintojai, ar ir kitos privačios kompanijos.
Rugsėjo mėnesį „Google“ atstovai kreipėsi komunikacijos ir technologijų komitetą klausdami, ar jų autonominis automobilis gali važinėti bendro naudojimo keliuose. Naujausios įstatymo pataisos nurodo, kad technologija yra leidžiama, tačiau turi dalyvauti automobilių gamintojai. Tokiai kompanijai kaip „Google“ teks imtis projekto su vienu iš vietinių koncernų ir labai panašu, jog tai bus „Fiat Chrysler“.