Vairuotojas - tik balastas: „Ford“ skelbia, kad naujausias autopilotas jau gali tai, ko nepajėgtų joks žmogus (Video) ()
„Ford“ pristatė naujos kartos autonominį automobilį „Ford Fusion Hybrid“. Šio naujausių technologijų prikimšto aparato kūrimas ir tobulinimas užtruko trejus metus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujasis išradimas vienu žingsniu priartina koncerną prie duoto pažado 2021 metais autonomišką automobilį pateikti rinkai.
„Ford Fusion Hybrid“ autonomiškumo paslaptis – autonominių transporto priemonių platforma bei virtualaus vairuotojo valdymo sistema.
Toks automobilis privalo atlikti tai, ką atliktumėte Jūs, jei būtumėte prie vairo. Išskyrus klaidas ir kelių eismo taisyklių pažeidimus.
Virtualaus vairuotojo sistemai tapti tikru vairuotoju padeda jutiklių sistema (LiDAR, kameros bei radarai); vietos atpažinimo ir kelio planavimo algoritmai; išsamūs 3D žemėlapiai; sudėtingos kompiuterinės sistemos ir vidaus degimo bei elektrinis varikliai, suteikiantys visai sistemai gyvybės.
Daugiau, nei gali žmogus
Kuriant tokį automobilį, virtualaus vairuotojo sistemai buvo keliamas iššūkis sugebėti pačiai priimti sprendimus kelyje. Tam automobilis turėjo matyti, jausti, veikti kaip žmogus, o kartais – netgi daugiau (geriau) negu žmogus - jis vienu metu apdoroja kur kas daugiau informacijos, jo neveikia emocijos, jis niekada nėra išsiblaškęs ir visu 100% susikoncentravęs tik į vieną tikslą: saugų vairavimą.
„Suvokti“ autonominė mašina gali dviem būdais – tiesiogiai bei tarpininkaujant.
Suvokimui tarpininkauja aukštos raiškos 3D žemėlapiai, padedantys mašinai suvokti, koks yra kelio vaizdas (statiški ženklai, perėjos, šviesoforai), dar prieš leidžiantis į kelionę.
Kelyje „matyti“ automobiliui padeda LiDAR jutikliai, radaras bei kamera, kurie nenutrūkstamai skenuoja aplinką, palygina su tuo, ką mato 3D žemėlapyje ir siunčia informaciją apdorojimui.
Ši sudėtinga technologija leidžia nustatyti tikslią automobilio vietą ir vertinti, kas vyksta aplink jį.
Tiesioginis suvokimas gretina aukščiau išvardytą statišką tarpininkavimo informaciją bei nuolat kintančią aplinkos informaciją apie pėsčiuosius, dviratininkus, kitus automobilius.