Didžiojo brolio Q8 šlovės šešėlyje paslėptas „Audi SQ5“ yra ignoruojamas nepelnytai - po variklio gaubtu slepiasi įdomūs techniniai sprendimai (Video) (3)
Šių metų Detroito automobilių paroda, regis, tapo „Audi“ šlovės valanda. Šis lietuvių itin mėgstamas automobilių gamintojas pristatė net tris naujienas, kurios iš karto pritraukė automobilių žurnalistų dėmesį ir pavergė markės gerbėjų širdis. „Audi Q8“ koncepcinis automobilis tapo visos parodos žvaigžde. Visgi, jo šešėlyje slepiasi ir dar vienas naujas ir gana įdomus visureigis – SQ5.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Audi“ turi labai plačią modelių gamą, kuri apima ir miesto automobilius, ir superautomobilius, ir visureigius. SQ5 yra sportiška Q5 visureigio versija. Kaip ir visada, „Audi“ pasistengė kurdama labai kokybišką ir prabangų naujojo SQ5 interjerą. Vos atidarius dureles automobilio keleiviai ir vairuotojas pastebės apšviestus slenksčius, kuriuose bus pabrėžiama, kad tai – „S“ serijos automobilis. Saloną puoš tamsi oda su ryškios spalvos siūlėmis, nors, žinoma, viską rinksis pirkėjai. Jie galės susikurti automobilio interjerą pagal savo skonį – pasirinkti medžio, anglies pluošto ar kitos medžiagos apdailą.
Automobilio išorė nedaug skiriasi nuo įprasto Q5 eksterjero, bet akylesni automobilių mėgėjai pastebės, kad SQ5 turi kiek kitokius bamperius, groteles, aerodinaminius elementus. Tai subtilus, bet tikrai nebjaurus automobilis. Visgi, ne išvaizda, o techninėmis charakteristikomis SQ5 yra įdomus ir todėl negerai, kad jį visiškai užgožė Q8 koncepcinio visureigio pasirodymas.
SQ5 yra ginkluotas nauju 3,0 l V6 TFSI varikliu, išvystančiu 260 kW (354 AG) ir 500 Nm. Varikliai su turbokompresoriais, žinoma, yra tai, kuo garsėja visi „Volkswagen“ koncerno gaminiai, tačiau šioje šešių cilindrų jėgainėje panaudoti įvairūs inovatyvūs sprendimai. Pavyzdžiui, čia „Audi“ panaudojo vadinamą „B cycle“ degimo procesą, kuriame veikia ir aukšto slėgio purkštukai, sumontuoti pačiame degimo kameros centre. „Audi“ taip pat džiaugiasi, kad pavyko sutrumpinti antrąjį variklio taktą. Tai yra, suspaudimo taktas trunka trumpiau nei degimo, o tai padidina variklio našumą. Tuo pačiu variklyje veikia ir inovatyvi vožtuvų valdymo technologija, kuri reguliuoja įsiurbimo takto laiką.
Į ankstesnį SQ5 modelį buvo montuojamas variklis su mechaniniu kompresoriumi. Naujajame modelyje jį keičia dvigubas (ang. „twin-scroll“) turbokompresorius, montuojamas pačiame variklio skyriaus centre. Galima sakyti, kad turbina montuojama tarp cilindrų – nors „Audi“ nėra pirmoji priėmusi tokį sprendimą, teigiama, kad turbokompresoriaus montavimas V6 variklio viduryje (taigi, pačiame „V“ centre) paaštrina akseleratoriaus veikimo laiką. Beje, ir pats variklis yra net 14 kilogramų lengvesnis nei ankstesnis 3,0 l V6 TFSI agregatas. Jis montuojamas su aštuonių laipsnių automatine transmisija. Visų šių techninių sprendimų rezultatas – vidutinės 8,5 l/100 km kuro sąnaudos. Tai gana įspūdingas rodiklis sportiškam visureigiui, tačiau žmonės naujojo SQ5 geidžia ne dėl taupumo.
Naujasis SQ5 iki 100 km/h įsibėgės per 5,4 sekundes ir pasieks maksimalų 250 km/h greitį. Posūkiuose automobilis taip pat turėtų pasirodyti neblogai, turint omenyje, kad jis turės „Quattro“ visų varomų ratų pavarą, sportišką važiuoklę ir visas reikalingas elektronines sistemas. SQ5 sportiškų visureigių segmente yra tikrai įdomi naujiena, nors ir matyti, kad „Audi“ didelį dėmesį skyrė automobilio ekonomiškumui.
Bet kuriuo atveju, turėsime palaukti, kol naujojo SQ5 vairą išmėgins automobilių žurnalistai, kad galėtume spręsti, ar po variklio dangčiu pritaikytos technologijos pagerino vairavimo jausmą. SQ5 tikrai nepelnytai liko užgožtas ryškaus Q8 koncepcinio visureigio.