Po Vilnių netrukus važinės tokie autobusai, kurie nustebins net visko mačiusius – tokios įrangos viešajame transporte dar nebuvo (Video) (1)
Vilniaus miesto savivaldybė skelbia, kad per artimiausius metus sostinės viešojo transporto parke įvyks didžiausias technikos atnaujinimas. Skaičiuojama, kad jį užbaigus vidutinis eksploatuojamo autobuso amžius sumažės daugiau nei dvigubai – iki septynerių metų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Sostinės gatvėmis jau važinėja naujuosius 52 „Isuzu Citibus“ bei 50 „Scania“ autobusų. Greta jų laukiamas net 150 naujų „Solaris“ autobusų papildymas. 100 iš jų bus dviašiai, o dar 50 – su vadinamąja „armonika“ prailgintu kėbulu.
Pirmuosius 30 lenkų kompanijos pagamintų autobusų Vilniuje išvysime gegužę, o visi 150 į gatves išriedės iki rugpjūčio mėnesio.
Savivaldybės atstovams kartus su „Susisiekimo paslaugų“ ir „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojais lankantis netoli Poznanės esančiame Bolechovo mieste įsikūrusiose „Soliaris“ gamykloje, čia jau buvo pagaminti pirmieji penki Vilniui skirti autobusai. Dviejų ašių „Soliaris Urbino“ salone bus 27 sėdimos ir dar 58 stovimos vietos.
Norint užvesti – teks pūsti
Bene didžiausia naujiena taps kiekviename autobuse montuojami antialkoholiniai užraktai. Pagal pradinius nustatymus jie veiks taip, kad vairuotojas variklį užvesti galės ir papūtęs į alkotesterį.
„Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas abejojo, ar tokie dažni blaivumo patikrinimai būtų tikslingi.
Jis sakė, kad per pamainą vairuotojas galinėse maršruto stotelė iš viso sustoja aštuonis kartus. Tuomet kiekvieną kartą jam tektų pūsti į užrakto alkotesterį.
„Įrangą galima perprogramuoti. Manau, užteks dviejų blaivumo patikrinimų per pamainą“, – komentavo jis.
Prie kiekvienų durų taip pat bus įrengta infraraudonųjų spindulių principu veikianti keleivių skaičiavimo įranga.
„Susisiekimo paslaugos“ bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas, Vaidotas Meškauskas sakė, kad iš jos gauti duomenys padės optimizuoti maršrutus.
Naujuosius autobusus turėtų įvertinti pensijinio amžiaus žmonės ir mamos su vežimėliais, nes įlipimo aukštis nuo kelio paviršiaus bus 30 milimetrų žemesnis nei šiuo metu eksploatuojamų žemagrindžių.
Įdomus sprendimas yra geltonos juostos ant grindų, kurios turėtų padėti regos negalią turintiems keleiviams lengviau orientuotis salone.
Be to, visuose autobusuose bus įrengtos neįgaliesiems pritaikytos įlipimo ir išlipimo rampos.
Daugiau naudingos elektronikos
Jaunimas turėtų įvertinti tai, kad kelionės metu naudojantis specialiomis USB jungtimis bus galima įkrauti savo išmaniuosius įrenginius.
Taip pat autobusuose bus montuojami nauji ekranai, kuriuose bėgantis eilutė pateiks informaciją apie kelionės trukmę iki artimiausios stotelės.
Svarstoma ir galimybė šiuose monitoriuose rodyti maršrutų žemėlapius ir reklaminius siužetus.
Maršrutų švieslentėse nuo šiol degs ne geltonos, baltos šviesos diodai. Tikimasi, kad dėl šie pranešimai bus geriau matomi.
Tiek autobusų viduje, tiek išorėje bus įrengtos vaizdo kameros. „Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas sakė, kad ši įranga itin gelbsti sprendžiant ginčus teismuose.
Taip pat neatmetama galimybė fiksuoti A juostomis važiuojančius pažeidėjus.
Dirbs dviem pamainomis
Dviejų ašių autobuso kaina sostinės savivaldybei siekė 215 tūkst., o didesnio triašio – 270 tūkst. eurų.
