Mitus paneigiantis eksperimentas: kam reikia daugiau dyzelinio kuro norint nuvažiuoti tą patį atstumą - ar 1,5 tonas sveriančiai „Volvo V40“, ar dyzeliniu generatoriumi įkraunamam ir 2,2 tonas sveriančiam „Tesla Model S“? (Video)  (12)

Australijos elektrinio transporto asociacija ir Vakarų Australijos elektromobilių Tesla savininkų klubas atliko neįprastą elektromobilių ekologiškumo įvertinimo eksperimentą. Dyzeliniu generatoriumi jie įkrovė Tesla Model S P85D elektromobilį. Paskui palygino sąnaudas su dyzelinio Volvo V40. Tesla sunaudojo mažiau „kuro“, nei dyzelinis Volvo.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2018-02-20 Mitus paneigiantis eksperimentas: kam reikia daugiau dyzelinio kuro norint nuvažiuoti tą patį atstumą - ar 1,5 tonas sveriančiai „Volvo V40“, ar dyzeliniu generatoriumi įkraunamam ir 2,2 tonas sveriančiam „Tesla Model S“? (Video)  (12)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Daugelis elektrinių automobilių kūrėjų įsitikinę, kad toks transportas pagerins ekologinę pasaulio padėtį, nes jie neišmeta kenksmingų medžiagų, kaip automobiliai su vidaus degimo varikliais. O kai kurie ekspertai mano, kad ekologinis elektromobilių pranašumas – fikcija. Tokie automobiliai įkraunami elektra, kurios didžioji dalis gaminama šiluminėse elektrinėse, deginančiose anglis, dujas ar kitą iškastinį kurą.

Teigiama, kad masinis perėjimas prie elektrinio transporto gali padaryti didesnę ekologinę žalą, nei vidaus degimo varikliais varomi automobiliai. O būtent, specialistai mano, kad padaugėjus elektromobilių, padidės apkrova elektrinėms, dėl to atitinkamai padidės suodžių, anglies dvideginio, sieros junginių ir kitų kenksmingų medžiagų emisijos. Be to, elektrinio transporto priešininkai mano, kad elektromobiliuose naudojamų ličio jonų akumuliatorių gamyba visai neekologiška, o panaudoti jie gali teršti dirvą.


Atlikdami eksperimentą, australai pripylė pilną dyzelinio 30 kVA generatoriaus baką ir juo papildę Tesla Model S P85D akumuliatorių 18 kWh, išmatavo generatoriaus sunaudoto kuro kiekį. Paskui eksperimentatoriai užpildė 2 litrų darbinio tūrio D4 dyzelinį variklį turinčio Volvo V40 baką. Atliekant bandymą, automobiliai važiavo tuo pačiu maršrutu, laikydamiesi vienodo greičio.

Iš viso mašinos vienodu greičiu įveikė 104,6 kilometrus. Pabaigę važiavimą, tyrėjai išmatavo, kiek kuro sunaudojo dyzelinis automobilis. Gautas skaičius – 4,8 litrai. Perskaičiavę kurą, panaudotą Tesla įkrovimui, tyrėjai gavo 4,46 litrus. Automobilio Volvo V40 masė buvo 1,5 tonos, o Tesla Model S P85D — 2,2 tonos. Eksperimentatoriai taip pat pažymėjo, kad vardan eksperimento, Tesla elektromobiliui buvo padaryta išimtis — dažniausiai automobilis įkraunamas iš naminės saulės jėgainės.

Pernai metų lapkritį Belgijos tyrimų organizacija Transport & Environment publikavo elektromobilių ekologiškumo ataskaitą. Tyrėjai priėjo prie išvados, kad elektromobiliai, net jeigu jų akumuliatoriai įkraunami, naudojant labiausiai aplinką teršiančiose, anglimi kūrenamose elektrinėse gaunama elektra, ekologijai padaro mažesnę žalą, nei įprasti automobiliai, varomi dyzeliniais varikliais.

Tyrėjai ištyrė kelių šalių elektros jėgainių emisijų, elektromobilių gamybos ir jų elementų gamybos, o taip pat dyzelinių automobilių emisijų duomenis. Dėl suodžių ir sieros bei švino junginių emisijų būtent dyzeliniai varikliai laikomi mažiausiai ekologiškais vidaus degimo varikliais.

Atlikę analizę, tyrėjai padarė išvadą, kad per visą savo gyvenimo ciklą, pradedant gamyba ir baigiant utilizacija, elektromobiliai Lenkijoje – Europos Sąjungos šalyje, kur didžiausia dalis energijos pagaminama šiluminėse elektrinėse, – vis viena sukels beveik 25% procentais mažiau kenksmingų atliekų. Remiantis tyrėjų skaičiavimais, dyzelinis automobilis kilometrui kelio išskiria vidutiniškai 206,1 g anglies dioksido. Palyginimui, elektromobilio emisijos Lenkijoje per tą patį laiką būtų 159,1 g anglies dioksido kilometrui kelio.

V. Syčev

nplus1.ru

(33)
(10)
(23)

Komentarai (12)