10 pačių garsiausių motociklų, kurie pakeitė istoriją (Foto) (5)
Kai kam motociklas – savojo ego tąsa, kitiems – kūno dalių. Dviratės transporto priemonės turėjimas – savotiška svajonės skraidyti realizacija. Bet anksčiau ar vėliau dauguma jų dienas baigia metalo laužo krūvose ar pasklinda po pasaulį atsarginėmis dalimis. Tik nedaugelis modelių palieka žymę istorijoje ir tampa tikrais įkvėpimo šaltiniais.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
10 vieta: BROUGH SUPERIOR SS80
„Greičiausias, kokybiškiausias ir nepadoriai brangus savo laikmečio motociklas.“
Legendinę motociklų markę Brough Superior 1919 metais įkūrė jaunas verslininkas George Brough. Ji išsiskyrė savo greičiu ir prabanga, kai tuo tarpu kiti gamintojai negalėjo pasiūlyti nei to, nei kito. Dėl prašmatnios apdailos, surinkimo kokybės ir brangumo, Brough Superior vadino „motociklų rolsroisu“. Jis kainavo 170 svarų, kai daugumos žmonių savaitės uždarbis tesiekė 3 svarus. Palyginimui, padorus namas tuo metu kainavo 130-180 svarų. 2 cilindrų
9 vieta: JAWA 250/350
„Nebrangus, paprastas ir beprotiškai populiarus. Sukurtas šalims, kur nėra kelių.“
Aštuntame ir devintame praėjusio amžiaus dešimtmetyje Jawa motociklas įkūnijo sovietinio žmogaus svajonę apie kietumą ir vyriškumą. Tačiau jo kelias į šlovę nebuvo rožėmis klotas. Kompanijos istorija prasideda tolimais 1929 metais. Pirmasis modelis buvo gan sudėtingas, brangus ir nepopuliarus. Viskas pasikeitė, pradėjus gaminti paprastą dvitaktį vieno cilindro,
8 vieta: HONDA CB750
„Nustatė naujus kokybės standartus ir sudrebino rinką.“
Tais pačiais metais, kai žmogus pirmą kartą žengė Mėnulio paviršiumi, dienos šviesą išvydo pirmasis pasaulyje superbaikas Honda CB750. Kaip ir garsusis astronautas Armstrongas, „Honda“ irgi aplenkė laiką ir nušlavė nuo kelio konkurentus. Pagrindinis privalumas – paprasta ir patikima konstrukcija, dėl kurios motociklo išlaikymo išlaidos buvo minimalios. Pirmą kartą pasirodė toks gyvybingas ir patikimas motociklas, kad juo galima buvo nuvažiuoti 150 tūkstančių kilometrų be gedimų. Tai iš esmės pakeitė supratimą apie dviratė transportą. Serijinių diskinių stabdžių panaudojimas buvo revoliucinis sprendimas, britų konkurentams nušluostęs nosį. Juk lig tol diskinius stabdžius turėjo tik lėktuvai, o keturių cilindrų vienaeiliai varikliai dažniausiai būdavo montuojami automobiliuose. O čia kažkokia Honda…
Tai buvo proveržis. Motoras buvo puikiai subalansuotas. Anksčiau aukštesnės pavaros reiškė vibraciją ir tepalo nuotėkį, o dabar viskas pasikeitė! Vieno iš reikšmingiausių aštuntojo dešimtmečio motociklų skaičius seniai perkopė šimtus tūkstančių. Bet paskui išpaikinti baikeriai pagrindinį „Honda CB 750“ privalumą pavertė į trūkumą.
Sklandus veikimas išpaikintiems motociklininkams atsibosdavo ir jie vis dažniau ėmė dairytis į konkurentus. Jie išsiilgo angliškų, itališkų ir amerikietiškų emocijų. Tai buvo pernelyg tikslus, teisingas, tačiau, deja, nuobodus motociklas.
7 vieta: MOTO GUZZI V8
„Jo technologija aplenkė laiką, tapusi patikimumo antonimu“
1955 metais Italijoje pasirodė autosportą šokiravusios technologijos. Tai buvo tas pats, kas ranka pasiekti žvaigždes. Viso labo 500 kubinius centimetrus italai įsigudrino padalinti 8 cilindrams, negana to, sutalpino visa tai į motociklo važiuoklę, kas buvo savotiškas genialumo ir beprotybės derinys. Variklio detalės buvo tokios mažos, kad jų atsparumo vos užteko. Išardytas motoras priminė rankinį laikrodį. Kiekvienas cilindras turėjo savo karbiuratorių. Visa tai buvo sinchronizuota ir veikė, kas ir dabar stebina išmanančius VDV plonybes. Tačiau rezultatas, deja, buvo dėsningai nestabilus. Motociklai ratą įveikdavo arba greičiausi, arba nebaigdavo distancijos dėl technikos gedimų. Galiausiai projektas tapo pernelyg brangus ir po trijų metų buvo uždarytas. Moto Guzzi V8 liko istorijoje kaip egzotiškiausias lenktyninis motociklas, pernelyg aplenkusiu savo laiką. Viena vertus, jo vandeniu aušinamas V formos 8 cilindrų variklis su DOHC dujų paskirstymo sistema tapo tikru inžinerinės minties stebuklu, o antra vertus, to laiko technologijų netobulumo auka. Moto Guzzi V8 kainavo vieną milijoną lirų, kas maždaug atitinka dabartinius $55 000.