Metro Šiaurės Korėjoje yra kitoks nei likusiame pasaulyje: kuo jis geresnis, kuo prastesnis ir kokią baugią paskirtį yra paruoštas atlikti ()
Griežtumu ir uždarumu garsėjanti komunistinė Šiaurės Korėja europiečiams atrodo esanti skurdi šalis, bet čia galima pamatyti ir neįtikėtinos prabangos detalių. Bene įspūdingiausia iš jų – šalies sostinės Pchenjano centrinė metro stotis.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Didžiulė jos salė primena karališkus rūmus. Aukštas, skliautines lubas remia didžiulės kolonos, iki pusės gausiai dekoruotos raižytu marmuru. Jų viršutinė dalis puošta gipsiniais lipdiniais, o kolonų sandūroje ant lubų kabo auksu tviskantys sietynai.
Keliautojų laisvalaikiui užimti skirti valstybiniai laikraščiai, kasdien iškabinami stikliniuose rėmuose ant puošnių stulpų. Salės sienos taip pat gausiai išpuoštos. Ant jų nepamatysite nė vienos reklamos, kaip įprasta daugumoje pasaulio valstybių.
Vietoje to ant metro sienų gausu 2011-aisiais mirusio diktatoriaus Kim Jong-ilo ir ir jo tėvo, 1994-aisiais mirusio „amžinojo prezidento“ Kim Il-sungo paveikslų, bei propagandinių, „darbo liaudį“ šlovinančių komunistinių freskų. Jų portretai kabo ir kiekviename metro vagone.
Pchenjane yra dvi metro linijos ir 16 stotelių, bet turistams leidžiama važiuoti tik tarp dviejų stočių ir tik su gido palyda. Tvarką prie traukinių griežtai prižiūri sargybinės. Pchenjano metro linijos yra vienos iš giliausių visame pasaulyje – jos nutiestos net 100 metrų po žeme.
Kiekviena stotis turi ir dar vieną šiurpą keliančią paskirtį – jos taip pat yra ir karinės slėptuvės, turinčios priglausti miestiečius, jei kiltų karas. Tiesa, Pchenjane gyvena apie 3 mln žmonių, tad akivaizdu, kad vietos pasislėpti užtektų tik išrinktiesiems.
Patys metro traukiniai yra gana seni, nes metropolitenas buvo statytas apie 1970-uosius metus, o traukiniai pirkti iš Vokietijos 1990-aisiais. Tačiau jie stebėtinai gerai išlaikyti. Vagonų viduje nematyti nė mažiausių teplionių, suraižymų ar suplėšymų, nes už valstybės turto niokojimą čia skiriamos didžiulės baudos.
Komunizmo ženklų metro matyti ir daugiau. Visos stotelės pavadintos ne pagal kryptis ar vietas, bet propagandiniais šūkiais, pvz. „Triumfo stotelė“. Vietoje įprastos muzikos stotyse ir eskalatorių erdvėje skamba propagandinės dainos ir revoliucijos himnai.
Metro Šiaurės Korėjoje yra populiariausias viešasis transportas, nes dėl degalų stygiaus autobusų labai nedaug, o metro bilietas kainuoja vos apie pusę eurocentro.
Pagal užsienio spaudą parengė Ilona Steponėnė.