Kaip iš dūmų nuspėti, koks yra automobilio gedimas ()
Paskui važiuojantį automobilį besidriekiantis dūmų šleifas – niekuomet nėra geras ženklas. Tačiau ne visi vairuotojai tiksliai žino, ką reiškia skirtinga išmetamųjų dujų spalvos ir apie kokius variklio gedimus jos praneša.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip pažymėjo „Žydriaus motorai“ dirbtuvių savininkas Žydrūnas Janušauskas, nepriklausomai nuo degalų tipo ir nurodytų dūmų spalvos, juos pastebėjęs vairuotojas turėtų kuo greičiau kreiptis į automobilių servisą ar kvalifikuotą meistrą.
Baltų dūmų debesis dažniausiai signalizuoja, kad buvo „prapūsta“ variklio galvutės tarpinė. Tai reiškia, jog ji prarado sandarumą, o į vieno ar daugiau cilindrų degimo kameras patenka aušinimo skystis. Kiek rečiau pasitaiko atvejai, kai įtrūksta pati variklio galvutė ar blokas.
Šiuolaikiniai taip pat gali turėti išmetamųjų dujų grąžinimo sistemos radiatorius. Pastarieji aušinami skysčiu, kuris esant vidiniams pažeidimams taip pat gali patekti į degimo kamerą.
Be to, tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams pasitaiko atvejų, kai užsikimšus variklio karterio alsuokliui, jame atsiranda slėgis. Ne visa alyva tuomet grįžta į karterį, o jos likučiai yra sudeginami.
Ž. Janušauskas taip pat atkreipė dėmesį į simptomus, kurie nurodo specifinius – tik benzininiams arba dyzeliniams varikliams būdingus gedimus.
Benzininių variklių simptomai
Mėlyni dūmai spaudžiant akceleratorių signalizuoja apie vožtuvų sandariklių pralaidumą. Įprastai ši problema vienu metu atsiranda tiek įsiurbimo, tiek išmetimo vožtuvams, todėl alyva patenka ir į degimo kamerą, ir tiesiai į išmetimo sistemą. Jei dūmai veržiasi nuolatos, greičiausiai sudilo stūmoklių žiedai. Darbines savo savybes jie gali prarasti ir perkaitinus variklį. Mėlynus dūmus benzininis variklis skleisti ir dėl turbokompresoriaus gedimo.
Dyzelinių variklių simptomai
Juodi dūmai dažniausiai yra prastai veikiančio išmetamųjų dujų grąžinimo (EGR) vožtuvo išdava. Tuomet pernelyg daug išmetamųjų dujų grįžta atgal į cilindrus, o mišinys blogai sudega. Taip pat juodi dūmai verčiasi ir užsikimšus katalizatoriui ir kietųjų dalelių filtrui. Šiuo atveju variklis taip pat „badauja“ – negali pašalinti išmetamųjų dujų, taigi ir paimti tiek atmosferinio oro, kiek reikia.
Baltai mėlyni dūmai pasirodo, kai viename iš cilindrų blogai veikia purkštukas arba suspaudimo laipsnis yra pernelyg žemas. Vienas ar keli purkštukai šiuo atveju degalų neišpurškia, o praleidžia tarsi vandenį iš čiaupo. Į įkaitusią išmetimo sistemą patekęs nesudegintas dyzelinas virsta baltai mėlynais dūmais. Taip pat užtenka to, kad viename cilindre suspaudimo laipsnis būtų pernelyg žemas. Šiuolaikiniams dyzeliniams varikliams taip gali nutikti trūkus stūmokliui.
Pilki dūmai su mėlynu atspalviu praneša apie turbokompresoriaus gedimą. Normaliam degimui šiuo atveju taip pat neužtenka oro, tačiau dūmai nėra vien tik juodi, nes į degimo kamerą patenka ir alyvos.