R. Markausko teigimu, tam kad autobusai atsipirktų jie per metus turės nuvažiuoti 100 tūkst. kilometrų. Tuo tikslu visi jie bus eksploatuojami vairuotojams dirbant dviem pamainomis.
Visiems autobusų mazgams „Soliaris“ suteiks 45 mėnesių garantiją. Elektros įrangai ji pretęsiama iki 63, o kėbului – net iki 183 mėnesių.
„Technikos parką norėjome atnaujinti kuo greičiau, idant vilniečiai tai pajustų. Tokio mąsto atnaujinimo nebuvo nuo Lietuvos nepriklausomybės atgavimo. 2003–2005 metais įsigydavome po 30 autobusų kasmet ir tai buvo daugiausiai, ką sau galėjome leisti“, – sakė R. Markauskas.
Bendrovės vadovas sakė, kad darbo dieną į gatves išvažiuoja 292 maršrutiniai autobusai. Anot jo, įvertinus tai, kad pusė iš jų bus naujų, o 58 iš likusių – pagaminti 2013–2014 metais, galima sakyti, kad visuose maršrutuose kursuos nauji arba apynauji.
Dviejų ašių „Soliaris Urbino“ autobusuose bus montuojami amerikietiški 280 AG galios „Cummins“, o trijų ašių – 322 AG galios danų sunkiasvorės technikos gamintojo DAF dyzeliniai varikliai.
Skelbiama, kad jie atitinka „Euro 6“ emisijos standartą, todėl lyginant su šiuo metu eksploatuojamais autobusais gerokai mažiau terš aplinką.
Abu motorai komplektuojami su „Voith“ automatinėmis transmisijomis.
„Soliaris“ atstovas Donatas Mačiulis sakė, kad pavarų dėžės pasirinkimą lėmė Vilniaus savivaldybė noras pasiekti mažesnes degalų sąnaudas.
Sprendimą pateisino iš dalies
Vilniaus savivaldybei paskelbus apie 150 naujų autobusų pirkimą viešojoje erdvėje kilo nemažas triukšmas dėl esą neteisingo sprendimo renkantis tradicinius dyzelinius variklius, o ne alternatyvias jėgaines.
R. Markauskas paaiškino, kad netgi specialių bakų užpildymas suslėgtomis dujomis yra ilgai trunkantis procesas. Norint jį pagreitinti reikia naujos įrangos, o nusprendus įsigyti šia degalų rūšimi varomus autobusus – ir naujos brangios infrastruktūros.
Vilniaus savivaldybės sprendimą iš dalies pateisino „Soliaris“ pardavimų vadovė Katarzyna Drgas.
Ji pripažino, kad sparčiai populiarėja hibridiniai ir elektra varomi autobusai, tačiau atkreipė dėmesį, kad dabartinėmis sąlygomis jie gali sudaryti ne daugiau kaip pusę eksploatuojamų autobusų parko.
„Su dyzeliniais autobusais transporto kompanija išvengia priklausomybės nuo vienos energijos rūšies. Reikia prisiminti, kad vežėjai yra rimtai įsipareigoję paslaugų užsakovams ir negali jų pavesti“, – komentavo ji.
Įspūdingos vertės sutartis
„Vilniaus viešasis transportas“ ir „Solaris Bus&Coach S.A.“ praėjusių metų rudenį pasirašė sutartį dėl 150 autobusų įsigijimo už 40,5 mln. eurų. Naujuosius autobusus UAB „Vilniaus viešasis transportas“ įsigijo viešojo tarptautinio konkurso būdu.
Didžiausia Lietuvoje viešojo transporto įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ kasdien eksploatuoja 292 autobusus ir 188 troleibusus, kurie per metus nuvažiuoja apie 38,9 mln. kilometrų.
Įmonėje šiuo metu dirba virš 2 075 darbuotojų, iš kurių – virš 1 300 autobusų ir troleibusų vairuotojų.
„Solaris“ autobusų ir troleibusų gamykla įsikūrusi Lenkijoje, netoli Poznanės miesto.
Nuo įmonės įkūrimo 1996 metais ši kompanija 32 šalims pagamino apie 15 tūkst. transporto priemonių. Autobusai daugiausiai eksploatuojami Europoje, taip pat – Jungtiniuose Arabų Emyratuose.